ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در چک

مقطع کارشناسی در چک

متقاضیان مقطع کارشناسی در چک باید از شرایط اخذ پذیرش و ویزا اطلاع حاصل کنند تا بتوانند با اطلاع کامل برای مهاجرت اقدام نمایند. جمهوری چک در سال های اخیر یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است. با توجه به اینکه این کشور در سال های اخیر طبق معاهده ای که در بولونیا وجود دارد تحصیل در آن منطبق با تمامی کشورهای حوزه شنگن اروپا است می توان گفت که تحصیل در این کشور بسیار معتبر و مفید خواهد بود.

لذا اگر متقاضی تحصیل در چک به اعتبار پس از آن برای رسیدن به کار نیز فکر می کند کشور چک گزینه مناسبی جهت تحصیل خواهد بود. لذا توصیه ما این است که اگر به مقطع کارشناسی در چک می اندیشید بهتر است که این مقاله را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده را تا انتها مطالعه نمایید.

کشور چک یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که در سال 2004 میلادی به این اتحادیه پیوست. چک جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر دارد و بزرگترین شهر آن پراگ است. این کشور به عنوان یک کشور پیشرفته و اقتصادی بازار کار خوبی دارد. اقتصاد این کشور بر پایه خدمات عمومی و صادرات می چرخد و یکی از مسائل مهم در خصوص چک این است که فارغ از پیوستن به اتحادیه اروپا از واحد پولی خودش استفاده می کند. همچنین از نکات حائز اهمیت در مورد چک نرخ رشد تولید بالای این کشور است.

شرایط 2024 مقطع کارشناسی در چک

برای افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم خود را اخذ نموده اند امکان تحصیل در جمهوری چک وجود دارد. برای این مساله نیز در ابتدا نیاز به دریافت یک پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی است. این کشور دانشگاه های برتر زیادی دارد که از این بین می توان در سال 2024 به دانشگاه ماساریک، چالز و پالاکی اشاره نمود که همواره از دانشگاه های خوب کشور چک بوده اند. این دانشگاه ها در تمامی مقاطع تحصیلی دوره های آموزشی را برگزار می نمایند و با اینکه زبان رسمی مردم این کشور زبان چک است اما در همه مقاطع دوره هایی را به زبان انگلیسی نیز برگزار می کنند.


برای مقطع کارشناسی دانشگاه های چک دارای 22 دوره تحصیلی در رشته های علوم تجربی، 11 دوره تحصیلی در رشته های تحصیلی و 8 دوره در علوم مهندسی هستند که هر دوره معمولا 3 ماه به طول می انجامد. بزرگترین مزیت برای تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان چک این است که اگر فردی این دوره های تحصیلی را به زبان اسلاوی یا زبان چک تحصیل نماید می تواند به طور رایگان تحصیل نماید و هزینه ای بابت تحصیل نخواهد پرداخت. اما دانشگاه هایی که در مقطع کارشناسی و یا هر مقطع دیگری به زبان انگلیسی تحصیل می کنند هزینه های تحصیلشان رایگان نخواهد بود و باید این هزینه ها را پرداخت نمایند.

اخذ پذیرش مقطع کارشناسی در چک

برای اخذ پذیرش متقاضی ورود به دانشگاه های جمهوری چک مدارک و شرایطی نیاز است که با وجود آن می توان برای دریافت پذیرش اقدام نمود. این مدارک تحصیلی شامل مدارک از جمله آخرین مدرک تحصیلی، داشتن مدرک زبان، تست سلامت بهداشت و انگیزه نامه خواهد بود. در خصوص دانشگاه های کشور چک جالب است بدانید که سابقه نظام آموزشی در این کشور به 600 سال پیش بر می گردد که این نشان از قدمت دانشگاه های این کشور دارد. در خصوص زبان مورد نیاز جهت تحصیل اگر فردی بخواهد به زبان انگلیسی تحصیل نماید بهتر است در آزمون آیلتس نمره 7 و در آزمون تافل نمره 67 را کسب نماید.

اخذ پذیرش مقطع کارشناسی در چک

تحصیل در دانشگاه فنی و دانشگاه چارلز چک

دانشگاه فنی یکی از باسابقه ترین دانشگاه های کشور چک است و همچنین بزرگترین آن نیز محسوب می شود. دانشگاه فنی دارای 8 دانشکده است و رشته های تحصیلی در این دانشگاه بیشتر رشته های فنی و مهندسی است و در این زمینه به شما پذیرش اعطا می شود. لذا صرفا دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی می توانند از این دانشگاه پذیرش بگیرند.

دانشگاه چارلز نیز از دانشگاه های خوب این کشور محسوب می شود. تعداد دانشکده های این دانشگاه 17 دانشکده است که از دانشگاه فنی بزرگتر و دارای دانشجویان بیشتری است. در بین دانشگاه های این کشور نیز دانشگاه چالز برترین دانشگاه است. علت اینکه دانشگاه به نام چالز نام گذاری شده است این است که توسط چالز چهارم ساخته شده است. این دانشگاه دانشکده های فراوانی دارد اما در شهر پراگ، پایتخت چک واقع شده است. این دانشگاه بیشتر دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی را می پذیرند و یکی از بهترین دانشگاه ها در خصوص تحصیل در رشته های پزشکی هستند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی چک

برای دانش آموزان ودانشجویانی که قصد اقامت بلند مدت به منظور تحصیل در کشور چک را دارند و در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنند داشتن ویزای تحصیلی چک الزامی است و این مدارک شامل موارد ذیل است:

  • اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های چک
  • اخذ پاسپورت معتبر برای مدت زمان مورد نیاز
  • دریافت فرم ویزای دانشجویی
  • داشتن دو قطعه عکس پاسپورت
  • نامه تمکن مالی که نشان دهد هزینه های زندگی را در طول مدت تحصیل خواهید داشت
  • بیمه خدمات درمانی و بهداشتی
  • داشتن اقامتگاه مناسب
  • نداشتن سوابق کیفری و عدم سوء پیشینه

برای اطلاع بیشتر در مورد مدارک مورد نیاز مقاله مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در جمهوری چک را مطالعه نمایید.

هزینه مقطع کارشناسی در چک

کشور چک دارای تعداد زیادی دانشگاه و دانشکده است که بخشی از این دانشگاه ها دانشگاه های دولتی و بخشی دیگر دانشگاه های خصوصی هستند. دانشگاه های دولتی در چک تقریبا رایگان هستند و به زبان چک و یا اسلاوی تدریس می نمایند. شهریه این دانشگاه ها سالی 22€ تا 350€ (یورو) است.

اما دانشگاه های خصوصی هزینه بر هستند و به طور میانگین هزینه ای در حدود 10000€ تا 12000€ (یورو) در سال خواهد داشت که به زبان انگلیسی نیز تدریس می نمایند. برای اطلاع بیشتر در خصوص هزینه ها مقاله هزینه تحصیل و زندگی در چک را نیز مطالعه نمایید. توصیه می کنیم در خصوص نحوه مهاجرت به کشور چک چه از طریق تحصیل و چه از طرق دیگر و یا حتی مهاجرت به هر کشوری با کارشناسان زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *