ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در قطر

تخصص بیماری های تنفسی در قطر

گاهی یک انتخاب اشتباه می تواند هزینه زیادی را به همراه داشته باشد و انتخاب رشته تخصص بیماری های تنفسی در قطر از این دست است. قطر یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که کیفیت زندگی در آن بسیار مناسب شده است و از نظر سطح درآمدی به شدت مورد توجه قرار گرفته است تا جایی که بسیاری از افراد برای دریافت درآمد بیشتر به این کشور مهاجرت می کنند. باید در نظر داشت که تحصیل در قطر شرایط مناسبی را ندارد و به همین دلیل باید در رابطه با توصیه به تحصیل در این کشور حساسیت های زیادی را به خرج داد تا کسی در میانه راه دچار مشکل نشود به ویژه زمانی که صحبت از تحصیل در رشته های خاص در حوزه پزشکی و غیره می شود.

رشته تخصص بیماری های تنفسی به عنوان یک رشته مرتبط با علوم پزشکی، در حال حاضر در مقطع کارشناسی تا دکترای تخصصی ارائه می شود و دانشجویانی که این رشته را برای آینده خود انتخاب می کنند، باید این مسیر را به درستی طی کرده و فرایند تحصیل در این رشته را به بهترین شکل برای خود طراحی کنند. قطر را نمی توان به عنوان یکی از کشورهایی در نظر گرفت که تحصیل در آن می تواند به عنوان یک امتیاز به حساب آید و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط ورود به رشته تخصص بیماری های تنفسی در این کشور پرداخته اند.

  • فرایند تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در این کشور چگونه است؟
  • مهم ترین دانشگاه های قطر برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در قطر چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، به شغل مورد نظر دست یافت؟

شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در قطر

برای افرادی که قصد تحصیل در کشور قطر را دارند، باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های ارائه کننده رشته های مختلف تحصیلی در این کشور بسیار محدود هستند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که گزینه های زیادی در این رابطه وجود داشته باشد. جامعه القطر که در ایران به عنوان دانشگاه قطر شناخته می شود، بهترین دانشگاهی است که دانشجویان برای تحصیل خود می توانند در نظر داشته باشند. باید به این نکته اشاره داشت که این تنها دانشگاه قطری است که امکان تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی را به دانشجویان می دهد.

طول دوره تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی برای دانشجویان حداقل 4 ساله است و این مسئله می تواند در برنامه ریزی های مالی و زمانی دانشجویان برای ورود به قطر بسیار تاثیر گذار باشد. خوشبختانه در قطر می توان به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل پرداخت و نیازی به یادگیری زبان عربی نیست. در بسیاری از مکان ها عمومی در این کشور نیز زبان انگلیسی به عنوان زبان مکالمه استفاده می شود و به همین دلیل دانشجویان از این بابت فرایند دشواری را پیش رو نخواهند داشت.

برخی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در قطر باید به آن توجه داشت عبارتند از:

نکات تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در قطر

هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در قطر

باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در قطر بسیار پر هزینه است و دانشجویانی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید شهریه های سنگینی را برای دریافت پذیرش و همچنین شهریه دانشگاه پرداخت کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که هزینه های مهاجرت به قطر از طریق تحصیل با هزینه های مربوط به مهاجرت به بسیاری از کشورهای سرشناس جهان برابری می کند و این در حالی است که کیفیت زندگی و تحصیل تفاوت های فاحشی دارد.

هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در برای دانشجویان خارجی در حدود 21500$ (دلار) در سال است و دانشجویان برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور شانس بسیار اندکی داشته یا به عبارتی شانسی ندارند. هزینه زندگی در قطر هم بسیار بالا است و دانشجویان برای تامین مایحتاج خود در این کشور به حدود 16000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت و این در حالی است که امکان کار ضمن تحصیل در این کشور نیز وجود ندارد.

هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در قطر

شرایط کار یک متخصص بیماری تنفسی در قطر

برای رسیدن به کار در قطر فرصت های زیادی وجود دارد و لازم نیست که فرد حتما در این کشور تحصیل کرده باشد. شرکت در آزمون های پرومتریک یک گزینه ایده آل برای رسیدن به موفقیت در این راستا است. یک متخصص بیماری های تنفسی در این کشور 23700QAR (ريال قطر) در ماه درآمد کسب می کند که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان مبلغی قابل توجه به حساب می آید. در صورتی که شما نیز تمایل به رسیدن به کار در این کشور دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *