ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در هلند

مقطع کارشناسی در هلند

هلند از محبوب ترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل شناخته شده و مقطع کارشناسی در هلند از مقاطعی است که از سوی دانشجویان بین المللی مورد توجه است. چرا که مزیت های بسیار خوبی از جمله امکانات آموزشی سطح بالا، دانشگاه های معتبر، شرایط تحصیلی ایده آل، مدارک اعطایی معتبر، پایین بوده شهریه دانشگاهی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و غیره برای دانشجوی خارجی دربردارد.

  • شرایط تحصیل لیسانس در هلند چگونه است؟
  • بهترین رشته ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند چیست؟
  • چرا هلند گزینه ای ایده آل برای تحصیل در مقطع کارشناسی است؟
  • بهترین مقطع برای تحصیل در هلند چیست؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را با محوریت تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند و شرایط تحصیلی در این کشور نوشته است که می تواند مورد توجه متقاضیان قرار گیرد. به همین دلیل مطالعه آن را توصیه می نماییم. کسب مشاوره های تخصصی و حرفه ای نیز از دیگر پیشنهادات این موسسه برای مهاجرین گرامی می باشد.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در هلند

شرایط مقطع کارشناسی در هلند

مدت زمان مقطع کارشناسی در هلند برای رشته های علوم کاربردی نظیر فنی مهندسی و کشاورزی حدود 4 سال و برای رشته های پژوهشی نظیر اقتصاد و حقوق حدود 3 سال می باشد. در کنار مدت زمان تحصیل، هزینه های تحصیل و زندگی نیز یکی از فاکتورهای مورد توجه برای فرد متقاضی برای تحصیل در هلند می باشد. هزینه های زندگی در کشور هلند بسته خوراک، اجاره مسکن، حمل و نقل و غیره حدود 10500€ (یورو) در سال برآورد می گردد.


از سوی دیگر، تحصیل برای دانشجویان خارجی رایگان نبوده و براساس کشور مبدا متفاوت است. در سال 2023 به طور کلی هزینه های تحصیل برای دانشجویان خارجی کشورهای غیر اتحادیه اروپا بسته به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه بین 6000€ تا 12000€ (یورو) در سال می باشد. البته برای کاهش هزینه ها می توان به مدت 16 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی به صورت پاره وقت کار کرد. هر چند در تعطیلات تابستان اجازه کار به صورت تمام وقت وجود دارد.

نحوه اخذ بورسیه کارشناسی در هلند

همه ساله دانشگاه های هلند و دولت هلند بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی مستعد با هدف ورود به مقطع کارشناسی در هلند فراهم می کنند. این بورسیه های تحصیلی برای دوره های کارشناسی نیز تخصیص داده می شود که می توانند شهریه این دانشجویان را به طور کامل یا به صورت بخشی از کمک هزینه های تحصیل پرداخت نمایند. به عنوان مثال دانشگاه های آمستردام و توئنته شهریه دانشجویان بورسیه را به طور کامل پرداخت می کنند. بنابراین می توان با مراجعه به سایت هایی که در این زمینه فعال می باشند یا بررسی سایت های دانشگاه های مختلف هلند از شرایط دریافت بورسیه اطلاع پیدا کرده و نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز ذکر شده در سایت، اقدام نمود.

بهترین بورسیه های تحصیلی هلند عبارت هستند از:

  • Erasmus+
  • Holland Scholarship
  • MENA Scholarship Programme
  • NN Future Matters Scholarship
  • NRF-Nuffic Programme South Africa
  • Orange Knowledge Programme
  • Orange Tulip Scholarship Programme
  • Sino-Dutch Scholarship

نحوه اخذ بورسیه کارشناسی در هلند

نحوه اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در هلند

بعد از انتخاب رشته و دانشگاه، برای اخذ پذیرش تحصیلی ضروری است ابتدا با دفتر بین المللی دانشگاه مورد نظر تماس گرفته شود تا مشخص شود که آیا مدرک تحصیلی اخذ شده در کشور متقاضی، در هلند قابل قبول و معتبر می باشد یا خیر. پس از تایید مدرک تحصیلی باید مدرک یا گواهی ارائه دهید که به زبان انگلیسی تسلط دارید. این مدارک شامل آیلتس (حداقل نمره 6) و تافل (نمره حداقل 550) می باشد. اخذ ویزای اقامت برای ادامه تحصیل در هلند از مدارک دیگر می باشد. برخی از دانشگاه های هلند ممکن است برای پذیرش، از متقاضی آزمون هایی بگیرند تا صلاحیت وی برای ورود به دانشگاه تایید شود. بعضی اوقات متقاضی واجد شرایط انتخاب برای تحصیل در دانشگاه نمی باشد و نیازمند گذراندن دوره هایی برای آماده شدن برای ورود به دانشگاه می باشد که باید یک سال را به عنوان دوره مقدماتی بگذراند.

اخذ ویزای دانشجویان مقطع کارشناسی در هلند

برای اعطای ویزای تحصیلی هلند برای دانشجویان خارجی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند، ارائه مدارک ذیل ضروری است:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • اثبات توان مالی جهت تامین هزینه های متقاضی در مدت زمانی که در هلند مشغول به تحصیل است
  • نامه پذیرش از دانشگاهی از هلند که مقرر می باشد در آن تحصیل شود
  • رسید پرداخت هزینه های حقوقی مورد نیاز
  • بیمه سلامت

برترین شهرها برای تحصیل مقطع کارشناسی در هلند

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع کارشناسی در هلند، وجود شهرهای گوناگون برای تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور می باشد. برترین شهرها برای تحصیل مقطع کارشناسی در هلند عبارت اند از:

برترین شهرهای هلند برای تحصیل در مقطع کارشناسیخصوصیات
آمستردامآمستردام یک شهر جهانی آلفا است که به عنوان مرکز فرهنگی و مالی هلند شناخته می شود. علاوه بر این، آمستردام دهمین شهر در سطح جهانی در کیفیت زندگی می باشد.
روتردامروتردام به عنوان بزرگترین بندر شهری اروپا معروف است که سالانه صدها دانشجوی بین المللی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی پذیرا می باشد.
اوترختشهر اوترخت در مرکز هلند قرار دارد، همچنین به عنوان چهارمین شهر شاد جهان شناخته می شود. موسسات آموزشی پیشرفته ای در این کشور برای دانشجویان کارشناسی وجود دارد.
آیندهوونبه طور کلی آیندهوون یک شهر دانشگاه پرجنب و جوش است که هر ساله پذیرای تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی است.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شهر هلند را از دیدگاه دانشجویان کارشناسی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شهر هلند

هزینه مقطع کارشناسی در هلند

بر خلاف اغلب کشروهای اروپایی مدرن، هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در هلند بسیار مقرون به صرفه تر است. البته هزینه تحصیل کارشناسی در هلند به دانشگاه مورد نظر و رشته تحصیلی آنها بستگی دارد. همچنین به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، هلند هزینه های تحصیلی متفاوتی را برای دانشجویان اتحادیه اروپا اعمال می کند. به طور مثال هزینه تحصیل مقطع کارشناسی برای دانشجویان اتحادیه اروپا 800€ تا 1500€ (یورو) می باشد. در حالی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در این کشور حدود 3500€ تا 5500€ (یورو) در ماه می باشد. بنابراین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند به ملیت متقاضیان نیز ارتباط مستقیمی دارد.

زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی در هلند

اگرچه در هلند می توانید با هرکسی تقریبا به انگلیسی صحبت کنید، اما یادگیری زبان هلندی کمک می کند تا با کشور و فرهنگ و جامعه آن آشنا شوید. فهمیدن و صحبت کردن با زبان محلی باعث می شود فعالیت های روزمره مانند خرید، رفتن به رستوران یا دنبال کردن اخبار آسان تر و سرگرم کننده تر شود. همچنین کمک می کند تا با دانشجویان هلندی ارتباط برقرار کرده و دوستان جدید هلندی بیابید.

علاوه بر این، هنگام جستجوی کارآموزی و کار پاره وقت، دانستن زبان هلندی بسیار مفید خواهد بود. در بعضی موارد حتی یک شرط است. البته در هلند دوره های مختلف مقدماتی و پیشرفته برای یادگیری زبان هلندی وجود دارد که می توان در آن ها شرکت کرد. با این وجود، تعداد زیادی رشته های دانشگاهی در این کشور می باشد، به زبان انگلیسی تدریس و آموزش داده می شود.

دانشگاه های برتر هلند برای تحصیل در مقطع کارشناسی

دانشگاه لیدن یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که قدیمی ‌ترین دانشگاه هلند است و همیشه به تساهل، استقبال از ایده‌ها و بحث‌های جدید، و نقش آهنربایی برای متفکران و هنرمندانی که به دنبال پناهگاه و الهام بودند، شهرت داشته است. دکارت، رامبراند، هویگنس، گروتیوس و اسپینوزا همگی در دوران طلایی هلند خانه ‌ای فیزیکی و فکری در لیدن پیدا کردند و در قرن هفدهم، دانشمندان لیدن شهرتی در سراسر اروپا پیدا کردند و دانشجویان از سراسر قاره به آنجا هجوم آوردند. شعار دانشگاه، سنگر آزادی، خلاصه ای از تاریخچه آن از زمانی است که بنیانگذار اصلی آن، ویلیام اورنج، شهر را با تاسیس یک دانشگاه به خاطر تلاش هایش برای مبارزه با تهدید اسپانیایی پاداش داد.

خاستگاه دانشگاه آمستردام به سال 1632 برمی گردد و تقریباً چهار قرن بعد، همچنان به جذب دانشجویان از سراسر جهان ادامه می دهد و در 20 دانشگاه برتر اروپا و 61 دانشگاه جهان (QS) قرار دارد. یک دانشگاه عمومی و متمرکز بر تحقیق، با 34000 دانشجو از بیش از 100 کشور مختلف،UvA همانطور که معمولاً به آن اشاره می ‌شود. یکی از بزرگترین رشته ‌هایی را که به زبان انگلیسی در تمام اروپا تدریس می ‌شود، با بیش از 200 دروس تنها در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌ کند. آمستردام نه تنها مبتکر، پر جنب و جوش و هیجان انگیز است، بلکه در رتبه بندی جهانی کیفیت زندگی در رتبه یازدهم قرار گرفته است و در رتبه بندی شهرهای امن اکونومیست در رتبه اول اروپا قرار گرفته است.

برای موفقیت در مسیر مهاجرت به کشورهای غیر اروپایی و اروپایی مانند تحصیل در هلند شایسته است از مشاوره های تخصصی کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره بگیرید.

سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی در هلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی در هلند می باشیم:

  • زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی در هلند چیست؟ اگرچه در هلند می توانید با هرکسی تقریبا به انگلیسی صحبت کنید، اما یادگیری زبان هلندی کمک می کند تا با کشور و فرهنگ و جامعه آن آشنا شوید. فهمیدن و صحبت کردن با زبان محلی باعث می شود فعالیت های روزمره مانند خرید، رفتن به رستوران یا دنبال کردن اخبار آسان تر و سرگرم کننده تر شود. همچنین کمک می کند تا با دانشجویان هلندی ارتباط برقرار کرده و دوستان جدید هلندی بیابید.
  • هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در هلند چقدر است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در هلند بسیار مقرون به صرفه تر است. البته هزینه تحصیل کارشناسی در هلند به دانشگاه مورد نظر و رشته تحصیلی آنها بستگی دارد. همچنین به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، هلند هزینه های تحصیلی متفاوتی را برای دانشجویان اتحادیه اروپا اعمال می کند. به طور مثال هزینه تحصیل مقطع کارشناسی برای دانشجویان اتحادیه اروپا 800€ تا 1500€ (یورو) می باشد. در حالی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در این کشور حدود 3500€ تا 5500€ (یورو) در ماه می باشد. بنابراین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند به ملیت متقاضیان نیز ارتباط مستقیمی دارد.
5/5 - (44 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *