ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان

تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان

رشته تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان یکی از رشته هایی است که با کیفیت ضعیف در این کشور به دانشجویان ارائه می شود. هر رشته تحصیلی ممکن است در یک کشور خاص مورد توجه قرار گیرد و رشته تخصص بیماری های تنفسی آن رشته مورد نظر برای تحصیل در این کشور نیست و علاقمندان به تحصیل در این رشته باید به این موضوع توجه بسیار ویژه داشته باشند که محدودیت های بوجود آمده در مسیر مهاجرت کاری آینده آن ها می تواند یک مانع بزرگ برای رسیدن به خواسته های اصلی باشد. باید در نظر داشت که در حال حاضر بلغارستان یکی از کشورهایی است که نمی توان برای مهاجرت تحصیلی آن را انتخاب کرد و با وجود امتیازاتی که در این مسیر وجود دارد، می توان گفت که صرفا افرادی باید به سمت این کشور بروند که از رزومه تحصیلی خوبی برخوردار نیستند.

رشته تخصص بیماری های تنفسی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی، از جمله رشته هایی است که نیازی به ورود مستقیم به رشته پزشکی ندارد و فرد علاقمند به این رشته می تواند با شرکت در دوره های کارشناسی در این رشته، خود را آماده کند تا بتواند وارد این رشته شده و شرایط را به بهترین شکل ممکن برای خود تغییر دهد. با توجه به این مسئله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان خواهند پرداخت و ابهامات موجود در این زمینه را برطرف می کنند.

  • شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل این رشته در بلغارستان چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل به عنوان نیروی کار در این کشور فعالیت اقتصادی داشت؟

شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان

افرادی که رشته تخصص بیماری های تنفسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که این رشته از جمله رشته هایی است که به صورت مجزا ارائه می شود یعنی دانشجویان برای رسیدن به دوره تخصص در این رشته می توانند از طریق دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته بیماری های تنفسی وارد دانشگاه شده و در پایان برای دریافت مدرک تخصص خود اقدامات لازم را انجام دهند. این دوره که در دانشگاه های بلغارستان در یک بازه زمانی 4 ساله ارائه می شود، می تواند این امکان را در اختیار افراد قرار دهد که در کوتاه ترین زمان ممکن به کار در همین کشور مشغول شوند ولی شرایط مهاجرت به بلغارستان برای کار چندان مناسب نیست.

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های بلغارستان در رشته تخصص بیماری های تنفسی چندان دشوار نیست ولی باید در نظر داشت که تنها دو دانشگاه در این کشور برای تحصیل در این رشته دارای رتبه هستند. دانشگاه پزشکی صوفیا با قرار گرفتن در رتبه 932 جهان و دانشگاه پزشکی پلودیف به عنوان دانشگاه 984 جهان در این رشته در کشور بلغارستان واقع شده اند.

شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان

یکی از محدودیت هایی که تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری ایجاد می کند آن است که باید با پرداخت هزینه های بالا شرایط تحصیل خود را فراهم کنند اما بلغارستان به مانند اکثر کشورهای منطقه شرقی اروپا هزینه های کمتری را برای تحصیل در نظر گرفته است و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

در بلغارستان دسترسی به بورسیه های تحصیلی بسیار محدود است ولی دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که بتوانند از فرصت کار دانشجویی در ضمن تحصیل برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور استفاده کنند. در بسیاری از موارد، دانشجویان با هزینه هایی کمتر از زندگی در ایران نیز می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در گراف زیر مشخص شده است که دانشجوی رشته تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان به چه بودجه ای برای یک سال تحصیلی خود نیاز خواهد داشت.

هزینه زندگی و تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان

شرایط کار یک متخصص بیماری های تنفسی در بلغارستان

با پایان یافتن دوره تحصیل، فرد واجد شرایط خواهد بود تا به عنوان نیروی کار وارد بازار این کشور شود اما با توجه به شرایط کلی که در این کشور وجود دارد، کمتر کسی تمایل دارد که اقامت بلغارستان را به دست آورد. البته منظور این نیست که این کشور از نظر زندگی شرایط بدی دارد بلکه در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان از جمله مجارستان در شرق اروپا شرایط ضعیف تری در اختیار دارد. یک متخصص بیماری های تنفسی در این کشور به طور متوسط 5310BGN (لف بلغارستان) در ماه درآمد کسب می کند و می توان آن ها را در دسته افرادی قرار داد که در حال حاضر درآمدی بالاتر از سطح متوسط دارند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در رابطه با شرایط کلی مهاجرت، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *