ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در سوئد

تخصص بیماری های تنفسی در سوئد

دانشگاه گوتنبرگ یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد و اروپا می باشد که در شهر گوتنبرگ واقع است. این دانشگاه، سومین دانشگاه قدیمی در بین دانشگاه های فعلی سوئد است و با 37000 دانشجو و 6000 کارمند، یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشورهای شمال اروپا می باشد. در حال حاضر، دانشگاه گوتنبرگ پنجمین دانشگاه برتر سوئد پس از موسسه کارولینسکا، دانشگاه لوند، دانشگاه اوپسالا و دانشگاه استکهلم می باشد. دانشگاه گوتنبرگ در رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2022 دارای رتبه 185، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در سال 2021 دارای رتبه 101، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز در سال 2022 دارای رتبه 180 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی در سال 2021 دارای رتبه 135 است.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد چه رقمی است؟
  • آیا برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد دانشجویان به مجوز اقامت نیاز دارند؟
  • آیا دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد می توانند در حین تحصیل در این کشور کار کنند؟
  • زندگی دانشجویی در سوئد چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در سوئد

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد در رشته تخصص بیماری های تنفسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در سوئدرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
موسسه کارولینسکااستکهلم1217
دانشگاه لوندلوند21870
دانشگاه گوتنبرگگوتنبرگ32897
دانشگاه اوپسالااوپسالا439125
دانشگاه اومئواومئو565202
دانشگاه لینشوپینگلینشوپینگ681242
دانشگاه علوم کشاورزی سوئداوپسالا7145384
دانشگاه استکهلماستکهلم8190551
دانشگاه اوربرواوربرو9201593
دانشگاه مالمومالمو10236699

مطابق جدول بالا، بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی عبارتند از استکهلم، لوند، گوتنبرگ و اوپسالا.

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد

هزینه های روزانه بسته به محل زندگی در نوسان است، اما به طور کلی هزینه زندگی در سوئد بسیار بالا است، به خصوص در پایتخت این کشور یعنی استکهلم، که تا حد زیادی گران ترین مکان در این کشور است. در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره بها 882.85$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود. به این ترتیب، هزینه زندگی در سوئد به طور متوسط 82.43% بیش تر از ایران است. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در سوئد را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در سوئد

اگر دانشجویی بخواهد در این کشور آپارتمانی را اجاره کند، با ارقام زیر رو به رو می شود:

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 924.02$ (دلار آمریکا)
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 683.30$ (دلار آمریکا).

به این ترتیب، اجاره بها در سوئد به طور متوسط 52.84% بیش تر از ایران می باشد.

مجوز اقامت در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد

اگر قرار باشد دانشجویی برای مدتی بیش از سه ماه در یک دانشگاه، کالج دانشگاهی یا سایر موسسات آموزشی در سطح پس از متوسطه در سوئد تحصیل کند، می تواند برای مجوز اقامت (Residence Permit) برای تحصیلات عالی درخواست ارائه دهد. این مجوز باید قبل از سفر به سوئد صادر شود. برای دریافت این مجوز، متقاضی باید:

  • دارای پاسپورت معتبر باشد.
  • برای تحصیل تمام وقت در یک برنامه پذیرفته شده باشد که نیاز به حضور او وجود دارد.
  • بتواند در طول مدتی که برای مجوز اقامت درخواست می دهد از خود حمایت و پشتیبانی کند.
  • شهریه احتمالی را پرداخت کرده باشد.
  • یک بیمه نامه جامع سلامت داشته باشد یا برای آن درخواست داده باشد.

مجوز اقامت در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد

کار ضمن تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد

دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا (EU) /منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستند، حق دارند بدون مجوز کار (Work Permit) در سوئد کار کنند. اما دانشجویانی که شهروند کشورهای دیگر هستند، برای کار در سوئد به مجوز کار نیاز دارند؛ با این حال، کارفرما در سوئد از طرف دانشجو در اداره مهاجرت سوئد (Swedish Migration Agency) درخواست مجوز کار می کند. به این ترتیب ملاحظه می شود که در سوئد بدون توجه به ملیت، تا زمانی که دانشجو مجوز اقامت معتبر برای حضور در کالج یا دانشگاهی در سوئد را دارد، می تواند در کنار تحصیل خود در این کشور کار کند. نکته جالب تر این که در طول تحصیل، دانشجویان مجاز به کار بدون محدودیت ساعتی هستند یعنی هیچ محدودیتی در تعداد ساعات کار آن ها وجود ندارد. اما به دانشجویان توصیه می شود که از تحصیل خود غافل نشوند زیرا باید نتایج تحصیلی رضایت بخشی را نشان دهند.

زندگی دانشجویی در سوئد

سوئد مکانی زیباست و دانشجویانی که عاشق گشت و گذار در طبیعت هستند، قطعا عاشق سوئد می شوند. با وجود نزدیک به 100000 دریاچه، دانشجویان هرگز از آب دور نخواهند بود و می توانند همواره از حضور در فضای باز و قایق سواری و سایر ورزش های آبی در این کشور لذت ببرند. در این کشور دانشجویان به صورت گروهی در بسیاری از پارک های ملی و فضاهای سبز به پیاده روی می پردازند. دانشگاه ها احتمالا دارای مراکز ورزشی و تناسب اندام هستند و ممکن است تیم های درون دانشگاهی برای ورزش هایی مانند فوتبال، هندبال و هاکی داشته باشند. سوئد واقعا یک مقصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است.

آموزش عالی در سوئد یکی از بهترین ها در جهان است. این کشور نوردیک دارای یک سیستم آموزشی عالی است که بیش تر بر مطالعه گروهی و مستقل به جای تدریس استاد در کلاس تاکید دارد. در این کشور، آزادی و مسئولیت پذیری، ارزش های کلیدی هستند که از رشد دانشجویان حمایت می کنند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئد هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *