ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در اتریش

تخصص بیماری های تنفسی در اتریش

دانشگاه وین که بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش است، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در وین – پایتخت اتریش – واقع شده و قدیمی ترین دانشگاه در جهان آلمانی زبان است (در سال 1365 میلادی تاسیس شده است). این دانشگاه با تاریخ طولانی و غنی خود به یکی از بزرگ ترین دانشگاه های اروپا و همچنین یکی از مشهورترین دانشگاه ها تبدیل شده است. بیست و یک برنده جایزه نوبل تاکنون مرتبط یا وابسته به این دانشگاه بوده اند. دانشگاه وین بزرگ ترین و شناخته شده ترین دانشگاه اتریش است و در حال حاضر به عنوان بهترین دانشگاه اتریش در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 137، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 151، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 151 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 195 می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیماری های تنقسی در اتریش چگونه است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تحصص بیماری های تنفسی در اتریش چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش در رشته تخصص بیماری های تنفسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در اتریشرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه وینوین172225
دانشگاه دامپزشکی، وینوین298281
دانشگاه اینسبروکاینسبروک3112306
دانشگاه گراتسگراتس4124335
دانشگاه پزشکی وینوین5127340
دانشگاه پزشکی اینسبروکاینسبروک6142381
دانشگاه پزشکی گراتسگراتس7177488
دانشگاه سالزبورگسالزبورگ8185506
دانشگاه پزشکی پاراسلسوسسالزبورگ9297927

مطابق جدول فوق، وین، اینسبروک، گراتس و سالزبورگ بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی هستند.

حقوق متخصصان رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش

شخصی که به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapist) در اتریش کار می کند معمولاً حدود 6070€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در این کشور بین 3090€ (کم ترین) تا 9340€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در اتریش را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در اتریش

مطابق جدول بالا، حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در اتریش از 37100€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 112000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

چرا تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش؟

با وجود این که اتریش کشور نسبتا کوچکی است اما تاثیر بسیار زیادی بر جهان داشته است، از آثار انقلابی زیگموند فروید گرفته تا تفکرات فلسفی لودویگ ویتگنشتاین، سمفونی های هیجان انگیز ولفگانگ آمادئوس موتزارت و هنرنمایی های سیاستمدار و هنرمند توانمند آرنولد شوارتزنگر. اتریش همچنین خانه مناظر خیره کننده، شهرهای پر جنب و جوش و برخی از بهترین دانشگاه های جهان است. با شهریه صفر برای اتباع اتحادیه اروپا و حمایت مالی برای کسانی که از مناطق دیگر به این کشور می روند، جای تعجب ندارد که اتریش به یک نقطه بخصوص برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود که به دنبال ماجراجویی آکادمیک هستند.

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در اتریش عبارتند از:

  • کیفیت بالای زندگی
  • تاریخ معنوی غنی
  • دانشگاه های در سطح جهانی
  • تحصیل رایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا
  • هزینه های تحصیل به طور قابل توجه کم تر از بسیاری از کشورها برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا
  • فرصت های بورسیه تحصیلی و برنامه های کمک مالی مختلف برای دانشجویان بین المللی
  • استقبال از درخواست های دانشجویان بین المللی
  • موقعیت مکانی در مرکز اروپا
  • کار ضمن تحصیل
  • تحصیل به زبان انگلیسی یا آلمانی

علاوه بر موارد فوق، اتریش با یک بدنه دانشجویی بزرگ و متنوع و رویکردی آینده نگر، مکان مناسبی برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. دانشگاه های این کشور برنامه های مقدماتی ویژه ای را برای دانشجویان بین المللی اجرا می کنند که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در مورد آداب و رسوم محلی بیاموزند و دوستان جدیدی پیدا کنند. همچنین، اتریش یکی از کشورهایی است که کم ترین میزان جرم و جنایت را در اروپا دارند، به این معنی که دانشجو می تواند در تمامی گوشه و کنار هر شهری که تصمیم به تحصیل در آن دارد، به کاوش بپردازد.

چرا تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش

گزارش اخیر مجله CEOWORLD اتریش را به عنوان هجدهمین کشور گران قیمت دنیا برای زندگی رتبه بندی کرده است. کشور همسایه آن یعنی سوئیس در این رتبه بندی گران ترین کشور است. شاید برای دانشجویان این سوال مطرح شود که “آیا زندگی در آلمان ارزان تر است یا در اتریش؟” در پاسخ باید بگوییم که با وجود این که اتریش اقتصاد کوچک تری نسبت به آلمان دارد، اما به طور تعجب برانگیزی ساکنان اتریش در واقع باید هزینه بیش تری برای زندگی بپردازند. بخصوص وقتی پایخت های این دو کشور را با هم مقایسه می کنیم. در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در اتریش 867.97€ (یورو) بدون اجاره بها تخمین زده می شود. این یعنی هزینه زندگی در اتریش به طور متوسط 83.74% بیش تر از ایران می باشد.

مقایسه اجاره بها نیز حاکی از آن است که اجاره بها در اتریش به طور متوسط 48.43% بیش تر از ایران است. در حال حاضر اجاره ماهانه در این کشور اروپایی به قرار زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 738.62€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 603.03€ (یورو)

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اتریش هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در اتریش از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *