ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی

تخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی

تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی به عنوان یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن، چندان مناسب نیست و این یک چالش اساسی است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های تخصص پزشکی را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که اعتبار مدرک تحصیلی آن ها، این فرصت را ایجاد می کند که بتوانند در بهترین کشورهای جهان به کار مشغول شده و در نتیجه از امتیازات آن استفاده بهینه داشته باشند. در برخی از رشته های خاص، دانشگاه های اسلواکی توانسته اند خود را به عنوان یک گزینه جدی معرفی کنند اما باید به این نکته اشاره کرد که در رشته تخصص بیماری های تنفسی، نتوانسته اند جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهند و این یک امتیاز منفی به حساب می آید.

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور اسلواکی بسیار مقرون به صرفه است و افرادی که این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، با توجه به فرصت های موجود، کمترین فشار اقتصادی را متحمل می شوند و می توانند بالاترین راندمان را در دوره تحصیلی خود به نمایش بگذارند ولی باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر نمی توان این کشور را به عنوان مقصد مناسبی برای کار در نظر گرفت. به هر ترتیب، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی چیست؟
  • آیا دانشگاه های اسلواکی از نظر علمی شرایط مناسبی برای تحصیل دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه تخصص پزشکی در اسلواکی چیست؟

شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی

رشته تخصص بیماری های تنفسی یکی از رشته هایی است که می توان آن را به صورت مجزا از دوره های پزشکی تجربه کرد و به این صورت است که فرد می تواند با شرکت در یک دوره 4 ساله مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده و به عنوان یک کارشناس در این زمینه به فعالیت بپردازد. با این وجود برای رسیدن به دوره تخصص، فرد باید مدرک تخصص بیماری های تنفسی را پشت سر بگذارد که خود یک دوره مجزای دکترا است که به مدت 4 سال ارائه می شود و برای دانشجویانی قابل دسترسی است که مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده و همچنین تجربه کاری مرتبط داشته باشند.

دوره تحصیل در اسلواکی در رشته تخصص بیماری های تنفسی، به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و دانشجویان پس از عبور از این مقطع می توانند توانمندی های کافی برای ورود به بازار کار را به دست آورند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که هیچ یک از دانشگاه های اسلواکی در رتبه بندی های جهانی این رشته به رتبه نرسیده اند و این مسئله می تواند آینده کاری افرادی که در این کشور تحصیل کرده و قصد مهاجرت دوباره دارند را تحت تاثیر خود قرار دهد.

شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، رشته تخصص بیماری های تنفسی و به طور کلی تحصیل در اسلواکی با هزینه های کمی انجام می پذیرد و به همین دلیل است که می توان این کشور را در دسته کشورهایی دانست که کیفیت آموزش در آن ها در سطح بالایی قرار داشته و هزینه های تحصیل در آن بسیار مقرون به صرفه است.

اگرچه دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور به حداقل می رسد اما معمولا کمتر کسی را می توان دید که برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور به بورسیه نیاز داشته باشد. از طرف دیگر، برای تامین هزینه های زندگی در این کشور، دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت کار کرده و هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند.

گراف زیر نشان می دهد که به عنوان دانشجوی رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسکاتلند، به صورت تقریبی و برای یک سال تحصیلی به چه بودجه ای نیاز خواهد بود.

هزینه های احتمالی تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی

شرایط کار متخصص بیماری های تنفسی در اسلواکی

برای افرادی که اسلوونی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند، کمتر پیش می آید که فرد بخواهد اقامت بلند مدت این کشور را به دست آورد اما از نظر قانونی هیچ گونه مشکلی در این مسیر وجود ندارد و فرد قادر خواهد بود تا به راحتی در همین حوزه به کار مشغول شود و از درآمدی در حدود 3750€ (یورو) در ماه برخوردار شود. با این حال باید به این نکته اشاره داشت که این میزان درآمد برای زندگی در بسیاری از کشورهای اروپایی اندک به نظر می رسد و نمی توان آن را خوب ارزیابی کرد اما با توجه به هزینه های زندگی در اسلواکی، مبلغ قابل توجهی است. در صورتی که رویای زندگی در بهترین کشورهای جهان را در سر دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *