مهاجرت

پاسپورت قطر

پاسپورت قطر

قطر از جمله کشورهای عربی واقع در جنوب غربی آسیاست و افراد زیادی به روش های مختلف به قطر مهاجرت نموده و در صدد اخذ پاسپورت قطر می­باشند. این کشور در ردیف کشورهای ثروتمند در جهان محسوب می­گردد که از منابع نفت و گاز بسیار زیادی برخوردار می­باشد. جاذبه های گردشگری در قطر باعث شده است که سالیانه توریست های زیادی جهت بازدید از این کشور به قطر سفر نمایند. افرادی که قصد مهاجرت به قطر را دارند می­توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند. شرایط اقتصادی در قطر بسیار مناسب است و افراد براحتی می­توانند به انجام کار در قطر بپردازند.

  • برتری دریافت پاپسورت قطر در چیست؟
  • چه کسانی می توانند گذرنامه قطری دریافت کنند؟
  • آیا با تولد در قطر می توان پاسپورت این کشور را به دست آورد؟
  • شرایط دریافت تابعیت دوگانه در قطر چیست؟

از طرفی میزان حقوق دریافتی کارکنان در قطر بسیار بیشتر از حقوقی است که کشورهای اروپایی به کارکنان خود پرداخت می­نمایند. همچنین این کشور مالیات های بسیار پایینی را افراد دریافت می­نماید. از طرفی قطر از کیفیت های آموزشی بسیار مناسبی برخوردار است و تمامی استانداردهای آموزشی در این کشور از استانداردهای آموزشی آمریکا و کشورهای غربی پیروی می­نماید. تمامی موارد فوق باعث شده است تا افراد به این کشور مهاجرت نموده و در صدد اخذ پاسپورت قطر برآیند. دولت قطر ویزاهای مختلفی را برای علاقمندان مهاجرت به این کشور صادر می­نماید.

انواع ویزاهای کشور قطر

همانطور که بیان نمودیم دولت قطر ویزاهای مختلفی را برای افراد صادر می­نماید و افراد برای ورود به خاک قطر باید یکی از این ویزاها را با توجه به هدف سفرشان اخذ نمایند. افراد با اخذ برخی از این ویزاها و با کسب شرایطی که دولت قطر قرار داده است می­توانند پاسپورت قطر را دریافت نمایند. ویزای تجاری، ویزای تحصیلی، ویزای مقام های رسمی، ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای بازدید و ویزای مجدد از جمله ویزاهای کشور قطر محسوب می­شوند. هزینه ویزاهای فوق در جدول زیر نشان داده شده است:

نوع ویزاهزینه (ریال قطر)
ویزای مقام‌های رسمیمعاف از پرداخت هزینه
ویزای تجاری200
ویزای توریستی200
ویزای شهروندان عضو شورای همکاری خلیج فارس100
ویزای همراهان شهروندان عضو شورای همکاری خلیج فارس100
ویزای ترانزیت100
ویزای توریستی مشترک برای بازدید از 2 کشور قطر و عمان100
ویزای فوری توریستی100
ویزای بازدید200
ویزای مجدد200

ویزای توریستی قطر

افرادی که قصد مسافرت و گردشگری به قطر را دارند ­باید ویزای توریستی قطر را که دارای 90 روز اعتبار است و در کمترین زمان ممکن و پس از مدت 24 ساعت برای افراد صادر می­گردد، اخذ کنند. پس از پایان اعتبار ویزای توریستی قطر افراد باید خاک این کشور را ترک نمایند. ناگفته نماند امکان تمدید اعتبار این ویزا وجود ندارد و منجر به اخذ اقامت دائم و یا پاسپورت قطر نمی گردد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی قطر

افرادی برای اخذ ویزای توریستی قطر می­بایست مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه نمایند:

  • ارائه اصل پاسپورت فرد با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک هویتی فرد
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • ارائه مدرکی که نشان دهنده رزور هتلی در قطر است.
  • ارائه بلیط هواپیمای قطر
  • ارائه حساب بانکی فرد با حداقل 5000 ریال موجودی

اخذ پاسپورت قطر از طریق ویزای کاری

با توجه به شرایط انجام کار در قطر افراد زیادی علاقمند به اخذ ویزای کاری این کشور و مهاجرت کاری به قطر هستند. دریافت این ویزا بدلیل متقاضیان بسیاری که دارد کمی دشوار است. از طرفی افراد برای اخذ این ویزا باید دارای یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی در قطر باشند. از طرفی طبق سیاست های این کشور اولویت استخدام در قطر با کارکنان بومی قطری می­باشد.

پس از توافق کاری میان کارفرما و کارمند، کارفرمای مربوطه می­بایست دیگر مراحل اداری برای اخذ مجوز کار برای فرد مورد نظر را از طریق وزارت کار در کشور قطر انجام دهد. پس از اینکه کارفرمای مربوطه مجوز کار را برای نیروی خارجی اخذ نمود فرد می­تواند برای دریافت ویزای کاری قطر اقدامات لازم را انجام دهد. این ویزا بین 6 الی 3 سال دارای اعتبار است. در صورتیکه فرد در طول این مدت به کشور مبدأ خود بازگردد ­باید دوباره ویزای کاری این کشور را اخذ نماید. هیچ کس در قطر نمی تواند از این طریق پاسپورت این کشور را به دست آورد.

اخذ پاسپورت قطر از طریق ویزای کاری

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری قطر

افرادی که قصد مهاجرت کاری به قطر را دارند می­ بایست مدارک مورد نیاز را به سفارت قطر در کشور مبدأ خود ارائه دهند. این مدارک شامل ارائه آزمایشات پزشکی، ارائه اثر انگشت و مدارک هویتی فرد، ارزیابی سلامت فرد متقاضی و همچنین عکسبرداری از قفسه سینه فرد متقاضی کار در قطر می شود.

مهاجرت و اخذ پاسپورت قطر از طریق تحصیل

قطر دارای دانشگاه های متعددی می­باشد که از کیفیت های آموزشی بسیار مناسبی برخوردارند. اکثر این دانشگاه ها شعبه هایی از دانشگاه های آمریکا هستند و از سیستم های آموزشی این کشور پیروی می­نمایند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در قطر می­توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور و پس از آن برای پاسپورت قطر اقدام نمایند.

اخذ پاسپورت قطر از طریق ازدواج

افرادی که با اتباع قطری ازدواج می­نمایند می­توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام و نمایند. دولت قطر برای آن دسته از افرادی که با شهروندان قطری ازدواج می­نمایند اقامت دائم را صادر می­نماید. درخواست ویزای ازدواج ­باید از سوی همسر قطری برای تبعه­ی خارجی ارائه گردد و در صورتی دولت قطر با درخواست وی موافقت خواهد نمود که تبعه­ قطری حداقل دارای حقوق 4000 درهم بصورت ماهانه باشد. پس از صدور ویزا برای همسر خارجی، درخواست اقامت قطر نیز باید از سوی تبعه­ قطری انجام گیرد.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای ازدواج قطر

تبعه­ قطری که قصد درخواست ویزای قطر را برای همسر خود دارد باید تمامی مدارک زیر را به اداره مربوطه ارائه نماید:

  • ارائه اصل پاسپورت و یک نسخه کپی از از پاسپورت زوجین
  • ارائه گواهی ازدواج زوجین که می­باید به تأیید وزارت امورخارجه رسیده باشد.
  • ارائه 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه قرارداد کاری همسر قطری
  • ارائه آزمایشات پزشکی همسر خارجی
  • پرداخت هزینه 100 درهم بابت درخواست ویزا
  • تمدید اعتبار ویزای فوق پس از گذشت 3 سال

موارد ترک تابعیت قطر

پیوستن به نیروی نظامی سایر کشورها و خدمت در آن ها همه ساله اشخاص زیادی را مجبور به ترک تابعیت کشورهایی چون قطر می کند؛ همچنین فعالیت در سرزمینی که درحال جنگ با قطر می باشد منجر به خروج از تابعیت این کشور خواهد شد. از سایر دلایل ترک تابعیت قطر می توان به نارضایتی از هزینه های زندگی به خصوص مسکن اشاره کرد که در شهرهایی نظیر دوحه در مقایسه با کشورهای همسایه هزینه اجاره مسکن به مراتب بیشتر بوده و در مواردی به دوبرابر نیز می رسد. ازدحام و ترافیک موجود در دوحه و شهرهای نظیر آن از دیگر مشکلات شهروندان قطری می باشد. قطر کشوری با آب و هوای گرم و خشک بوده و اگرچه در فصل زمستان روزهای بارانی متعددی در این کشور مشاهده می شود، امکان فعالیت های کشاورزی در حداقل میزان ممکن خود قرار دارد.

مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی و راهنمایی عزیزان در زمینه پاسپورت قطر می ­باشند.

سوالاتی درباره پاسپورت قطر

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا قطر پاسپورت معتبری در اختیار دارد؟ باید به این نکته اشاره کرد که قطر یکی از کشورهایی است که پاسپورت قوی در اختیار دارد. با این حال در سطح آسیا، در جمع برترین ها قرار ندارد.
  • با پاسپورت قطر به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟ با پاسپورت این کشور، به 108 کشور جهان بدون نیاز به ویزا می تواند سفر کرد.
  • آیا می توان پاسپورت قطر را به دست آورد؟ شهروندان خارجی به ندرت می توانند به پاسپورت این کشور دسترسی پیدا کنند. این مهم ترین محدودیت هایی است که در این کشور می توان پیدا کرد.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *