ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در مکزیک

مقطع کارشناسی در مکزیک

مکزیک در زمره کشورهای توسعه یافته قرار دارد و تحصیل در مقاطع مختلف اعم از مقطع کارشناسی در مکزیک از اهداف اصلی دانشجویان است. از سویی دیگر مدارک اعطایی از سوی دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی اعتبار ویژه ای دارند. لذا دانشجویانی که مدرک فارغ التحصیلی خود را از دانشگاه های مکزیک دریافت می کنند، به راحتی می توانند در کلیه کشورهای اروپایی مشغول کار شوند. برای شفاف سازی موضوع و توضیحات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می گردد مقاله ذیل را مطالعه بفرمایید. این مقاله از سوی محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است.

شرایط مقطع کارشناسی در مکزیک 2024

در بررسی موضوع مقطع کارشناسی در مکزیک لازم است کمی درباره سیستم آموزش عالی این کشور بدانید. نظام و سیستم آموزشی مکزیک در 2024 در لیست برترین های جهانی قرار گیرد. چرا که از سیستم آموزشی مشابهی با آمریکا و اروپا برخوردار است. مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجو در مقطع کارشناسی و در رشته مورد علاقه خود در مکزیک فارغ التحصیل شود، معمولا 4 سال است. آغاز سال تحصیلی در دانشگاه های مکزیک اواسط ماه آگوست است. همچنین در اواخر ماه ژوئن به پایان می رسد.


این که دانشجو چه رشته و دانشگاهی را جهت ادامه تحصیل در مکزیک انتخاب می نماید، در هزینه و شهریه دانشگاهی او تاثیر مستقیم دارد. اما در مجموع هزینه های تحصیلی یک دانشجو در هر سال تقریبا بین 400$ الی 2000$ (دلار) می باشد. البته این هزینه مربوط به دانشگاه های دولتی است. زبان تحصیلی دانشگاه های مکزیک انگلیسی و اسپانیایی است. بنابراین دانشجو برای انتخاب زبان تحصیلی، آزاد و مختار است.

بورسیه های مقطع کارشناسی در مکزیک

از آنجا که دولت مکزیک در تلاش است تا دانشجویان مستعد و دارای ضریب هوشی بالا را به سمت کشورش جذب نماید، لذا بورسیه های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. در مقاطع مختلف تحصیلی و در صورت واجد شرایطی به دانشجو اعطا می گردد. برای مثال بورسیه تحصیلیMexican Government Scholarships for International Students, 2018-2019 از سوی دانشگاه های مختلف این کشور به دانشجویان بین المللی واجد شرایط ورود به مقطع کارشناسی در مکزیک اعطا می شود. تقریبا کلیه هزینه های یک دانشجو را تحت پوشش قرار می دهد.

این پشتیبانی های مالی شامل هزینه های مربوط به ثبت نام و شهریه دانشگاهی، تردد و حمل و نقل، بیمه درمانی و سلامت، حقوق ماهانه، کمک هزینه زندگی در مکزیک و غیره می شود. روند اخذ این بورسیه ها بدین گونه است که بایستی از نمره 10، حداقل نمره 8 را در مقطع پیشین که در یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معتبر است، کسب کرده باشند.

شرایط اخذ بورسیه مقطع کارشناسی در مکزیک

شرایط خاصی در اخذ بورسیه های تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی در مکزیک وجود دارد که مهمترین آنها بدین شرح خواهد بود:

  • شخص دانشجو در زمان اخذ بورسیه تحصیلی باید خارج از خاک کشور مکزیک باشد.
  • شروع استفاده از بورسیه نباید در ماه های نوامبر و دسامبر باشد. مگر در شرایط خاص و ویژه.
  • بورسیه های اعطایی قابلیت انتقال به سال های تحصیلی بعدی را ندارند.

شرایط اخذ بورسیه مقطع کارشناسی در مکزیک

مدت زمان پوشش بورسیه تحصیلی در مکزیک

هر یک از بورس های تحصیلی جهت تحصیل در مکزیک مدت زمان تحصیلی خاصی را در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحت پوشش قرار می دهند. برای شفافیت موضوع به موارد دقت نمایید:

نوع بورسیهمدت زمان پوشش
 دوره های تخصصی ویژه1 سال
بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی ارشد2 سال
بورسیه تحصیلی دوره دکتری3 سال
تخصص های پزشکی3 سال
دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد (به صورت مهمان)3 ماه یا 1 ترم کامل
دوره های پژوهشی تحصیلات تکمیلی یا فوق دکتری12 ماه (حداقل یک ماه)

مدارک اخذ ویزای دانشجویی مکزیک

داوطلبانی که با هدف تحصیل، مسیر مهاجرت به مکزیک را در پیش می گیرند، بایستی پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور، اقدامات لازم در جهت دریافت ویزای تحصیلی مکزیک را به عمل آورند. در این راستا اسناد و مدارکی مورد نیاز است که بایستی به سفارت تحویل گردد. شرح مدارک به صورت زیر است:

  • تعداد 2 قطعه عکس در سایز پاسپورتی
  • ارائه گواهینامه های تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • معرفی حساب بانکی دارای موجودی حداقل 3000$ (دلار آمریکا) جهت ثابت نمودن پشتوانه مالی برای تحصیل و زندگی در مکزیک
  • ارائه گذرنامه (پاسپورت متقاضی) که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی

نکته مهم این که کلیه مدارک فوق الذکر بایستی به تایید سفارت برسند. همچنین ویزای نوع FM-3 برای متقاضیانی است که قصد تحصیل در مکزیک برای مدت بیشتر از 2 ماه را دارند. در غیر این صورت جهت گذراندن دوره های کارآموزی که کمتر از 2 ماه است، بایستی ویزای توریستی بگیرند.

رشته های تحصیلی پر مخاطب کارشناسی در مکزیک

رشته های بسیار زیاد و متنوعی در دانشگاه های مکزیک تدریس می گردد که دانشجویان علاقمند به مقطع کارشناسی در مکزیک می توانند بر اساس علایق خود، رشته مورد نظر را انتخاب نموده و به تحصیلات عالیه بپردازند. برخی رشته های پرطرفدار در این کشور عبارتند از:

  • هنرهای زیبا
  • روان شناسی
  • کامپیوتر
  • فلسفه
  • تاریخ
  • رادیولوژی
  • پرستاری
  • باستان شناسی
  • حقوق و قانون
  • مهندسی مکانیک

ممکن است با مطالعه این مقاله، سوالات متعددی به ذهن شما خطور کرده و پاسخی برای آنها نداشته باشید. در این صورت با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا حضوری ارتباط گرفته و برای سوالات خود، پاسخ های تخصصی و شفاف دریافت کنید.

پرسش های کلیدی درباره مقطع کارشناسی در مکزیک

می توان به این نکته توجه داشت که مکزیک یکی از کشورهای مهم در قاره آمریکا است. این کشور که در دسته کشورهای آمریکای لاتین قرار دارد، می تواند دروازه ورود به آمریکا و کانادا برای بسیاری باشد. هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت کشورهایی که از آن یاد شد بسیار کمتر است. همین مسئله می تواند منجر به جذابیت بیشتر آن برای برخی از افراد شود. دوره های آموزشی در این کشور در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. با این حال، هنوز دانشگاه های این کشور توانایی رقابت با آمریکا و کانادا را ندارند. پرسش هایی در این رابطه مطرح می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آیا تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور ارزشمند است؟ در صورتی که فرد آگاهانه از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کند، می تواند با در اختیار داشتن رتبه های برتر مدرکی ارزشمند را دریافت کند.
  • آیا شهریه دانشگاه های مکزیک در این مقطع بالا است؟ باید به این نکته توجه داشت که از رشته به رشته و دانشگاه به دانشگاه شرایط متفاوت است. در حال حاضر شهریه رشته های مختلف در بین 3000$ تا 18000$ (دلار) در سال متغیر است.
  • زبان تحصیل در این مقطع چیست؟ باید به این نکته توجه داشت که همه رشته های تحصیلی در این کشور به زبان اسپانیایی ارائه می شود. در کنار این، می تواند رشته های زیادی را به زبان انگلیسی به دست آورد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *