ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در مالزی

مقطع کارشناسی در مالزی

مقطع کارشناسی در مالزی شرایط خاصی دارد و سیستم آموزشی این کشور جهت تحصیل متقاضیان به سرعت در حال پیشرفت و توسعه می باشد. این به آن معناست که متقاضیان می توانند با شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاه های مالزی رویاهای خود را تبدیل به واقعیت کنند. با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا از شرایط تحصیل در دوره کارشناسی (لیسانس) در مراکز تحصیلی معتبر کشور مالزی به صورت کامل آگاه شوید.

شرایط کلی تحصیل در کشور مالزی

مالزی دارای یک ترکیب فرهنگی و تاریخی می باشد که آن را به یک گنجینه در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است. این موضوع موجب جذب دانشجویان بسیاری شده است. علاوه بر این، دانشجویان و متقاضیانی که مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی می شوند می توانند از مناظر دیدنی و غذاهای خوشمزه و متفاوت در این کشور لذت ببرند.


از چندین سال گذشته در دانشگاه های و کالج های معتبر کشور مالزی، برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان با کیفیت بالا به دانشجویان و متقاضیان بین المللی مقطع کارشناسی در مالزی ارائه می شوند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی از نقاط مختلف دنیا برای شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به کشور مالزی مهاجرت می کنند و با کسب اقامت دانشجویی، به صورت بلند مدت مقیم این کشور پیشرفته و مدرن می شوند.

چرا مقطع کارشناسی در مالزی؟

با مهاجرت تحصیلی به مالزی متقاضیان و دانشجویان می توانند از سواحل و آب و هوای بی نظیر این کشور بهره مند شوند و در برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا شرکت کنند. تحصیل در مراکز تحصیلی معتبر کشور مالزی موجب می شود تا فارغ التحصیلان و متقاضیان توانایی حضور در بازارهای کاری مختلف را بدست بیاورند. دولت مالزی ناظر اصلی آموزش در دانشگاه های معتبر این کشور می باشد و تمامی آموزش های عالی در مالزی را در نظر دارد. در دانشگاه های کشور مالزی دانشجویان می توانند علاوه بر برنامه های کارشناسی، در برنامه های تحصیلی با کیفیت دوره های کارشناسی ارشد و دکتری نیز شرکت کنند و در زمینه مورد علاقه خود مدرک معتبر کسب کنند.

مالزی تاریخ طولانی هنر، ادبیات و موسیقی آن ها این کشور را به مکانی جالب برای ادامه تحصیل در زمینه ها و موضوعات مرتبط با فرهنگ محلی خود تبدیل کرده است. در عین حال، کشور مالزی نیز به مکانی عالی و پر جنب و جوش برای تحصیل در زمینه های فناوری و نوآوری در تجارت تبدیل شده است و دانشجویان و متقاضیان جوان می توانند با شرکت در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه های مختلف تجاری و بازرگانی مهارت های لازم را کسب کنند. تحصیل در مالزی از محبوب ترین گزینه های ترین در قاره آسیا می باشد. دانشجویان می توانند با تحصیل در دانشگاه های این کشور به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

شرایط مقطع کارشناسی در مالزی 2024

مقطع کارشناسی در مالزی 2024 نیاز به مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات دارد. متقاضیان و دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی در دانشگاه های معتبر کشور مالزی حتما باید سابقه تحصیلی درخشانی داشته باشند و مدارک تحصیلی مورد نیاز را به همراه ریز نمرات ارائه دهند. علاوه بر این، دانشجویان می بایست برای ادامه مقطع کارشناسی در مالزی مدرک زبان معتبر ارائه دهند که در بخش های بعدی این نوشتار به این موضوع اشاره خواهد شد.

برنامه های کارشناسی در مالزی، بسته به موضوع تحصیل، معمولاً 4 تا 5 سال طول می کشد. انواع مختلف یادگیری در فرایند آموزشی با هدف ارتباط با تک تک دانش آموزان و حالت های مختلف یادگیری آنها به کار گرفته می شود. مدیریت سیستم های اطلاعات، پزشکی، جراحی دندانپزشکی، مهندسی برق، بیوتکنولوژی، امور مالی و مدیریت فقط برخی از برنامه های کارشناسی موجود در دانشگاه ها و کالج های فنی مالزی می باشند.

برنامه های کارشناسی در مالزی طیف متنوعی از گزینه های تحصیلی را در کوالالامپور، جوهور، ساراواک، ترنگگانو، سلنگور و سایر مناطق این کشور به دانشجویان ارائه می دهد. مالزی تعدادی مدرسه دولتی و خصوصی دارد که بسیاری از آن ها روابط مشترک همکاری با موسسات خارجی در خارج از کشور دارند. هزینه های مقطع کارشناسی در مالزی از 1800$ الی 2400$ (دلار آمریکا) می باشد. دانشجویان می بایست علاوه بر شهریه دانشگاهی، هزینه های زندگی دانشجویی را نیز در نظر بگیرند که تقریبا 4000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد.

شرایط مقطع کارشناسی در مالزی

رشته های مقطع کارشناسی در مالزی

در دانشگاه های کشورهای خارجی، دانشجویان می توانند در طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی شرکت کنند. مقطع کارشناسی در کشور مالزی در بهترین دانشگاه های این کشور امکان پذیر می باشد و از محبوب ترین زمینه های تحصیل در مراکز آموزش عالی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل مالی
  • اقتصادی
  • مهندسی عمومی
  • فرهنگی

بهترین دانشگاه های مقطع کارشناسی در مالزی

تاسیس دانشگاه های بزرگ و پیشرفته و ترکیب موسسه ها، کالج ها و مراکز تحصیلی مختلف جهت ایجاد دانشگاه های بزرگتر در مالزی در چند سال اخیر صورت گرفته است. در کشور مالزی دانشگاه های مختلف خصوصی و دولتی وجود دارند که توسط سازمان های خصوصی و سازمان های دولتی و دولت کشور مالزی حمایت می شوند. از محبوب ترین دانشگاه های کشور مالزی جهت تحصیل و شرکت در برنامه های تحصیلی گوناگون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Putra مالزی
  • Universiti Sains مالزی
  • دانشگاه کوالالامپور
  • دانشگاه مالایا

ورود به دانشگاه های کشور مالزی

دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود در کشور مالزی می توانند به سایت دانشگاه مراجعه کنند و مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارند. بنابراین، دانشجویان و متقاضیان پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود می توانند با آپلود مدارک و اسناد خود در سایت دانشگاه مورد نظر، اقدام به ثبت نام کنند. مهم ترین اسناد و مدارک برای ثبت نام در دانشگاه های کشور مالزی عبارتند از:

  • مدرک دوره متوسطه
  • پرونده سابقه های تحصیلی
  • شناسنامه و پاسپورت
  • CV
  • ریز نمرات
  • بورسیه تحصیلی (در صورت نیاز)
  • توصیه نامه

شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور مالزی

همانطور که می دانید، تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی شرایط خاصی دارد. برای تحصیل در هر دانشگاه، دانشجویان باید از این شرایط به صورت کامل آگاه باشند و اطلاعات کاملی درباره دانشگاه مورد نظر خود کسب کنند. تحصیل در دانشگاه های کشور مالزی در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ممکن است نیاز به شرکت در دوره های آمادگی داشته باشد. لازم به ذکر است که دوره های آمادگی معمولا برای دانشجویان دوره کارشناسی برگزار می شوند تا دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف مانند پزشکی، اقتصاد، حقوق، مهندسی و سایر موارد به صورت کامل آماده شوند.

علاوه بر دوره های آمادگی، دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های کشور مالزی نیاز به مدرک زبان انگلیسی معتبر دارند. توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که دانشجویان در کشور خود اقدام به کسب مدرک زبان انگلیسی کنند تا در کشور مالزی مجبور به پرداخت هزینه های اضافه برای شرکت در دوره های آموزش زبان نشوند. به یاد داشته باشید که دانشجویان و متقاضیان بین المللی که مدرک زبان انگلیسی ندارند می توانند قبل از شروع دوره های تحصیلی خود در دانشگاه های کشور مالزی، با پرداخت هزینه های لازم در دوره های آموزش زبان شرکت کنند. مدارک آیلتس و تافل مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های کشور مالزی به زبان انگلیسی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور های خارجی متقاضیان و هموطنان محترم می توانند به دفتر موسسه مراجعه کنند.

پرسش های کلیدی در رابطه با مقطع کارشناسی در مالزی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره مقطع کارشناسی در این کشور مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا دانشگاه های مالزی در این مقطع شرایط مناسبی دارند؟ بله مدرک دریافتی از مالزی به شدت معتبر است. افرادی که این مدرک را به دست می آورند، می توانند در مقاطع بالاتر به راحتی به ادامه تحصیل مشغول شوند.
  • فرایند دریافت پذیرش از مالزی دشوار است؟ همه چیز به رزومه تحصیلی فرد بستگی دارد. در صورتی که فرد رزومه قوی داشته باشد، از بهترین دانشگاه های مالزی نیز می تواند پذیرش دریافت کند.
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور چیست؟ دانشگاه های مالزی، دروس را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *