ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در مجارستان

مقطع کارشناسی در مجارستان

مقطع کارشناسی در مجارستان بعد از دریافت مدرک دیپلم در واقع اولین مقطع تحصیلی برای متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع عالی است. کشور مجارستان با جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر جزو کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود. این کشور از شرق با رومانی و از غرب با اتریش مرز مشترک دارد. زبان اصلی و رسمی مردم مجارستان زبان مجاری است. پایتخت این کشور شهر بوداپست است که پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود.

بر اساس آخرین آمار صندوق بین المللی پول کشور مجارستان جزو کشورهای قدرت متوسط اقتصادی جهان است و در جایگاه 58 تولید ناخالص داخلی قرار دارد. کشور مجارستان عضو پیمان شنگن است. بدین معنی که دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، کار و سفر به سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا را برای دارنده ویزا میسر در بردارد. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی جهت مهاجرت به مجارستان نگارش شده است.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در مجارستان

شرایط مقطع کارشناسی در مجارستان

اولین مدرک مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی در مجارستان ارائه مدرک دیپلم دوره متوسطه است. ارائه این مدرک به معنی پایان دبیرستان و جواز شروع تحصیلات دانشگاهی است. مانند سایر کشورهای پیشرفته جهان مقطع کارشناسی در مجارستان 3 یا 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان در هر سال تحصیلی باید دو نیم سال با تعداد مشخص واحد را بگذرانند. زبان مقطع کارشناسی در مجارستان فرانسوی و آلمانی خواهد بود اما تحصیل به زبان انگلیسی و مجاری بسیار رایج تر است.

اکثر رشته های تحصیلی در زمینه پزشکی یا مهندسی و علوم انسانی و هنر در دانشگاه های معتبر کشور مجارستان به متقاضیان با سطح استاندارد بین المللی ارائه می شود. ارزش مدارک تحصیلی دانشگاه های مجارستان در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بسیار معتبر و مورد تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نیز است. فارغ التحصیلان از دانشگاه های مجارستان معمولاً از سطح دانش مطلوب و توانایی حل مسئله قابل قبولی برخوردارند. این موضوع سبب می شود که افراد به راحتی بتوانند در تمام کشورهای بزرگ جهان شغل ایده آل با درآمد بالا پیدا کنند.

دوره های آمادگی برای ورود به مقطع کارشناسی در کشور مجارستان

علاقه مندان به تحصیل در برترین دانشگاه های کشور مجارستان می توانند از دوره های آمادگی برای ورود به این مقطع نیز در کشور مجارستان بهرمند شوند. این دوره ها بیشتر مناسب افرادی است که معدل بالایی در مقطع دیپلم به دست نیاورده اند. این دوره ها که اغلب به فاندیشن معروف است برای تمامی رشته ها برگزار می شود. اغلب علاقه مندان به رشته های پزشکی و مهندسی در آن ها شرکت می کنند. هزینه این دوره های 9 ماهه عموما بین 8000تا 10000€ (یورو) است و در برترین کالج های این کشور برگزار می گردد. شرکت در این دوره ها می تواند قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های معتبر را تضمین کند.

هزینه زندگی دانشجویان مقطع کارشناسی در مجارستان

در بررسی هزینه تحصیل کارشناسی در مجارستان به این نتیجه خواهید رسید که تحصیل در مجارستان به نسبت کشورهای اروپای شمالی و اروپای مرکزی مقرون به صرفه است. به طور معمول برای تحصیل رشته های غیر پزشکی در دانشگاه های کشور مجارستان دانشجویان باید بین 6400$ تا 9000$ (دلار آمریکا) برای هر سال تحصیلی بپردازند. اما تحصیل رشته های پزشکی برای مقطع کارشناسی از 9000$ تا 16000$ (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی هزینه خواهد داشت.

در بحث هزینه زندگی در مجارستان نیز زندگی دانشجویی معمولی در شهر بوداپست که پایتخت مجارستان است حدوداً 6000$ تا 7000$ (دلار آمریکا) در سال هزینه خواهد دارد. در نظر داشته باشید که با زندگی در سایر شهرهای مجارستان می توانید هزینه زندگی سالانه خود را تا 5000$ (دلار آمریکا) کاهش دهید. برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی را دارند بحث کار ضمن تحصیل از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا درآمد کار ضمن تحصیل هر چند اندک باشد می تواند بخشی از هزینه زندگی آنان را پوشش دهد.

هزینه زندگی دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

 

دلایل تحصیل مقطع کارشناسی در مجارستان

سالانه بیش از صد ها دانشجوی بین المللی از نقاط مختلف جهان، تحصیل مقطع کارشناسی در مجارستان را برای ادامه تحصیل و زندگی خود انتخاب می کنند. مهمترین دلایل اعزام دانشجو به مجارستان مقطع کارشناسی عبارت اند از:

دلایل تحصیل مقطع کارشناسی در مجارستانتوضیحات
تحصیل مقرون به صرفهبه عنوان یک دانشجوی کارشناسی برای تحصیل در مجاستان نیازی به بودجه بالا ندارید، زیرا هزینه تحصیل در دانشگاه خهای مجارستان به ویژه در مقطع کارشناسی بسیار پایین است.
بورسیه تحصیلییکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع کارشناسی در مجارستان، وجود بورسیه های تحصیلی متنوع در این کشرو برای دانشجویان کم بضاعت می باشد.
دانشگاه های معتبرمجارستان در میان اغلب کشورهای اروپایی، به داشتن دانشگاه های معتبر بین المللی به ویژه در مقطه کارشناسی معروف بوده است.

شرایط پذیرش مقطع کارشناسی در مجارستان

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، شرایط پذیرش برای مقطع کارشناسی در مجارستان بسیار ساده است. بنابراین دانشجویانی  که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان هستند، می توانند به راحتی برای این دوره تحصیلی اقدام کنند. یکی از اصلی ترین شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی در مجارستان این است که دانشجویان باید دوره های آمادگی را به صورت کامل طی کنند. این نوع دوره های به دانشجویتن کارشناسی امکان می دهد تا قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد دوره های آموزشی بیشتری را کسب کنند. علاوه بر این دانشجویان کارشناسی باید برای پذیرش زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشند.

در نمودار زیر می تواین روند پذیرش در مقطع کارشناسی در مجارستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

شرایط پذیرش مقطع کارشناسی در مجارستان

برترین رشته های مقطع کارشناسی در مجارستان

تحصیل لیسانس در مجارستان در برخی از رشته های تحصیلی بسیار پرمخاطب تر و دارای شرایط و استاندارد آموزشی بهتر نسبت به سایر رشته های تحصیلی است. در لیست زیر برای راهنمایی بهتر علاقه مندان تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان برخی از پرمخاطب ترین و پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی این کشور را معرفی خواهیم کرد:

  • زبان انگلیسی
  • شیمی و صنایع
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی مکانیک
  • مدیریت بازرگانی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مدیریت امور مالی
  • حسابداری
  • روانشناسی
  • هنر و معماری
  • مهندسی ارتباطات
  • مهندسی برق

اکثر رشته های تحصیلی علاوه بر موارد یاد شده در لیست فوق در دانشگاه های کشور مجارستان ارائه می شوند و مخاطبان خاص خود را دارند. به طور کلی مقطع کارشناسی در مجارستان مزایای بسیاری برای دانشجویان دارد که از جمله آن ها می توان به هزینه های تحصیل مقرون به صرفه، آشنایی با فرهنگ اروپایی و استفاده از امکانات آموزشی سطح بالا اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به مجارستان و ویزای تحصیلی مجارستان با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید. اطلاعات بیشتر در باب تحصیل پرستاری در مجارستان را در لینک فوق بخوانید.

سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی در مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول می باشیم:

  • شرایط مقطع کارشناسی در مجارستان به چه صورت است؟ اولین مدرک مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی در مجارستان ارائه مدرک دیپلم دوره متوسطه است. ارائه این مدرک به معنی پایان دبیرستان و جواز شروع تحصیلات دانشگاهی است. مانند سایر کشورهای پیشرفته جهان مقطع کارشناسی در مجارستان 3 یا 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان در هر سال تحصیلی باید دو نیم سال با تعداد مشخص واحد را بگذرانند. زبان مقطع کارشناسی در مجارستان فرانسوی و آلمانی خواهد بود اما تحصیل به زبان انگلیسی و مجاری بسیار رایج تر است.
  • برترین رشته های لیسانس در مجارستان کدام اند؟ زبان انگلیسی ، شیمی و صنایع ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی مکانیک ، مدیریت بازرگانی ، مهندسی کامپیوتر ، مدیریت امور مالی ، حسابداری ، روانشناسی ، هنر و معماری ، مهندسی ارتباطات و مهندسی برق
5/5 - (45 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *