ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در پرتغال

مقطع کارشناسی در پرتغال

کشور پرتغال به دلیل هزینه تحصیل مقرون به صرفه و دانشگاه های معتبر با سطح استاندارد بین المللی مورد توجه بسیاری از علاقه مندان ادامه تحصیل در اروپا قرار گرفته است. مقطع کارشناسی در پرتغال در اکثر رشته های تحصیلی امکان پذیر می باشد و به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی محلی مناسب برای ادامه تحصیل خواهد بود. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به زبان پرتغالی انجام می شود و متاسفانه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمام رشته های تحصیلی وجود ندارد.

نظام آموزشی پرتغال به دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی تقسیم می شود و از لحاظ هزینه تحصیل و امکانات آموزشی تفاوت های بسیاری بین آن ها مشاهده می شود. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور پرتغال نگارش شده است.

بهترین دانشگاه های مقطع کارشناسی در پرتغال

دانشجویان برای ورود به دانشگاه های کشور پرتغال و تحصیل در مقطع کارشناسی موظف به شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره قبولی می باشند. در سال 2024 در رتبه بندی جهانی برترین دانشگاه ها که به اختصار QS نامیده می شود 7 دانشگاه از کشور پرتغال حضور داشتند که به شرح زیر می باشند:

  • University of Porto
  • University of Lisbon
  • Universidade Nova de Lisboa
  • University of Coimbra
  • University of Aveiro
  • University of Minho
  • Universidade Católica Portuguese

هر سال تحصیلی در کشور پرتغال به دو نیم سال تقسیم می شود که بازه اول بین سپتامبر و ژانویه برگزار می شود و بازی دوم بین فوریه تا ژوئن برگزار می شود. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر پرتغال بهتر است حداقل 6 ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی مورد نظرتان اقدام کنید تا با توجه به زمان لازم برای بررسی درخواست پذیرش دچار مشکل نشوید.


تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در پرتغال امکان پذیر نمی باشد و دروس در این مقطع به زبان اسپانیایی و پرتغالی ارائه می شوند. در میان دانشگاه های کشور پرتغال دانشگاه مینهو، دانشگاه پورتو، دانشگاه کویمبرا و دانشگاه هایلیسبون معتبرترین مراکز آموزش عالی می باشند که مدرک آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد.

بهترین دانشگاه های مقطع کارشناسی در پرتغال

شرایط مقطع کارشناسی در پرتغال 2024

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور پرتغال در سال 2024 به طور معمول بین 3 سال تا 4 سال طول می کشد و متقاضیان می توانند با در دست داشتن گواهی دیپلم دبیرستان جهت اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنند. برای ورود به مقطع کارشناسی در پرتغال نیازمند ارائه مدرک تسلط به زبان اسپانیایی یا پرتغالی خواهید بود و اگر به این زبان ها مسلط نیستید می توانید در کالج های پرتغالی دوره آموزشی فشرده بگذرانید. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید مجموعه ای از اسناد و مدارک مانند گواهی تحصیلی، پاسپورت معتبر، انگیزه نامه سطح بالا، ریز نمرات، آخرین مدرک تحصیلی و گواهی سلامت پزشکی ارائه کنید.

اعتبار مدارک فارغ التحصیلی از دانشگاه های پرتغال به اندازه ای می باشد که به راحتی می توانید در تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی با مدرک این کشور کار کنید. افرادی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند برای مقطع کارشناسی در پرتغال باید دوره پیش دانشگاهی را در کالج های این کشور بگذرانند تا وارد دانشگاه شوند. در دوره کارشناسی وابسته به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه متقاضیان باید 90 واحد درسی تا 120 واحد درسی را پشت سر بگذارند.

هزینه زندگی و مقطع کارشناسی در پرتغال

مراکز آموزش عالی خصوصی و دولتی در پرتغال به صورت متفاوت شهریه دریافت می کنند و با توجه به رشته تحصیلی دانشجو و شهر محل سکونت این میزان متفاوت می باشد. در بررسی میانگین شهریه دانشگاه های دولتی پرتغال در رشته های غیر پزشکی برای مقطع لیسانس حداقل 3000€ (یورو) و حداکثر 5000€ (یورو) برای دوره کارشناسی می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند هزینه شهریه دانشگاه را به صورت اقساطی و در طول ترم تحصیلی پرداخت کنند.

علاوه بر هزینه شهریه دانشگاه هزینه های مربوط به اقامت در پرتغال و تهیه غذا و اجاره آپارتمان و تهیه کتب درسی از دیگر مخارج زندگی دانشجویی می باشد. اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اصلی پرتغال حداقل 500€ (یورو) می باشد و این مبلغ برای اجاره یک آپارتمان 3 خوابه تا 900€ (یورو) ماهانه می رسد.

به طور میانگین هزینه خرید از سوپر مارکت و تهیه غذا با توجه به زندگی دور از تجمل دانشجویی حدود 250€ الی 400€ (یورو) در ماه تخمین زده می شود. هزینه حمل و نقل برای رفت و آمد از اقامتگاه تا دانشگاه نیز با تهیه بلیت های یک ماهه استفاده از وسایل نقلیه عمومی که حدود 80€ الی 100€ (یورو) هزینه دارد امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به پرتغال یا هزینه زندگی در پرتغال با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه همراه و راهنمایی شما در این مسیر دشوار خواهند بود. در باب پناهندگی در پرتغال لینک فوق را مطالعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *