مهاجرت

اقامت مکزیک

اقامت مکزیک

کشور مکزیک در سال 2024 مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و به همین دلیل روش های مهاجرت و دریافت اقامت مکزیک را در این مقاله بررسی نموده ایم. شرایط دریافت اقامت این کشور به صورت کامل و جامع در این مقاله مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. مهاجرت به مکزیک راه های گوناگونی دارد که شامل اقامت از طریق کار، اقامت از طریق تحصیل، اقامت از طریق سرمایه گذاری و غیره می شود. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد اقامت، اخذ ویزا از طریق تحصیل، مهاجرت کاری و غیره در این مقاله اطلاعاتی ارائه نموده اند. 2 نوع اجازه ورود به این کشور بابت مهاجرت وجود دارد:

  • مجوزهای غیر مهاجرتی بابت کسانی که قصد اقامت دائم را ندارند و می خواهند به صورت مدت زمان مشخص از این کشور دید و بازدید کنند.
  • مجوزهای مهاجرتی بابت کسانی که تمایل دریافت اقامت دائم و طولانی به این کشور را دارند.

اقامت موقت کشور مکزیک

مدت زمان این نوع اقامت 30 روزه می باشد. البته برخی از کشورهای دنیا برای ورود به مکزیک به منظور سفر کوتاه مدت نیازی به اخذ ویزا ندارند. اما به طور کلی سایر کشورها از جمله ایران، در صورت داشتن تمایل به سفر به مکزیک با هر هدفی باید از قبل ویزا بگیرند. این ویزا که نوع C است قابلیت تمدید در محیط ندارد.


شرایط اقامت موقت از طریق تحصیل در مکزیک نیز وجود دارد. افرادی که بتوانند پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور به دست آورند نیز می توانند تا پایان دوره تحصیل خود در این کشور اقامت داشته باشند و از این طریق مقدمات رسیدن به اقامت دائم این کشور را برای خود فراهم آورند. در این مسیر مهاجرتی ممکن است فرد ناچار به پرداخت هزینه شود اما باید در نظر داشت که بهترین راه برای ورود به مکزیک در حال حاضر همین دریافت ویزای تحصیلی این کشور است که می تواند راه را برای رسیدن به این کشور هموار سازد.

اقامت موقت کشور مکزیک

اقامت دائم کشور مکزیک

ویزای اقامت دائم برای اشخاصی است که به دنبال دریافت اقامت دائم در مکزیک هستند یا اشخاصی که تمایل دریافت تابعیت مکزیک را دارند. یکی از شرایط لازم بابت دریافت اقامت دائم این است که ابتدا باید اقامت موقت دریافت کنند سپس برای اقامت دائم اقدامات لازم را انجام دهند. شرایط درخواست اقامت دائم عبارتند از:

  • اقوام و فامیل های درجه اول در این کشور ساکن باشند.
  • بازنشسته باشند و اثبات کنند که دارای درآمد کافی ماهانه هستند.
  • به صورت متوالی به مدت 4 سال اقامت موقت داشته باشند.
  • به صورت متوالی به مدت 2 سال اقامت موقت داشته باشند و این نوع ویزای خود را از طریق ازدواج با یک شهروند مکزیکی به اقامت دائم تبدیل کنند.

اخذ اقامت مکزیک در سال 2024

به طور کلی اخذ اقامت این کشور با هر هدفی که باشد نیازمند اخذ ویزای مربوط به خود و داشتن تمکن مالی مورد نیاز است. مثلا کسی که برای تحصیل مکزیک را انتخاب می کند باید بتواند از پس شهریه دانشگاه های مکزیک و هزینه های زندگی در این کشور برآید. لازم به یادآوری است که در دانشگاه های خصوصی مکزیک شهریه دانشگاه در سال 2024 بعضا به سالی 17000$ (دلار آمریکا) هم می رسد و هزینه های زندگی در این کشور نیز بالا است و ماهانه 650$ تا 1000$ (دلار آمریکا) است. پس کسی که قصد اخذ اقامت تحصیلی مکزیک را داشته باشد علاوه بر ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه، باید نامه تمکن مالی مبنی بر توانایی پرداخت هزینه های زندگی در این کشور را نیز ارائه دهد.

البته اخذ اقامت این کشور از طریق ویزای کاری هزینه های کم تری دارد؛ چرا که دیگر شهریه ای نباید پرداخت شود و فرد اجازه کار تمام وقت خواهد داشت. منتهی به منظور اخذ اقامت کاری مکزیک متقاضی باید لزوما از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشد.

موارد ترک تابعیت مکزیک

علی رغم تمامی ویژگی های مثبت مکزیک و مزیت های زندگی در این کشور، مکزیک نیز همچون سایر کشورهای جهان دارای ضعف هایی بوده و اگرچه دولت مکزیک با توجه به دلایلی چون فعالیت شهروندان در حوزه های سیاسی و عضویت در سازمان هایی با منظور سرنگونی کشور مکزیک، فعالیت هایی مخاطره آمیز برای جان شهروندان مکزیکی و استخدام در نیروهای نظامی سایر کشورها، اقدام به سلب تابعیت از آنان می نماید و اشخاص خود اختیاری در این زمینه ندارند، گروهی از افراد نیز با اراده و تصمیم خود با کشور وداع کرده و تابعیت مکزیک را ترک می نمایند. سطح پایین بهداشت در مکزیک یکی از مواردی است که موجب نارضایتی شهروندان شده و آب آشامیدنی در شهرهای مکزیک از کیفیت بالایی برخوردار نمی باشد.

با توجه به جذابیت غذاهای کشور مکزیک چون ذرت Zea Maiz و تنوع فرآورده های غذایی این کشور، مهاجران زیادی در بازارهای مکزیک و رستوران های سطح شهرها به گردش می پردازند و نبود امنیت کافی در این اماکن عمومی از معایب مکزیک به شمار رفته و نارضایتی درصد قابل توجهی از شهروندان را به همراه دارد. خروج از مکزیک برای مدتی محدود بدون نیاز به ترک تابعیت این کشور نیز مجاز می باشد؛ افراد قادر خواهند بود با مراجعه به موسسه INM در مکزیک و پرداخت هزینه 405¢ (پزو) این امکان را دریافت کنند. خروج از مکزیک با این شیوه تنها برای 90 روز جایز می باشد.

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت مکزیک، کار در مکزیک، مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور، اقامت از طریق کار در مکزیک و اطلاع از شرایط گرفتن ویزای مکزیک به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان مشاوره می دهند.

سوال هایی درباره اقامت در مکزیک

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، مکزیک یکی از کشورهایی است که کمتر کسی به دنبال دریافت اقامت دائم آن است. باید در نظر داشت که همین مسئله منجر به آن شده است که افراد کمی تمایل داشته باشند که اطلاعات کامل در این رابطه داشته باشند. مسیرهای مختلفی وجود دارد که منجر به آن می شود که فرد به کمک آن به اقامت دست پیدا کند. هزینه های زندگی در این کشور مناسب است و به همین دلیل افرادی به دنبال زندگی موقت در این کشور هستند. برخی از پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • مهم ترین مزیت اقامت گرفتن در مکزیک چیست؟ فرد می تواند در نهایت به پاسپورت این کشور دسترسی پیدا کند.
  • بهترین مسیر دریافت اقامت در این کشور چیست؟ در حال حاضر، اگر فردی بتواند با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کند، می تواند به سادگی اقامت دریافت کند. مسیر دیگر، شرایط مناسب تحصیل در این کشور است که می تواند در نهایت منجر به اقامت در این کشور شود.
  • آیا تحصیل در مکزیک منجر به اقامت می شود؟ خیر! افراد باید پس از تحصیل در این کشور، بتوانند یک شغل مناسب داشته باشند. پس از پیدا کردن کار است که فرد می تواند به اقامت بلند مدت دست پیدا کند.
امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “اقامت مکزیک

  1. امید گفت:

    درود بنده یک دوست دارم که مکزیکی است و می‌خواهد من را به مکزیک ببرد از چه طریقی میتواند

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      لطفا مقاله مهاجرت به مکزیک را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *