مهاجرت

ترک تابعیت اسلوونی

ترک تابعیت اسلوونی

اگر قصد اخذ تابعیت اسلوونی را دارید باید اطلاعاتی در رابطه با چگونگی اخذ آن کسب کنید علاوه بر این بایذ مطالعاتی در رابطه با ترک تابعیت اسلوونی داشته باشید. کشور اسلوونی بخشی از کشور یوگسلاوی بود و در سال 1991 از این کشور جدا شد و از آن سال به صورت مستقل عمل کرد، هم اکنون این کشور عضوء اتحادیه اروپا و و ناتو می باشد که به موجب آن واحد پول رایج در این کشور یورو است. این کشور دارای جمعیتی بالغ بر 2.6 میلیون نفر است، شهروندان اسلوونی به زبان اسلوواک به صحبت و مکالمه می پردازند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی شرایط اخذ تابعیت و ترک تابعیت اسلوونی بپردازند تا متقاضیان و علاقه مندان پاسخ سوالات خود را در این خصوص به دست بیاورند.

  • محدودیت های اخذ تابعیت اسلوونی چیست؟
  • بهترین مسیربرای مهاجرت به اسلوونی چیست؟
  • آیا اسلوونی مقصد مناسبی برای تابعیت است؟
  • فرایند مهاجرت و دریافت تابعیت اسلوونی چیست؟

راه های ممکن جهت اخذ تابعیت اسلوونی

مهاجران می توانند از طریق راه های مختلف تابعیت کشور اسلوونی را به دست بیاورند اما برای اخذ تابعیت این کشور لازم است با قوانین و مقررات این کشور آشنا باشید و از آن پیروی کنید علاوه بر این باید به طور کامل به زبان اسلوواک مسلط باشید و در طول مدت تعیین شده به طور مستمر در کشور اسلوونی اقامت داشته باشید. طرق ممکن برای مهاجرت به این کشور عبارتند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، ازدواج با فردی با تابعیت اسلوونی و تولد فرزند در اسلوونی. اما متقاضیان از طریق تمامی این روش ها نمی توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست بیاورند، افرادی با تابعیت خارجی می توانند از طریق مهاجرت کاری، سرمایه گذاری در اسلوونی و ازدواج با فردی با تابعیت اسلوونی تابعیت و پاسپورت اسلوونی را کسب کنند.

مهاجرت تحصیلی راهی سهل و آسان برای ورود به کشور اسلوونی و سایر کشورهاست اما از این طریق نمی توان به صورت دائم در این کشور اقامت داشت. علاوه بر این تولد فرزند در کشور اسلوونی منجر به اخذ تابعیت این کشور نمی شود زیرا قوانین تابعیت در اسلوونی به اصل خون پایدار است و به موجب آن کودک متولد شده تابعیت والدین یا یکی از آن ها را در زمان تولد کسب می کند. البته اگر تابعیت والدین در زمان تولد طفل نامشخص باشد و یا والدین دارای تابعیتی نباشند کودک متولد شده در خاک اسلوونی جزء شهروندان این کشور محسوب می شود.

شرایط اخذ تابعیت و ترک تابعیت اسلوونی

برای دریافت تابعیت کشور اسلوونی متقاضی باید دارای شرایطی باشد که در زیر به این شرایط اشاره می کنیم.

  • دارای سن 18 سال به بالا باشد
  • فرد نباید در طول اقامت مرتکب جرم و جنایتی شده باشد
  • داشتن وسایل تضمین شده برای معیشت با توجه به حداقل درآمد
  • تابعیت قبلی خود را ترک کند
  • به مدت 10 سال در کشور اسلوونی اقامت مستمر داشته باشد
  • تعهدات مالی تسویه شده باشد
  • تسلط کامل به زبان اسلوونی جهت برقراری ارتباط با سایرین
  • کسب شهروندی متقاضی هیچ تهدیدی برای نظم عمومی، امنیت و دفاع کشور اسلوونی نداشته باشد
  • داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی خود و خانواده
  • احترام به نظام مشروطه آزاد دمکراتیک

شرایط اخذ تابعیت و ترک تابعیت اسلوونی

شرایط ترک تابعیت کشور اسلوونی

طبق قوانین وضع شده در کشور اسلوونی شهروندان این کشور که قصد دارند تابعیت سایر کشورها را به دست بیاورند باید تابعیت خود را ترک کنند یعنی به صورت ارادی درخواست خود را جهت لغو تابعیت اسلوونی اعلام کنند. بدین منظور باید درخواست خود را به اداره مربوطه در کشور اسلوونی اعلام کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد اما اگر در خارج از این کشور حضور دارید باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری اسلوونی اعلام کنید. در مواردی نیز تابعیت اسلوونی از شهروند این کشور سلب می شود که در این خصوص می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • عضویت در سازمانی که به منظور سرنگونی دولت اسلوونی فعالیت می کند
  • عضویت در سرویس اطلاعات خارجی که منافع کشور اسلوونی را به خطر می اندازد
  • استخدام در مراکز دولتی سایر کشورها بدون اطلاع رسانی
  • مرتکب شدن به جرم و جنایتی که جان شهروندان اسلوونی را به خطر بیندازد
  • اگر شخصی از انجام وظایفی که برای شهروندان اسلوونی در نظر گرفته شده باشد خودداری کند

کودکان زیر 18 سال تنها با رضایت والدین می توانند تابعیت کشور اسلوونی را لغو کنند، دقت داشته باشید اگر منافع دولتی در اولویت باشد با درخواست ترک تابعیت شما مخالفت می شود. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط پناهندگی در کشور اسلوونی و خطرات این روش به مطالعه مقاله پناهندگی در اسلوونی بپردازند.

تابعیت مضاعف و ترک تابعیت اسلوونی

طبق قوانین تابعیت در کشور اسلوونی تابعیت دوگانه در این کشور مجاز نیست مگر در موارد استثنایی که متقاضی مجاز است علاوه بر حفظ تابعیت پیشین خود تابعیت کشور اسلوونی را کسب کند. با توجه به این شرایط اگر متقاضیان خارجی و بین المللی قصد داشته باشند تابعیت و اقامت کشور اسلوونی را کسب کنند باید تابعیت قبلی خود را ترک کنند و پس از آن اقدامات لازم را در جهت اخذ تابعیت اسلوونی انجام دهند.

با اخذ تابعیت کشور اسلوونی متقاضی از مزایایی بهره مند می شود که عبارتند از: اخذ پاسپورت اسلوونی و امکان سفر به 153 کشور در دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا، امکان ادامه تحصیل به صورت رایگان در مدارس و موسسات آموزش عالی اسلوونی، بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان، حق رای به فرد داده می شود، زندگی در کشوری آرام با امنیت بالا، هزینه های زندگی در کشور اسلوونی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان و مقرون به صرفه است، امکان افتتاح حساب بانکی، امکان سرمایه گذاری در کشور اسلوونی و رفت و آمد آسان به سایر کشورهای عضوء اتحادیه اروپا.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با نحوه اخذ تابعیت اسلوونی و ترک تابعیت این کشور به دست آورده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در رابطه با راه های مهاجرت به این کشور می توانید به مقاله مهاجرت به کشور اسلوونی رجوع کنید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا اطلاعات لازم در رابطه با نحوه انتخاب بهترین گزینه برای مهاجرت به کشور مورد نظر با توجه به شرایط در اختیار شما عزیزان قرار دهند، برای کسب مشاوره های تخصصی رایگان با ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *