ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در روسیه

تخصص بیماری های تنفسی در روسیه

“دانشگاه دولتی مسکو” که یک دانشگاه تحقیقاتی میباشد و در سال 1755 تاسیس شده، بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در روسیه است. برخی از رهبران اتحاد جماهیر شوروی و دولت های روسیه از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند. همچنین برخی از برندگان جایزه نوبل و مدال فیلدز نیز وابسته به این دانشگاه بوده اند. در حال حاضر، دانشگاه دولتی مسکو بهترین دانشگاه روسیه است و در رتبه بندی های معتبر و شناخته شده بین المللی دارای رتبه های زیر است: در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 158، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 97، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 78 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 285.

دانشگاه دولتی مسکو، بر اساس شاخص Nature، بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های روسیه برای خروجی های تحقیقاتی دارد. این دانشگاه شامل 15 موسسه تحقیقاتی، 43 دانشکده، بیش از 300 گروه آموزشی و 6 شعبه (شامل 5 شعبه خارجی – همگی در کشورهای مشترک المنافع) می باشد. دانشگاه دولتی مسکو به طور کلی به عنوان موسسه آموزشی عالی پیشرو در اتحاد جماهیر شوروی سابق پذیرفته شده و این میراث خود را از دوران شوروی حفظ نموده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در روسیه تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در روسیه کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در روسیه چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در روسیه چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در روسیه چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در روسیه

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه در رشته تخصص بیماری های تنفسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در روسیهرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه دولتی مسکومسکو1151405
آکادمی پزشکی مسکومسکو2220656
دانشگاه پزشکی تحقیقات ملی روسیهمسکو3299922
دانشگاه پزشکی دولتی کازانکازان4315984
دانشگاه فدرال خاور دورولادیوستوک53181013

مطابق جدول فوق، شهرهای مسکو، کازان و ولادیوستوک، بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در روسیه هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در روسیه

حقوق متخصصان رشته تخصص بیماری های تنفسی در روسیه

شخصی که به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapist) در روسیه کار می کند معمولاً حدود 156000RUB (روبل روسیه) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در این کشور بین 84500RUB (کم ترین) تا 236000RUB (بیش ترین) (روبل روسیه) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در روسیه را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در روسیه

مطابق نمودار بالا، حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در روسیه از 1010000RUB (روبل روسیه) در سال (حداقل حقوق) تا 2830000RUB (روبل روسیه) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در روسیه

در مورد هزینه زندگی در روسیه باید بگوییم زندگی در روسیه کاملا مقرون به صرفه است. در این کشور، شهرهای سن پترزبورگ و مسکو به عنوان گران ترین شهرها برای زندگی شناخته می شوند. مقایسه روسیه و آمریکا از نظر هزینه زندگی نشان می دهد ایالات متحده آمریکا 3.1 برابر گران تر از روسیه می باشد. بر اساس گزارش وب سایت معتبر numbeo، در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در روسیه 749.49$ (دلار آمریکا) معادل 42514.94RUB (روبل روسیه) بدون در نظر گرفتن اجاره برآورد می شود؛ به این ترتیب، هزینه زندگی در روسیه به طور متوسط 50.77% بیش تر از ایران است.

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در روسیه را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در روسیه

در صورتی که دانشجویی بخواهد در این کشور آپارتمانی را اجاره کند، اجاره بهای ماهانه به صورت زیر خواهد بود:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 41950.98RUB (روبل روسیه)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 26749.56RUB (روبل روسیه)

به این ترتیب، اجاره بها در روسیه به طور متوسط 25.70% بیش تر از ایران می باشد.

زندگی دانشجویی در روسیه

در دانشگاه های روسیه زندگی دانشجویی بسیار فعال و جالب است – دانشجویان می توانند در کنفرانس ها، نمایشگاه ها و سمینارهای علمی یا آموزشی شرکت کنند. آن ها همچنین می توانند در فعالیت های ورزشی شرکت نمایند؛ در هر دانشگاه تیم های بسکتبال، فوتبال، والیبال و سایر تیم ها وجود دارد. روسیه خود نام بزرگی برای دانشجویانی است که آرزوی تجربه یک معنای کاملا جدید از زندگی را دارند. دانشگاه های این کشور نیز از نظر زیرساخت ها، یادگیری و رشد و توسعه به همه دانشجویان کیفیت فوق العاده ای را ارائه می دهند. در عین حال، هزینه زندگی و همچنین هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بسیار پایین است.

علاوه بر کیفیت، فرآیند پذیرش در دانشگاه های روسیه نیز ساده است. در این کشور، دانشجویان، جدای از کشف مردمان و فرهنگ های بومی، می توانند با دانشجویان کشورهای دیگر نیز تعامل داشته باشند. این امر سطح سواد چند فرهنگی را در بین دانشجویان افزایش می دهد که به نوبه خود شخصیت و رفتار آن ها را ارتقا می بخشد. اکثر دانشگاه های روسیه دارای چندین باشگاه آموزشی و گروه های مرتبط با علایق دانشجویان هستند. گاهی اوقات انتخاب یک یا چند باشگاه و فعالیت آن ها اجباری است. این باشگاه ها همچنین در مسابقات مختلف منطقه ای، ملی و بین المللی حضور فعال دارند. دانشگاه های روسیه، جدا از اولویت دادن به رشد تحصیلی دانشجویان، به طور مساوی بر فعالیت های مختلف حین برنامه و فوق برنامه تاکید دارند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در روسیه هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مزایای تحصیل در روسیه از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *