ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در هند

تخصص بیماری های تنفسی در هند

افرادی که قصد تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در هند را دارند باید به شدت در رابطه با دانشگاه محل تحصیل خود دقت داشته باشند. هند از جمله کشورهایی است که از نظر تعدد دانشگاه ها یکی از برترین کشورهای جهان است اما از نظر دانشگاه های با کیفیت نمی توان این کشور را در جمع بهترین ها قرار داد. دانشگاه های هندی در بسیاری از مواقع مورد تایید نظام پزشکی ایران نیستند و به همین دلیل است که نمی توان توصیه کرد که علاقمندان به بازگشت به ایران این دانشگاه ها را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در سوی دیگر اما دانشگاه های هند در برخی از کشورهای آمریکایی و اروپایی به شدت مورد پذیرش هستند و به همین دلیل می توان برای ادامه تحصیل یا کار به مهاجرت دوباره از هند فکر کرد.

شرایط کلی تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی به گونه ای است که دانشجویان نیازی به شرکت در دوره های پزشکی ندارند و می توانند به راحتی پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کرده و وارد دوره کارشناسی در این رشته شوند و تا دوره تخصص نیز به تحصیل در آن ادامه دهند. محدودیت های کمی برای تحصیل در هند وجود دارد و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی از کشورهای همسایه به دنبال تحصیل در این کشور هستند و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله با توجه به همین مسئله به بررسی روند تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در هند پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در هند چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در هند چقدر است؟
  • فرآیند رسیدن به کار در کشور هند به عنوان درمانگر بیماری های تنفسی چیست؟

شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در هند

برای افرادی که قصد تحصیل در هند در رشته تخصص بیماری های تنفسی را دارند، شرکت در آزمون های سنگین پزشکی نیازی نیست و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشجویان مسیر ساده تری برای دریافت پذیرش در این کشور داشته باشند. محدودیت های تحصیل در هند کم است و در برخی از دانشگاه های این کشور می توان با نمره حدودا 5.5 آزمون آیلتس نیز به پذیرش دست پیدا کرد.

برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در هند 10 دانشگاه وجود دارد که هر یک از آن ها شرایط خاص خود را دارد و برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • 105- موسسه تماما هندی علوم آموزشی دهلی
  • 181- موسسه آموزش عالی آموزش و تحقیقات پزشکی
  • 404- دانشگاه دهلی
  • 472- موسسه تحصیلات تکمیلی آموزش و تحقیقات پزشکی جواهرلال

دانشجویان برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی می توانند یک دوره 4 ساله در مقطع کارشناسی، یک دوره دو ساله در مقطع کارشناسی ارشد و یک دوره 4 ساله در مقطع دکترا را پشت سر بگذارند و این چالشی است که می تواند شرایط مالی و برنامه ریزی های زمانی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. آن چه که اهمیت دارد، آشنایی کامل با شرایط دانشگاه های هند و آینده تحصیلی فرد پیش از مهاجرت به هندوستان است.

شرایط تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در هند

هزینه تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در هند

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب هند به عنوان مقصد تحصیلی، بدون تردید هزینه هایی است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند. باید در نظر داشت که بسیاری از افراد به این دلیل که نمی توانند هزینه های تحصیل خود در بسیاری از کشورها را پرداخت کنند به سمت کشورهایی نظیر هندوستان روی می آورند. به طور کلی مهاجرت به هند از هر طریق کم هزینه است.

دانشجویان نباید در هند انتظار داشته باشند که به بورسیه های مختلف تحصیلی دسترسی پیدا کنند و از طرفی نباید به کار حین تحصیل در این کشور فکر کنند. از نظر قانونی کار کردن حین تحصیل در این کشور ممنوع است و دانشجویان متخلف با جریمه روبرو می شوند. در گراف زیر مشخص شده است که دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی به چه بودجه ای نیاز خواهند داشت.

هزینه های زندگی و تحصیل رشته تخصص بیماری های تنفسی در هند

شرایط کار درمانگر بیماری تنفسی در هند

افرادی که در هند تحصیل کرده اند، کمتر به این مسئله فکر می کنند که در این کشور اقامت داشته باشند و به دنبال راهی برای مهاجرت دوباره به کشورهای دیگر هستند. باید در نظر داشت که افرادی که هند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، در حدود 51500IND (روپیه) درماه درآمد کسب می کنند و می توانند زندگی نسبتا خوبی در این کشور داشته باشند ولی با توجه به شرایط کلی می توان گفت بسیاری از افراد با توجه به شرایط خود تصمیم به ترک این کشور گرفته و در کشورهای کانادا و آمریکا مشغول به کار می شوند. در صورتی که شما نیز به دنبال مسیرهای مختلف برای مهاجرت به کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

پرتکرارترین سوالات در باب تخصص بیماری های تنفسی در هند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در باب تخصص بیماری های تنفسی در هند پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • شرایط دریافت مدرک تخصص بیماری های تنفسی در هند چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای های مدرن آسیایی، شرایط دریافت مدرک تخصص بیماری های تنفسی در هند بسیار ساده است.
  • آیا دریافت تخصص بیماری های تنفسی در هند انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ با توجه به زیرساخت های آموزش پزشکی در هند، دریافت تخصص بیماری های تنفسی در هند بهترین گزینه برای دانشجویان مستعد بین المللی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *