ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در نیوزلند

مقطع کارشناسی در نیوزلند

همه ساله بسیاری از متقاضیان و دانشجویان خارجی برای تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند برنامه ریزی و این کشور را به عنوان مقصد انتخاب می کنند. چرا که نیوزلند امتیازاتی همچون دانشگاه های معروف، کیفیت زندگی برتر، فرهنگ متنوع، شهرهای زیبا و هزینه تحصیل و زندگی پایین را یکجا دارد. شهرهای اوکلند و ویلینگتون 2 شهر دانشجویی و پر جمعیت نیوزلند هستند که به سبب داشتن دانشگاه های برتر بین المللی همانند دانشگاه اوکلند و دانشگاه ویکتوریای ویلینگتون معروف می باشد.

  • شرایط تحصیل در نیوزلند مقطع کارشناسی در نیوزلند چگونه است؟
  • مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلند چقدر است؟
  • بهترین رشته ها برای مقطع کارشناسی در نیوزلند چقدر است؟
  • شرایط پذیرش مقطع کارشناسی در نیوزلند در سال 2024 به چه صورت است؟

از شرایط اصلی حضور در دانشگاه های معتبر نیوزلندی ارائه مدرک دیپلم متوسطه با معدل کل بالا و داشتن مدرک زبان معتبر است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آنند که در این نگارش شما را با شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند در سال 2024 به نیوزلند آشنا کنند و در این بین به تک تک سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در نیوزلند

مزایای تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند در 2024

نیوزلند، در سال 2024 به مقصد تحصیلی شماره 1 اغلب دانشجویان خارجی تبدیل شده است. دلایل این امر را می توان در شهریه ها و هزینه های زندگی مقرون به صرفه، سیستم آموزشی کیفیت بالا و قوی تداعی کننده سیستم آموزشی در انگلستان، امکان کار نیمه وقت دانشجویی، فرصت های کاری فراوان در رشته های مهندسی، مدیریت و بازرگانی و نیز مدارک تحصیلی معتبرش دانست که مورد تایید اغلب کارفرماهای دنیا است.

مثلا در حالی که دانشجویان خارجی در بسیاری از کشورهای دنیا اجازه کار حین تحصیل ندارند یا در صورت داشتن مجوز حقوق کمی در مقایسه با دانشجویان بومی دریافت می کنند، دانشجویان بین المللی در نیوزلند تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. همچنین درآمد حاصل از کار دانشجویی در نیوزلند ساعتی 10$ تا 17$ (دلار نیوزلند) می باشد. کار دانشجویی در نیوزلند علاوه بر این که تامین کننده بخشی از هزینه های زندگی است، رزومه فرد را برای استخدام شدن پس از فارغ التحصیلی نیز بهتر می کند. انواع کار دانشجویی در نیوزلند عبارت می باشد از:

  1. کار در محیط دانشگاه مثل کمک به اساتید در پژوهش ها و غیره که حقوق کم تری دارد
  2. کار خارج از محیط دانشگاه مثل کار در رستوران و غیره یا کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی در شرکت ها که درآمد بیشتری دارد

5 رشته برتر مقطع کارشناسی در نیوزلند

یکی از دغدغه های متقاضیان مقطع کارشناسی در نیوزلند، آشنایی با رشته های معروف در این کشور است. در اینجا ما شما را با 5 رشته برتر جهت تحصیل در نیوزلند آشنا می کنیم. رشته بازرگانی از دوره های بسیار معروف و پر متقاضی در بازار کار کشور نیوزلند می باشد. مهندسی با گرایشات مختلف همچون مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و الکترونیک از رشته های جذاب و پر طرفدار نیوزلندی است. به خاطر توریست پذیر بودن کشور نیوزلند، رشته توریسم و هتلداری از رشته های تخصصی در نیوزلند می باشد. رشته فناوری اطلاعات (IT) نیز به خاطر نیاز فوری بازار کار نیوزلند و جهان از رشته های پر متقاضی نیوزلند محسوب می شود.

شرایط و الزامات دوره کارشناسی در نیوزلند

سال تحصیلی در دانشگاه های نیوزلندی از مارس شروع شده و تا ماه نوامبر به اتمام می رسد. اکثر دانشگاه های نیوزلندی به استثنای دانشگاه ویکتوریای ویلینگتون (که دارای 3 ترم می باشد)، دارای 2 ترم هستند. برای تحصیل در این دانشگاه ها، مدرک دیپلم متوسطه شما بایستی مورد تایید دانشگاه های پذیرنده نیوزلندی باشد. همچنین از آنجایی که تحصیل در کشور نیوزلند تماما به زبان انگلیسی است بنابراین، از دیگر شرایط مقطع کارشناسی در نیوزلند اثبات مهارت زبان انگلیسی می باشد.

شما برای این کار نیازمند ارائه نمره یکی از آزمون های زبان زیر می باشید:

مدرک زبان انگلیسیحداقل نمره لازم برای مقطع کارشناسی در نیوزلند
آزمون زبان IELTSنمره کل حدود 6.0 باشد و نمره هیچ بخشی کمتر از 5.5 نباشد
آزمون زبان TOEFL80 در آزمون اینترنتی
آزمون PTE Academicکل امتیاز حدود 42 امتیاز باشد

نیوزلند همانند انگلستان دارای سرویس مرکزی درخواست های دانشگاهی نمی باشد، بنابراین دانشجویان بایستی فرآیند پذیرش تحصیلی خود را به صورت آنلاین از طریق وب سایت دانشگاه نیوزلندی پیگیری کنند. مهلت درخواست ها معمولا توسط دانشگاه ها مشخص می شود. اما پس از پذیرش و پرداخت هزینه درخواست، دانشگاه نیوزلندی به شما دعوت نامه یا Confirmed offer of place latter ارسال خواهد کرد و شما با این نامه بایستی برای مرحله آخر فرآیند اخذ پذیرش یعنی درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند آماده شوید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی در نیوزلند

همانطور که ملاحظه کردید، فرآیند اخذ پذیرش نیوزلند کاملا به صورت آنلاین می باشد و شما پس از تکمیل فرم پذیرش دانشگاهی و پرداخت هزینه درخواست، بایستی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و بررسی صلاحیت خود را به دانشگاه نیوزلندی منتخب ارسال نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی در نیوزلند بدین قرار است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک زبان (ترجیحا IELTS) با حداقل نمره کل 6.0 یا PTE با حداقل امتیاز در رنج 43- 50
  • پاسپورت معتبر (حداقل دارای اعتبار 6 ماه)
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه سلامت با پوشش بین المللی
  • آخرین مدارک تحصیلی (اعم از دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس)
  • ارائه تمامی مدارک مالی و پرداخت مالیات بر درآمد طی 1 سال اخیر
  • دعوت نامه یا Confirmed offer of place latter
  • انگیزه نامه (SOP)

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی در نیوزلند

اخذ ویزا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلند

اگر چنانچه شما قصد تحصیل در نیوزلند برای مدت بیش از 3 ماه را دارید، شما بایستی برای دریافت ویزای دانشجویی کشور نیوزلند درخواست دهید. لازم به تذکر است که در صورتی که دوره آموزشی شما کمتر از 3 ماه مقرر باشد، اخذ ویزای توریستی یا Visitor Visa کافی است. اما شرایط و مدارک جهت درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند عبارت است از :

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • بیمه سلامت جهت پوشش خدمات درمانی در نیوزلند
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش مخارج زندگی؛ حداقل 15000$ (دلار نیوزلند) در سال که معادل حدودی 10100$ (دلار آمریکا) است و 1 بلیت برگشت به کشور مبدا
  • رسید پرداخت هزینه درخواست 295 NZD + Rs.690.
  • دعوت نامه یا Confirmed offer of place latter
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی اخیر
  • رضایت نامه برای متقاضیان کمتر از 18 سال
  • گواهی معاینه پزشکی (جهت غربال بیماری سل)
  • گواهی عدم سوء پیشینه (جهت اثبات اصالت هدف متقاضی از تحصیل در نیوزلند)

چالش های اساسی تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند

تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند، در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در این حوزه می باشد. به این ترتیب دانشجویانی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلند هستند، باید در کناز مزایا این کشور، با چالش های اساسی نیوزلند نیز آشنا شوند. یکی از اصلی ترین معایب تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند، روند پذیرش دانشگاه های نیزولند برای متقاضیان مقطع کارشناسی می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های نیزولند از بوروکراسی های اداری پیچیده ای در فرآیند ثبت نام دانشجویان استفاده می کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجوسان برای تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند را مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجوسان برای تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلنددر جدول زیری می توانید چالش های اساسی تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند را مشاهده فرمایید:

چالش هاس اساسی تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلندتوضیحات
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسیهزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلند، به نسبت اغلب کشروهای آمریکایی بسیار بالاتر است، به همین جهت اغلب دانشجویان از تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشرو منصرف می شوند.
خوابگاه دانشجوییبه دلیل استقبال بیش از اتباع خارجی برای تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند، ظرفیت اغلب خوابگاه های دانشجویی این کشور برای دانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای اجاره اقامتگاه در نیوزلند را ندارند تکمیل است.
دوره های محدودمقطع کارشناسی در نیوزلند بر خلاف مقاطع تحصیلی دیگر در این کشور، از تنوع بالایی در دروه های آموزشی برخوردار نمی باشد. به همین جهت دانشجویان بین المللی از دوره های تحصیلی در این مقطع تحصیلی بسیرا ناراضی هستند.

هزینه های تحصیل کارشناسی در نیوزلند

شهریه ها در نیوزلند بسته به هم موسسه آموزش عالی و هم رشته تحصیلی متغییر است. مطابق گزارش وب سایت Study in Zealand، شهریه سالانه دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع  کارشناسی در نیوزلند در حدود تقریبی 22000$ الی32000$ (دلار نیوزلند) یعنی تقریبا 14800$ الی 21540$ (دلار آمریکا) می باشد. البته نباید فراموش کرد که شهریه رشته های پزشکی و پیراپزشکی و نیز شهریه رشته دامپزشکی در نیوزلند کمی بالاتر از این مقدار است. هزینه زندگی در نیوزلند در مقایسه با دیگر کشورهای انگلیسی زبان دنیا مثل ایالات متحده و انگلستان و حتی استرالیا پایین تر است.

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، اثبات تمکن مالی جهت زندگی در نیوزلند مبلغی در حدود 15000$ (دلار نیوزلند) در سال است. با این وجود، توصیه می شود که اگر مقدار تمکن مالی همراه شما برای تحصیل کارشناسی در نیوزلند در حدود 20000$ تا 25000$ (دلار نیوزلند) در سال باشد، بهتر است. اگر چه تمامی این اعداد و ارقام به سبک زندگی و عادات شما نیز بستگی دارد.

کار ضمن تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند، امکان کار حین تحصیل در این مقطع تحصیلی می باشد. کار ضمن تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند، مزیت های بی شماری را برای تمامی دانشجویان کارشناسی در نظر گرفته است. کار دانشجویی در نیوزلند علاوه بر دریافت پس انداز قابل توجه در طول تحصیل، باعث ایجاد ارتباط بین فرهنگ های مختلاف این کشور می شود. علاوه بر این دانشجویان با کار دانشجویی در نیوزلند می توانند وارد بازار کار این کشور شوند.

البته لازم به ذکر است که، دانشجویانی که به دنبال کار حین تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند هستند باید برخی از قوانین موجود در این کشور را به طور دقیق رعایت کنند. به طور مثال، به عنوان یک دانشجوی مقطع کارشناسی در نیوزلند، شما فقط مجاز به 19 ساعت کار در هفته هستید. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، کار حین تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزلند، نباید لطمه ای به روند تحصیلی شما در این کشور وارد کند. در غیر این صورت اجازه کار دانشجویی در این کشور را نخواهید داشت. دولت نیوزلند با همکاری دانشگاه های این کشور برای دانشجویانی که به دنبال کار ضمن تحصیل در این کشور هستند، مشاغل متعددی را فراهم کرده است.

شرایط درخواست بورسیه تحصیلی در نیوزلند

بورسیه های تحصیلی مختلفی برای ساپورت مالی هزینه های تحصیل و زندگی در نیوزلند وجود دارد. غالب بورس های تحصیلی کشور نیوزلند توسط دولت این کشور تامین مالی می شود. اما بورسیه هایی نیز وجود دارد که توسط بخش خصوصی و سازمان ها تامین مالی می شود. این بورسیه ها بر اساس نیاز مالی متقاضیان و یا شایستگی های آکادمیک آنها اعطاء می شود. از دیگر گزینه های تامین مالی هزینه های تحصیل در نیوزلند می توان به کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته اشاره کرد. مسلما یکی از راه های مطمئن و سریع جهت اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به نیوزلند و دیگر کشورهای خارجی، مشاوره با کارشناسان و وکلای حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص مقطع کارشناسی در نیوزلند

از سوالات متقاضیان مقطع کارشناسی در این کشور میتوان موارد زیر را نام برد:

  • شهرهای دانشجویی نیوزلند کدامند؟ شهرهای اوکلند و ویلینگتون دو شهر دانشجویی و پرجمعیت نیوزلند هستند که برترین دانشگاه ها در آن حضور دارند.
  • معروفترین دانشگاه های 2024 نیوزلند کدامند؟ دانشگاه اوکلند، دانشگاه کانتربری، دانشگاه اوتاگو و دانشگاه ویکتوریای ویلینتگتون از معروف ترین دانشگاه های نیوزلند هستند.
  • زبان مردم نیوزلند چیست؟ مردم بومی نیوزلند تا قبل از مهاجرت اقوام دیگر به این کشور مائوری صحبت می کردند و بعد از آن زبان انگلیسی نیز یکی دیگر از زبان های متداول در نیوزلند است.
  • تحصیل در رشته کارشناسی در نیوزلند به چه زبانی صورت میگیرد و چند ترم به طول می انجامد؟ دانشگاه های نیوزلند به استثنای ویکتوریای ویلینگتون دارای دو ترم می باشد و تحصیل در این کشور تماما به زبان انگلیسی است.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *