مهاجرت

تفاوت استرالیا و اتریش برای زندگی

تفاوت استرالیا و اتریش برای زندگی

تفاوت استرالیا و اتریش برای زندگی از آن حیث بسیار مهم است که امسال متقاضیان مهاجرت به این دو کشور از بین هموطنان ایرانی زیاد است. هموطنانی که به شدت نیازمند کسب اطلاعات به روز و کاملی درباره شرایط مهاجرتی به این دو کشور و وضعیت زندگی در آنجا هستند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به همین ضرورت مهم اطلاعات کاملی در این باب ارائه می کنیم تا پاسخی به سوالات مکرر هموطنان در اینباره داده باشیم.

  • آیا هزینه تحصیل در استرالیا گرانتر از اتریش است؟
  • تفاوت شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا و اتریش چیست؟
  • بهترین کشور از بین استرالیا و اتریش جهت مهاجرت کاری کدام است؟
  • آیا از طریق اخذ ویزای 189 استرالیا می توان مستقیما به اقامت دائم استرالیا رسید؟
  • شرایط درخواست کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش امسال چگونه است؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به استرالیا چیست؟
  • مهم ترین مسیرهای مهاجرتی به اتریش کدامند؟
  • فرایند دریافت اقامت در این دو کشور به چه صورت است؟

تفاوت استرالیا و اتریش برای زندگی دانشجوئی

هر دو کشور استرالیا و اتریش از جمله کشورهای پیشرو در زمینه ارائه خدمات آموزش عالی در سطح جهانی می باشند. منتهای مراتب شرایط و جایگاه بین المللی استرالیا به مراتب بهتر از اتریش می باشد. چراکه استرالیا هم از نظر رنکینگ نظام آموزشی از اتریش بالاتر بوده و هم از نظر رتبه بندی دانشگاه ها برتر از اتریش می باشد. برای اطلاع از این تفاوت بین استرالیا و اتریش جدول مقایسه ای زیر را مشاهده کنید:

برترین دانشگاه های استرالیا 2022رتبه جهانیبرترین دانشگاه های اتریش 2022رتبه جهانی
دانشگاه ملی استرالیا (ANU)رتبه 29 جهانیدانشگاه وین اتریشرتبه 154 جهانی
دانشگاه ملبورنرتبه 38 جهانیدانشگاه فنی وینرتبه 182 جهانی
دانشگاه سیدنیرتبه 42 جهانیدانشگاه اینسبروکرتبه 286 جهانی

اولین تفاوت فاحش بین تحصیل در استرالیا و اتریش تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های استرالیا و تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه های اتریشی می باشد. بنابراین دانشجویان برای اخذ پذیرش از استرالیا نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS نمره 6 الی 6.5 و TOEFL نمره بین 60 الی 90 بوده ولی برای پذیرش اتریش نیازمند ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 می باشند. دومین تفاوت بین این دو کشور در مورد هزینه تحصیلی است. باید اغان کرد که استرالیا علی رغم وجود دانشگاه های تراز اول اما مقصدی گران برای دانشجویان خارجی محسوب می شود. برای اطلاع از چرایی قضیه حتما بخش بعدی مقاله را مطالعه نمائید.

تفاوت استرالیا و اتریش برای زندگی دانشجوئی

تفاوت استرالیا و اتریش برای هزینه زندگی

همان طوری که گفته شد، استرالیا دارای نظام آموزشی غنی و پربار همراه با دانشگاه های مطرح بین المللی است. اما عیب اصلی تحصیل در استرالیا تامین هزینه های بالای تحصیلی در این کشور می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم به وضوح مشاهده می شود، متوسط هزینه ترمی در اتریش حدود 884$ (دلار) می باشد و این درحالی است که میانگین شهریه دانشجویان بین المللی در هر ترم حدود 10787$ (دلار) می باشد که بسته به برنامه تحصیلی دانشجویان و دانشگاه مربوطه ممکن است کمی متغیر باشد:

مقایسه متوسط هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا و اتریش

مورد بعدی درباره تفاوت متوسط هزینه زندگی در این دو کشور می باشد که با توجه به نمودار فوق می توان متوجه این نکته اساسی شد که سطح هزینه های زندگی در این دو کشور تا حدودی مشابه هم بوده و فقط استرالیا کمی گرانتر از اتریش می باشد. در هر دو کشور انتظار می رود که دانشجویان بیشترین هزینه را برای تامین اقامتگاه خود پرداخت کنند. اما برای تامین بخشی از این مخارج دانشجویان هم در اتریش و هم در استرالیا از دو فرصت ناب بهره مند هستند:

  • کار دانشجوئی تا 20 ساعت در هفته
  • امکان درخواست بورس تحصیلی

تفاوت استرالیا و اتریش برای زندگی کارگری

در این بخش از مقاله می خواهیم درباره شرایط زندگی کارگران در کشورهای استرالیا و اتریش 2022 بپردازیم. چراکه هم استرالیا و هم اتریش جزء دو مقصد برتر مهاجرتی برای کارگران و متخصصان ایرانی محسوب می شود. با تجزیه و تحلیل آمارهای موجود می توان متوجه یک نکته اساسی شد و آن اینکه نرخ بیکاری کارگران در استرالیا به مراتب پایین تر از اتریش می باشد. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، متوسط نرخ بیکاری استرالیا حدود 7.5% ولی این نرخ برای کشور اتریش در حدود 9.2% گزارش می شود:

مقایسه درصد نرخ بیکاری در استرالیا و اتریش

اما سوا از وضعیت نرخ بیکاری کارگران در دو کشور استرالیا و اتریش، می توان تفاوت استرالیا و اتریش برای زندگی کارگری را از منظر متوسط درآمدی نیز ارزیابی کرد. بر این اساس، میانگین درآمد ماهانه کار در استرالیا حدود 4324$ (دلار) اما همین نرخ در مورد کارگران اتریشی حدود 3799$ (دلار) می باشد. اما علاوه بر این همچنین باید بدانید که کارگران در هر دو کشور از امتیازات کاری مثل بیمه تامین اجتماعی، پاداش و مزایای بازنشستگی، مرخصی همراه با حقوق و غیره برخوردارند. از نظر تایم کاری نیز شرایط کار کارگران در این دو کشور مطابق استاندارد کاری و از این قرار تعریف شده است:

کشورمدت کار روزانهمدت کار هفتگی
اتریش8 ساعت40 ساعت
استرالیا7.6 ساعت38 ساعت

رویهم رفته می توان از این مباحث چنین نتیجه گرفت که شرایط کار در استرالیا به مراتب بهتر از شرایط کاری در اتریش می باشد.

تفاوت استرالیا و اتریش از نظر ویزای کاری

طبق قوانین مهاجرتی، برای کار در هر دو کشور استرالیا و اتریش متقاضیان بایستی ویزای کاری درخواست دهند. اما شرایط ویزای کاری دو کشور استرالیا و اتریش از جهاتی مشابه هم و از جهاتی نیز متفاوت از هم می باشد. باید توجه کنید که هر دو ویزای کاری اتریش (کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش) و ویزای کاری استرالیا (سابکلس 189) مخصوص کارگران ماهر و متخصصان دانشگاهی است. هر دوی این ویزاها منجر به اخذ اقامت دائمی استرالیا و اتریش می گردد. منتها با این تفاوت اساسی که برای درخواست ویزای کاری اتریش داشتن اسپانسر (کارفرما) الزامی است ولی برای اخذ ویزای سابکلس 189 یا همان ویزای مستقل استرالیا نیازی به داشتن اسپانسر نیست. اما با توجه به اینفوگرافیک زیر می توانید با شرایط درخواست و امتیاز لازم جهت اخذ دو ویزای کاری استرالیا و اتریش آشنا شوید:

ویزای کاری استرالیا و اتریش

همان طوری که ملاحظه کردید، اخذ هر دو ویزای کاری اتریش و استرالیا تا حد زیادی منوط به امتیاز آوری متقاضیان با توجه معیارهای گزینشی می باشد. اما ویزاهای کاری این دو کشور به اینجا ختم نشده و اتریش و استرالیا دارای انواع ویزای کاری هستند. منتهای مراتب امتیاز اصلی اتریش نسبت به استرالیا صدور ویزای جست و جوی کار با مدت اعتبار 6 ماهه می باشد. برای اخذ این ویزای اتریش نیز متقاضیان نیازمند اخذ 70 امتیاز براساس جدول امتیازی اتریش به صورت زیر هستند:

معیارهای منتخبامتیاز
مدرک تحصیلیحداکثر 40 امتیاز
داشتن مدرک آکادمیک از اتریش10 امتیاز اضافی
سابقه کاریماکسیمم تا 20 امتیاز
مهارت زبان10 امتیاز
سنحداکثر 20 امتیاز

تفاوت استرالیا و اتریش برای سرمایه گذاران

کشورهای استرالیا و اتریش هر دو جزء کشورهای برتر جهان برای انجام سرمایه گذاری می باشد. از عمده مزایای این سرمایه گذاری در هر دو کشور نیز اخذ ویزای اقامت سرمایه گذاری میباشد. البته نباید فراموش کرد شرایط و روشهای سرمایه گذاری و حتی نوع ویزای صادره در این دو کشور کاملا متفاوت است. سرمایه گذاران برای اخذ اقامت استرالیا (موقت یا دائم) دو مسیر جداگانه با دو نوع ویزای متفاوت پیش رو دارند:

  • ویزای (مشروط) سرمایه گذاری استرالیا (SubClass 162)
  • ویزای (اقامت دائم) سرمایه گذار استرالیا (SubClass 891)

برای اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا، سرمایه گذاران بایستی حداقل سرمایه 1.5 میلیون دلاری به مدت 4 سال در پروژه های اقتصادی استرالیا حفظ کنند. اما متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش بایستی درجریان باشند که آنها با توجه به شرایطشان به دو دسته افراد تمکن دار و دسته مدیران کلیدی و 3 روش کلی زیر تقسیم بندی می شوند:

متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش

کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمینه و هر مرحله از مهاجرت حاضرند تا متقاضیان محترم را به صورت تضمینی راهنمائی کنند.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *