ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان

تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان

رشته تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان را می توان به عنوان یکی از رشته های مهم و کلیدی علوم پزشکی نام برد. در حال حاضر نمی توان آذربایجان را به عنوان یکی از کشورهای مهم و اصلی در منطقه آسیا و اروپا به حساب نمی آید و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت که دانشگاه های زیادی در این کشور وجود داشته باشد که از نظر علمی شرایط مناسبی داشته باشد و دانشجوهای خارجی زیادی در آن مشغول به تحصیل باشند. در رشته های تخصص پزشکی نیز این حساسیت های بیشتر است و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا کشورهای دیگر جهان را برای تحصیل خود در این رشته ها انتخاب کنند تا بتوانند آینده کاری بهتری را برای خود ایجاد کنند.

افزایش تولیدات صنعتی سبب شده است تا بسیاری از کشورهای جهان با پدیده آلودگی هوا روبرو شده و به همین دلیل است که تحصیل رشته ای مانند تخصص بیماری های تنفسی افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر نمی توان انتظار داشت که جمهوری آذربایجان کشور مناسبی برای تحصیل در این رشته باشد اما با این حال یکی از گزینه هایی است که در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان نیز قرار گرفته است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های آذربایجان از نظر کیفیت آموزشی، شرایط مناسبی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان متخصص ریه در آذربایجان به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان

رشته بیماری های تنفسی Pulmonology که با عنوان رشته پزشکی تنفسی یا پزشکی سینه هم شناخته می شود که در جمهوری آذربایجان هم مثل دیگر کشورها یک رشته تخصصی و گرایشی از پزشکی داخلی است. که در قالب آن پزشکان متخصص به معاینه، بررسی، درمان و پیشگیری از انواع بیماری های دستگاه تنفسی مثل آسم، سرطان ریه، سل و غیره می پردازند. رشته ای تخصصی که در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان نیز ارایه می شود.

پذیرش رشته تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان

به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین تشابه های فرهنگی موجود میان ایران و جمهوری آذربایجان، بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور، بررسی شرایط تحصیل در این کشور را نیز در دستور کار خود قرار می دهند و به همین دلیل است که ما وظیفه خود می دانیم تا در این رابطه توضیحات تکمیلی را ارائه کرده تا علاقمندان به مهاجرت به این کشور بتوانند با دید بازتری در این مسیر گام بردارند.

دانشگاه های جمهوری آذربایجان در کلیه رشته های پزشکی، مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند و به همین دلیل می توان گفت که دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، برای بازگشت به ایران با چالش های بسیار زیادی از جمله تایید مدرک تحصیلی خود به منظور کار روبرو خواهند شد.

برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی، دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی این رشته ورود پیدا کنند اما برای رسیدن به تخصص، به دریافت مدرک کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی نیاز خواهند داشت تا بتوانند از حالت کارشناس به پزشک متخصص تغییر وضعیت شغلی بدهند. پروسه تحصیل در این رشته در جمهوری آذربایجان به طور متوسط حدود 10 سال باید تحصیل در آذربایجان را تجربه کنند تا بتوانند از این طریق بهترین شرایط ممکن را برای خود ایجاد کنند.

پذیرش رشته تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان

هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد آذربایجان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، هزینه های نه چندان زیادی است که برای تحصیل در این کشور به آن نیاز خواهند داشت. به طور متوسط باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان در آذربایجان شانسی برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نخواهند داشت و از طرفی امکان کار ضمن تحصیل در این کشور را نیز نخواهند داشت.

به همین دلیل است که دسترسی به کمک هزینه های مالی در این کشور برای دانشجویان وجود ندارد و در نتیجه باید تمامی هزینه های دانشجویی در این کشور از طریق پس اندازهای شخصی تامین شود. در جدول زیر مشخص شده است که برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان، به طور متوسط، در هر سال از تحصیل چه بودجه ای مورد نیاز خواهد بود.

دوره تحصیلیمتوسط شهریه سالیانه (دلار)
پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های پیراپزشکی (در مقطع کارشناسی)3500$
داروسازی (مقطع کارشناسی ارشد)4000$
دوره تخصص برای تمام رشته ها4000$
برنامه های PhD4500$

نکته دیگر در رابطه با هزینه زندگی دانشجویی در آذربایجان است که بسته به نوع اسکان و نیز سبک زندگی دانشجویان به صورت زیر متغیر است:

هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان

باید به این نکته اشاره کرد که در این شرایط کشورهای دیگری نیز وجود دارد که می توان با هزینه های کمتر و با کیفیت بهتر در ان ها به ادامه تحصیل در این رشته پرداخت.

شرایط کار متخصصین ریه و تنفس در آذربایجان

خواسته اکثر افرادی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، آن است که بتوانند بعد از رسیدن به مدرک تحصیلی خود، وارد بازار کار شده و در نتیجه اقامت به دست آورند. در کشور آذربایجان شرایط برای دانشجویان کمی متفاوت است و بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا در اولین فرصت ایجاد شده، این کشور را به مقصد بهترین کشورهای جهان ترک کرده و بتوانند اقامت کاری کشورهای دیگر را به دست آورند ولی باید به این نکته اشاره داشت که اعتبار مدرک تحصیلی آن ها می تواند یک مانع بزرگ برای آن ها باشد.

این درباره کشور آذربایجان نیز صدق می کند؛ کشوری که رنج درآمدی پزشکان آن ماهیانه از AZN 3755 الی AZN 12650 (مانات) متغیر است:

شرایط کار و درآمد متخصصین ریه و تنفس در آذربایجان

در صورتی که به دنبال بهترین راه های مهاجرت به کشورهای برتر و شناخته شده در جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان چگونه است؟ رشته بیماری های تنفسی Pulmonology که با عنوان رشته پزشکی تنفسی یا پزشکی سینه هم شناخته می شود که در جمهوری آذربایجان هم مثل دیگر کشورها یک رشته تخصصی و گرایشی از پزشکی داخلی است که در قالب آن پزشکان متخصص به معاینه، بررسی، درمان و پیشگیری از انواع بیماری های دستگاه تنفسی مثل آسم، سرطان ریه، سل و غیره می پردازند. رشته ای تخصصی که در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان نیز ارایه می شود.
  • پذیرش رشته تخصص بیماری های تنفسی در آذربایجان چگونه است؟ به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین تشابه های فرهنگی موجود میان ایران و جمهوری آذربایجان، بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور، بررسی شرایط تحصیل در این کشور را نیز در دستور کار خود قرار می دهند و به همین دلیل است که ما وظیفه خود می دانیم تا در این رابطه توضیحات تکمیلی را ارائه کرده تا علاقمندان به مهاجرت به این کشور بتوانند با دید بازتری در این مسیر گام بردارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *