ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در آمریکا

تخصص بیماری های تنفسی در آمریکا

دانشگاه هاروارد بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در آمریکا و قاره آمریکای شمالی و جهان است. این دانشگاه شناخته شده، معروف و معتبر، یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی آیوی لیگ در کمبریج ماساچوست است. این دانشگاه در سال 1636 به عنوان کالج هاروارد تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در آمریکا و نیز یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در جهان است. با نرخ پذیرش 4.0%، هاروارد به عنوان سومین دانشگاه دشوار برای ورود رتبه بندی می شود. برخی از دانشکده های هاروارد حتی رقابتی تر هستند، مانند دانشکده پزشکی هاروارد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در آمریکا تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در آمریکا کدامند؟
  • برنامه کارشناسی ارشد تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه بلارمین آمریکا چه ویژگی هایی دارد؟
  • برنامه کارشناسی ارشد تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه ایالتی جورجیا در آمریکا چه ویژگی هایی دارد؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در آمریکا چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در آمریکا چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در آمریکا

در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در آمریکا در رشته تخصص بیماری های تنفسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در آمریکارتبه در آمریکای شمالیرتبه در جهان
دانشگاه هارواردماساچوست111
دانشگاه جانز هاپکینزمریلند222
دانشگاه ویسکانسین – مدیسونویسکانسین333
دانشگاه واشنگتن – سیاتلواشنگتن444
دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیلکارولینای شمالی555
دانشگاه کالیفرنیا – سان فرانسیسکوکالیفرنیا666

جدول بالا به وضوح نشان می دهد که شش دانشگاه اول برتر جهان برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی، دانشگاه های آمریکایی هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در آمریکا

کارشناسی ارشد رشته تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه بلارمین آمریکا

گروه تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه بلارمین (Bellarmine University) آمریکا، یک برنامه تحصیلات تکمیلی دو ساله را برای افرادی که دارای مدرک لیسانس در رشته دیگری هستند، ارائه می دهد. در طی این دو سال، افراد واجد شرایط می توانند مدرک کارشناسی ارشد کسب کنند و یک حرفه هیجان انگیز را به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (respiratory therapist) آغاز کنند. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه به طول می انجامد.

نزدیک ترین زمان آغاز این برنامه و مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش در آن به صورت زیر است:

زمان آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
آگوست 2023قبل از فوریه 2023

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان مورد قبول برای پذیرش در آن عبارتند از:

نمرات زبان مورد قبول برای پذیرش در رشته تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه بلارمین آمریکا

تحصیل در این برنامه در پردیس دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس آن عبارتند از:

  • ارزیابی بالینی
  • مقدمه ای بر فارماکولوژی
  • آسیب شناسی قلبی-ریوی

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 22938€ (یورو) در سال و هزینه های زندگی در Newburg که دانشگاه بلارمین در آن واقع است 862€-1341€ (یورو) در ماه می باشد. شرایط عمومی پذیرش علاقه مندان به این برنامه به صورت زیر است:

  • داشتن حداقل مدرک لیسانس
  • داشتن حداقل معدل 75 از 4
  • داشتن نمره C یا بیش تر در تمام دروس پیش نیاز علوم طبیعی و ریاضی
  • داشتن نمره C یا بیش تر در تمام دروس پیش نیاز دیگر

کارشناسی ارشد رشته تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه ایالتی جورجیا آمریکا

متخصصان بیماری های تنفسی (respiratory therapists) با همکاری پزشکان برای مراقبت از بیماران مبتلا به طیف گسترده ای از اختلالات تنفسی از جمله آسم، ذات الریه و عفونت های ریه، مشکلات تنفسی به دلیل زایمان زودتر و غیره کار می کنند. برنامه کارشناسی ارشد تخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapy) توسط دانشگاه ایالتی جورجیا برای علاقه مندان به این حرفه ارائه می شود. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 12 ماه طول می کشد.

نزدیک زمان های آغاز برنامه و مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش در آن به صورت زیر است:

زمان آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
ژانویه 2024قبل از سپتامبر 2023
می 2023قبل از ژانویه 2024
آگوست 2023قبل از می 2023

زبان آموزش برنامه انگلیسی است و نمرات زبان مورد قبول برای پذیرش در آن به صورت زیر است:

نمرات زبان مورد قبول برای پذیرش در رشته تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه ایالتی جورجیا آمریکا

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 28951€ (یورو) و هزینه های زندگی در آتلانتا که دانشگاه ایالتی جورجیا در آن قرار دارد 1162-2116€ (یورو) در ماه می باشد. دو مورد از دروس برنامه عبارتند از:

  • اصطلاحات پزشکی
  • اخلاق و رهبری در مراقبت های بهداشتی-درمانی.

حقوق متخصصان رشته تخصص بیماری های تنفسی در آمریکا

شخصی که به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapist) در آمریکا کار می کند معمولا حدود 13100$ (دلار آمریکا) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در این کشور بین 6570$ (کم ترین) تا 20400$ (بیش ترین) (دلار آمریکا) در ماه متغیر است.

نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در آمریکا را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در آمریکا

مطابق نمودار فوق، حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در آمریکا از 78900$ (دلار آمریکا) در سال (حداقل حقوق) تا 244000$ (دلار آمریکا) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته بیماری های تنفسی در آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا با گذشت زمان در حال افزایش است. تخمین زده می شود که در سه دهه گذشته هزینه زندگی در این کشور بیش از دو برابر شده است. با وجود افزایش هزینه ها، آمریکا گران ترین کشور جهان نیست. این کشور بسیار ارزان تر از چندین شهر اروپایی است. در حال حاضر، در آمریکا هزینه های ماهانه یک فرد دانشجوی مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره 1000 الی 1500$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود.

در قالب نمودار زیر نیز می توان با توزیع درصدی انواع مخارج زندگی در آمریکا آشنا شد:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در آمریکا

اگر آمریکا و ایران را مقایسه کنیم در می یابیم که در آمریکا هزینه زندگی به طور متوسط 180.5% و اجاره ماهانه به طور متوسط 413.9% بیش تر از ایران است. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در آمریکا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در آمریکا از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص تخصص بیماری های تنفسی در آمریکا

در بخش پایانی مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • کارشناسی ارشد رشته تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه ایالتی جورجیا آمریکا به چه صورت است؟ متخصصان بیماری های تنفسی (respiratory therapists) با همکاری پزشکان برای مراقبت از بیماران مبتلا به طیف گسترده ای از اختلالات تنفسی از جمله آسم، ذات الریه و عفونت های ریه، مشکلات تنفسی به دلیل زایمان زودتر و غیره کار می کنند. برنامه کارشناسی ارشد تخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapy) توسط دانشگاه ایالتی جورجیا برای علاقه مندان به این حرفه ارائه می شود. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 12 ماه طول می کشد.
  • کارشناسی ارشد رشته تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه بلارمین آمریکا به چه صورت است؟ گروه تخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه بلارمین (Bellarmine University) آمریکا، یک برنامه تحصیلات تکمیلی دو ساله را برای افرادی که دارای مدرک لیسانس در رشته دیگری هستند، ارائه می دهد. در طی این دو سال، افراد واجد شرایط می توانند مدرک کارشناسی ارشد کسب کنند و یک حرفه هیجان انگیز را به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (respiratory therapist) آغاز کنند. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه به طول می انجامد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *