ویترین

صورتجلسه تغییرمحل در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه تغییرمحل در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه تغییرمحل در شرکتهای با مسئولیت محدود صورت جلسه ای تنظیم و مقرر شده در طی جلسه مجمع عمومی فوق العاده محسوب می شود. این سند نیز همانند دیگر صورت جلسات بایستی به صورت دقیق و کامل توسط منشی جلسه و حتما روی سربرگ شخصیت حقوقی تهیه و تنظیم گردد. سپس صورتجلسه به امضاء کل اعضای هیات روسای جلسه رسیده و مهر شرکت را خورده و در ادامه برای ثبت رسمی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر رسمی ارسال می گردد. اما خود ارسال و ثبت تغییرات در اداره ثبت مراحل خاص خود را دارد که گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به تشریح جزئیات این موضوع نیز می پردارند.

وظایف مجمع عمومی فوق العاده در شرکت های با مسئولیت محدود

کلا شرکت های با مسئولیت محدود دارای ساختار 3 رکنی از هیات مدیره، بازرسین و مجامع (موسسین، عمومی و فوق العاده) هستند. در این بین وظیفه مجمع عمومی فوق العاده تصمیم گیری در خصوص امورات جاری و مهم شرکت با مسئولیت محدود می باشد. با در نظر گرفتن ماده 84 اصلاحیه قانون تجارت این مجمع از شرکایی تشکیل می شود که دارای حق رای هستند و جلسه آنها نیز با شرایط ذیل تشکیل می شود:

وظایف مجمع عمومی فوق العاده در شرکت های با مسئولیت محدود

بنابراین مطابق ماد 92 از قانون تجارت هیات مدیره شرکت با مسئولیت محدود حسب تشخیص و در زمان های ضروری می تواند با آگهی دعوت اعضاء نسبت به تشکیل مجمع عمومی فوق العاده اقدام کند. اما وظایف کلی مجمع عمومی فوق العاده عبارتند از:

وظایفشرح وظایف
وظیفه 1تغییر محل در شرکت مسئولیت محدود
وظیفه 2افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود با ورود شریک یا شرکاء جدید
وظیفه 3تغییر موضوع شرکت و یا اضافه کردن مواردی به موضوع
وظیفه 4نقل و انتقال سهم الشرکه (سرمایه) شرکاء
وظیفه 5تغییر نام شرکت
وظیفه 6کاهش سطح سرمایه شرکت و یا خروج شریک
وظیفه 7تغییرات در مفاد اساسنامه
وظیفه 8افزایش سطح سرمایه شرکت بدون ورود شریک یا شرکاء جدید
وظیفه 9کاهش سطح سرمایه شرکت بدون خروج شریک

نحوه تنظیم صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای با مسئولیت محدود

همان طوری که در جریان کار قرار گرفتید، آدرس شرکت نشانی و محل معتبر و مقرر شرکت بوده و پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز امکان تغییر آن وجود دارد و تصمیم گیری درباره این تغییر نیز بر عهده مجمع عمومی فوق العاده شرکت با مسئولیت محدود می باشد. جلسه اعضای هیات مدیره نیز با گزینش افرادی به سمت رئیس جلسه، معاون رئیس، ناظر جلسه و منشی رسمیت می یابد. فلذا صورتجلسه تغییر محل شرکت با مسئولیت محدود شامل مفادی مثل نام شرکت، شماره ثبت، شناسه ملی، میزان سرمایه، تاریخ و ساعت جلسه، آدرس محل قدیم و آدرس محل جدید به همراه کد پستی و امضاء هیات رئیسه جلسه می باشد. اما پس از تنظیم این صورتجلسه توجه به 3 نکته مهم زیر الزامی است:

نکات تنظیم صورتجلسه تغییر محل در شرکت های با مسئولیت محدود

نکات صورتجلسه تغییرمحل در شرکتهای با مسئولیت محدود

توجه به چند نکته مهم و کاربردی در تهیه و تنظیم صورتجلسه تغییر محل شرکت با مسئولیت محدود الزامی است. در ابتداء لازم است به این نکته توجه شود که تمامی صورتجلسات مجمع عمومی فوق العاده در شرکت های با مسدولیت محدود بایستی حتما بر روی سربرگ شخصیت حقوقی مرتبط تحریر و پس از امضاء هیات مدیره و حک مهر شخصیت حقوقی مربوطه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ارسال شود. هر زمانی که جلسه مجمع با حداکثر اعضا تشکیل شود، طبق اساسنامه شرکت در صورتجلسه حتما بایستی دعوت از غایب جلسه قید شود.

نکته مهم دیگر اینکه در تنظیم صورت جلسه بایستی دقت کافی صورت گیرد و متن به صورت کامل ارائه گردد. ایضا اینکه صورتجلسه پس از تایید شرکا با امضاء آنها برای پذیرش نهایی به سامانه اداره ثبت شرکت ها ارسال می گردد تا اقدامات بعدی برای ثبت نهایی تغییر محل شرکت با مسئولیت محدود انجام پذیرد.

نحوه پذیرش و ارسال صورتجلسه تغییر محل شرکت مسئولیت محدود

نحوه پذیرش و ارسال صورتجلسه تغییر محل شرکت مسئولیت محدود

کلا یک نسخه از صورتجلسه تغییر محل شرکت با مسئولیت محدود حتما بایستی در سامانه اداره ثبت شرکت ها ثبت و پس از اخذ پذیرش نیز بایستی طی نهایتا بازه زمانی 3 روزه اصل صورتجلسه مستقیما به دفتر این اداره ارسال گردد. در واقع با ارسال اصل صورتجلسه تعییر محل شرکت، اداره ثبت شرکت ها ضمن تایید تغییر مربوطه در دفتر ویژه همچنین نسبت به صدور پیش نویس آگهی ثبت تغییرات اقدام مقتضی را انجام می دهد تا شرکا پس از دریافت این آگهی و درج آن در روزنامه تغییر مربوطه را رسما ثبت نمایند. مراحل قانونی انجام این کار عبارتند از:

مراحل کاراقدامات در هر مرحله
مرحله 1تنظیم و تهیه صورتجلسه تغییر محل شرکت با مسئولیت محدود
مرحله 2اخذ پذیرش آنلاین از طریق پورتال اداره ثبت شرکت ها
مرحله 3ارسال صورتجلسه امضاء شده به انضمام مدارک دیگر از طریق پست به آدرس اداره ثبت شرکت ها
مرحله 4دریافت آگهی ثبت تغییر محل شرکت با مسئولیت محدود و درج آن آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

مدارک صورتجلسه تغییرمحل در شرکتهای با مسئولیت محدود

همان طوری که در مطالب پیشین نیز عنوان گردید، صورتجلسه تنظیمی یکی از مدارک مهم برای انجام تغییر محل در شرکت های با مسئولیت محدود می باشد. این مدرک مهم بایستی نهایتا طی مدت یکماه از زمان تشکیل مجمع عمومی فوق العاده به دست اداره ثبت شرکتها برسد. برای ارسال آن نیز خود شرکا و یا وکیل رسمی شرکت می توانند اقدام کنند. اما از دیگر مدارک مهم برای تغییر محل در شرکت های با مسئولیت محدود می توان به موارد مهم ذیل اشاره کرد:

مدارک مهم برای تغییر محل در شرکت های با مسئولیت محدود

یکی از گزینه های پرطرفدار برای سرمایه گذاری در بین سرمایه گذاران و کارآفرینان ایرانی اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت می باشد که در کشورهای مختلف اروپایی شرایط خاص خود را دارد. مثلا ثبت شرکت در مجارستان با ثبت شرکت GmbH در اتریش متفاوت از هم می باشد. پس ما به شما سرمایه گذار و کارآفرین محترم پیشنهاد می کنیم که برای اخذ اقامت اروپایی خود از طریق ثبت شرکت عجله به خرج نداده و با واگذاری پرونده خود به یکی از وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراحل اینکار را به صورت گام به گام به پیش ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *