مهاجرت

ترک تابعیت اروگوئه

ترک تابعیت اروگوئه

ترک تابعیت اروگوئه و مهاجرت از این کشور به اقصی نقاط دنیا مسئله ای است که از اوایل قرن بیستم برای متقاضیان این امر شدت گرفته است. البته لازم به ذکر است که در برخی از کشورهای دنیا قوانین به گونه ای است که برای اعطای پاسپورت، مهاجران را مجبور به ترک تابعیت پیشین خود نمی کند. در این قبیل کشورها دوتابعیتی و حتی بعضا چند تابعیتی بودن پذیرفته شده است در نتیجه مهاجران اروگوئه ای می توانند تابعیت پیشین خود را نیز حفظ نمایند. اما قوانین برخی کشورها از جمله اتریش به گونه ای تنظیم شده است که اگر کسی بخواهد تابعیت آن را به دست آورد نمی تواند همزمان پاسپورت قبلی خود را نیز حفظ کند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص ترک تابعیت اروگوئه اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط ترک تابعیت اروگوئه چیست؟
  • چه کسانی تمایل به ترک تابعیت این کشور دارند؟
  • شرایط دریافت تابعیت این کشور چیست؟
  • محدودیت های مهاجرت به این کشور چیست؟
  • شرایط تابعیت گرفتن در اروگوئه چیست؟

دلایل ترک تابعیت اروگوئه

مهاجرت از اروگوئه به سایر کشورهای دنیا از حدود یک قرن گذشته آغاز شده و از اواسط قرن بیستم شدت یافته است. بحران اقتصادی طولانی مدت بین سال های 1282 تا 2002 در اروگوئه به علاوه مساحت کوچک و جمعیت کم اروگوئه از جمله دلایلی بوده که هزاران اروگوئه ای این کشور را ترک کرده اند. در واقع در این سال ها از آن جایی که تحصیل در اروگوئه در دانشگاه جمهوری (university of republic) رایگان است، اروگوئه ایهای زیادی تحصیلات عالی خود را ادامه دادند. منتهی پس از فارغ التحصیلی شرایط کشور خود را مناسب برای رشد و ترقی های کاری و علمی خود ندیدند و نتیجتا کشور اروگوئه شاهد پدیده فرار مغزها شد.

حکومت نظامی حاکم بر اروگوئه در سال ها 1973 تا 1985 یکی دیگر از عواملی بود که منجر شد اروگوئه ای های زیادی به دلیل اختلافات ایدئولوژیکی با حکومت زندانی و پس از آزاد شدن در کشورهای دیگر، علی الخصوص در کشورهای اسپانیایی زبان، پناهنده شوند. با توجه به آشفتگی نسبی شرایط اقتصادی اروگوئه مهاجرت به اروگوئه حتی در حال حاضر نیز طرفداران خیلی کمی دارد چرا که مردم خود این کشور تمایل به خروج از اروگوئه را دارند. همچنین لازم به ذکر است که در سال های 1950 تا 2000 حدود 10000 نفر اروگوئه ای یهودی این کشور را به مقصد فلسطین اشغالی (اسراییل) ترک کردند. محبوب ترین مقاصد اروگوئه ایها عبارت هستند از:

  • آرژانتین
  • برزیل
  • ایالات متحده آمریکا
  • کانادا
  • استرالیا
  • اسپانیا
  • ایتالیا
  • فرانسه
  • پرتغال
  • مکزیک
  • سوئد
  • آلمان

چگونگی ترک تابعیت اروگوئه

ترک تابعیت اروگوئه دلایل مختلفی دارد مثلا طبق قوانین این کشور اگر یکی از شهروندان اروگوئه بدون اخذ مجوز به عضویت داوطلبانه نیروهای نظامی کشور دیگری درآید خود به خود تابعیت اروگوئه را از دست می دهد. البته به جز این موارد استثنایی همان طور که پیش تر اشاره شد یکی از عوامل ترک تابعیت اروگوئه قوانین کشور مقصد است. به عنوان مثال شهروند اروگوئه ای که با کار در اتریش طی مدت 10 سال درخواست دهد که پاسپورت این کشور را به دست آورد موظف است تابعیت اروگوئه را ترک کند. به این ترتیب که فرد درخواست می دهد تا تابعیت اتریش را بدست آورد و پس از اخذ پاسپورت اتریشی مدت نسبتا کوتاهی فرصت دارد تا تابعیت پیشین خود را ترک گوید. دلیل این که وی باید ابتدائا پاسپورت اتریش را اخذ نماید سپس تابعیت اروگوئه را ترک کند جلوگیری از بی تابعیت شدن افراد است.

در میان کسانی که از اروگوئه مهاجرت کرده اند اشخاص مطرحی نیز دیده می شوند که عبارت هستند از:

افراد مطرحی که از اروگوئه مهاجرت کرده اندعنوان شغلیسال تولد
Jorge Drexlerموسیقیدان1964
Fernando Espuelasسرمایه گذار1967
Elio García-Austtفیزیکدان1919
Natalia Oreiroبازیگر و خواننده1977
Carlos Ottمعمار1946
Ángel Ramaنویسنده1926
Emir Rodríguez Monegalمحقق، دانشمند و استاد دانشگاه1921
Rafael Viñolyمعمار1944
José Holebasفوتبالیست1984

چگونگی ترک تابعیت اروگوئه

قوانین ترک تابعیت اروگوئه

قانون اساسی اروگوئه همان مجموعه قوانینی است که در اصل های آن راجع به اصول و ارزش های کلی کشور اروگوئه توضیح داده شده است. در قانون اساسی اروگوئه همچنین نکته دیگری که به چشم می خود قوانین مربوط به اخذ و همچنین ترک تابعیت اروگوئه است. چراکه همان طور که شهروندان اروگوئه ای زیادی تمایل دارند این کشور را ترک کنند، تابعین برخی از کشورهای کم تر توسعه یافته در پی آن هستند تا از طریق تحصیل، ازدواج، کارآفرینی یا کار در اروگوئه اقامت و در نهایت پاسپورت این کشور را بدست آورند. البته علی رغم تمامی مشکلاتی که زندگی در اروگوئه دارد که از آن جمله می توان به امنیت اجتماعی و اقتصادی پایین اشاره نمود، این کشور پاسپورت معتبری دارد.

به عبارت دقیق تر با اخذ پاسپورت اروگوئه بر اساس قانون اساسی این کشور فرد می تواند بدون نیاز به اخذ ویزا به 154 کشور دنیا سفر کند. در واقع پاسپورت اروگوئه بیست و سومین پاسپورت معتبر در دنیا است که اخذ آن ارزش زیادی دارد. البته صرف اخذ پاسپورت برای کسانی اهمیت دارد که قصد دارند به کشورهای مختلف سفر کنند منتهی کسانی که قصد آن ها اقامت مدام و بی وقفه در یک کشوری خارجی است بهتر است به دلیل بالا بودن نرخ جرم و جنایت در اروگوئه مقصد خود را به کشور امن تری تغییر دهند.

هزینه های زندگی در اروگوئه

هزینه زندگی تک نفره در اروگوئه طی سال 2022 ماهیانه حدود 650$ (دلار آمریکا) است که هر چند در مقایسه با آمریکا، سوئیس و غیره رقم بالایی نیست اما در قیاس با امکانات و سطح امنیت اجتماعی و اقتصادی که مردم اروگوئه از ان برخوردار هستند، بسیار گران است. در واقع اروگوئه همچنان به دلایل مختلف از جمله میزان پایین تولید ناخالص داخلی در گروه کشورهای در حال توسعه طبقه بندی می شود.

این کشور حتی برای خارجی ها نظام تحصیلی رایگان نیز ارائه نمی کند در نتیجه دانشجویان بین المللی اندکی هستند که بخواهند تحصیل در اروگوئه را انتخاب نمایند و ترمی 2000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه گردیده است در خصوص ترک تابعیت اروگوئه، دلایل و چگونگی آن و شرایط کلی این کشور اطلاعاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *