مهاجرت

تفاوت اقامت در عمان و آمریکا

تفاوت اقامت در عمان و آمریکا

بررسی تفاوت اقامت در عمان و آمریکا مقوله ای است که می تواند افراد را در انتخاب کشور هدف خود مصمم گردانیده و اطلاعات متقاضیان را افزایش دهد. کشور آمریکا در مقایسه با عمان دارای مساحت و جمعیت چند صد برابری بوده و تراکم جمعیت موجود در شهرهای این کشور نیز حدودا دو برابر شهرهای عمان می باشد. همانطور که استحضار دارید افراد با اهدافی نظیر تحصیل، سرمایه گذاری، کار، ازدواج و غیره به اخذ اقامت کشورهای گوناگون جهان می پردازند؛ بررسی جزئیاتی نظیر امنیت اجتماعی، هزینه های زندگی و متوسط درآمد شغلی در برهه های مختلف زمانی کمک قابل توجهی به اشخاص مردد در انتخاب خواهد نمود. در همین راستا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله با پاسخگویی به سوالات متداول و مکرری که در این باب وجود دارد همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • اقامت تحصیلی در آمریکا و عمان با چه تفاوت هایی همراه خواهد بود؟
  • هزینه های اقامت در شهرهای اصلی عمان و آمریکا تا چه اندازه اختلاف دارد؟
  • آب و هوا و اقلیم حاکم بر دو سرزمین مذکور در اکثر فصول سال چگونه است؟
  • کیفیت زندگی در کدام یک از کشورهای عمان و آمریکا طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2023 بالاتر می باشد؟
  • نرخ بیکاری کدام یک طی سال های اخیر روند نزولی را در پیش گرفته و گویای پویایی اقتصاد آن کشور می باشد؟

تفاوت های عمده اقامت در عمان و آمریکا

عمان یکی از کشورهای مهم واقع در حاشیه خلیج فارس بوده و با امارات، یمن و عربستان همسایه است؛ ذخایر نفتی عمان یکی از منابع عظیم تولید درآمد در این کشور بوده که در بین 30 سرزمین نخست دنیا از این لحاظ حضور دارد و پیشرفت های شگرف عمان در زمینه های صادرات خرما و محصولات کشاورزی و همچنین توسعه گردشگری موجب شده تا پایتخت آن، شهر مسقط، به یکی از مهم ترین بنادر تجاری خلیج فارس تبدیل گردد. اقامت در عمان سطح بسیار بالایی از امنیت اجتماعی را برای افراد به ارمغان آورده و شایان ذکر است که آمار فعالیت های تروریستی حادث شده در این کشور همچون قطر در پایین ترین حد ممکن قرار دارد. به علت دشواری های موجود در مسیر اخذ ویزای کاری عمان، اغلب افراد اقامت کوتاه 30 روزه در این سرزمین را با هدف گردشگری دارای ارجحیت می دانند.

زندگی و اقامت در آمریکا اما شرایط متفاوتی را پیش روی افراد قرار خواهد داد؛ ایالات متحده دارای محبوبیت مثال زدنی در بین متقاضیان مهاجرت به کشوری ثانویه می باشد و علت این امر را نیز می توان استانداردهای بالای زندگی و رفاه اجتماعی موجود در بین شهروندان حاضر در این کشور دانست؛ از متداول ترین شیوه های اخذ اقامت آمریکا می توان به ازدواج با یکی از اتباع این کشور و همچنین یافتن فرصت شغلی مناسب برای افراد ماهر و متخصص اشاره کرد. مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی از سایر شیوه های اقامت در این کشور است که البته با توجه به شرایط موجود پیشنهاد نمی گردد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هزینه زندگی در آمریکا حدود 38% بالاتر از عمان بوده و همچنین اقامت در شهرهایی چون نیویورک و آنکوریج هزینه بسیار بالاتری را در مقایسه با شهر مسقط به افراد تحمیل خواهد کرد.

مقایسه متوسط هزینه زندگی ماهیانه در آمریکا و عمان

تفاوت اقامت تحصیلی در عمان و آمریکا

مزیت اصلی تحصیل در عمان در مقایسه با کشورهای همسایه، امکان آموزش به زبان انگلیسی است که افراد را از لزوم تسلط بر زبان عربی بی نیاز می سازد؛ متوسط شهریه اخذ شده از سوی مدارس عمان برای تحصیل دانش آموزان بین المللی 8500$ (دلار آمریکا) بوده و پس از طی این دوره افراد جهت ورود به دانشگاه های با کیفیت شهرهایی چون Sohar، Sib و Muscat آماده می شوند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و معتبر عمان بازه 3000 ریال تا 8000 ریال را شامل می شود و این درحالی است که مهاجرین جهت ثبت نام در دانشگاه های خصوصی این کشور ملزم به پرداخت حداقل 11000 ریال خواهند بود. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های عمان و مقایسه آن با کشور آمریکا در سال 2024 پرداخته ایم:

برترین دانشگاه های عمانرتبه در جهانبرترین دانشگاه های آمریکارتبه در جهان
دانشگاه سلطان قابوس454دانشگاه فناوری ماساچوست1
کالج MEC4794دانشگاه هاروارد4
دانشگاه نزوی5930دانشگاه استنفورد5

پر واضح است که شرایط تحصیل برای دانشجویان در کشور آمریکا با توجه به اعتبار بالای دانشگاه های این کشور مطلوب تر خواهد بود؛ منتها هزینه تحصیلی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی کمی بالاست که با توجه به نوع دانشگاه انتخابی در سال 2023 از قرار زیر است:

  • متوسط شهریه سالیانه در دانشگاه های دولتی آمریکا: $8000 الی $35000 (دلار)
  • متوسط شهریه سالیانه در دانشگاه های خصوصی آمریکا: $25000 الی $55000 (دلار)

درباره هزینه تحصیل در آمریکا حین اقامت در این کشور نیز باید اظهار داشت که به رغم وجود شهریه های بالا، تعدد بورسیه های تحصیلی نظیر Hamline International Excellence Scholarships و Honors Programme Scholarships at University of Nebraska Kearney شرایط را قدری برای متقاضیان این امر آسان خواهد کرد.

تفاوت اقامت تحصیلی در عمان و آمریکا

تفاوت اقامت کاری در عمان و آمریکا

کار در عمان از جمله شیوه های دستیابی به اقامت موقت این کشور می باشد که با توجه به اعلام نیاز آن به مشاغل مرتبط با حوزه های بهداشت و درمان و همچنین داروسازی و منابع انسانی می توان پیش بینی نمود شانس افراد جهت دستیابی به این عنوان اندکی افزایش یافته باشد. طبق خرین آمارها نیز متوسط درآمد شهروندان در عمان ماهیانه حدود 1780OMR (ریال عمان) بوده است که معادل $4624 (دلار) است و نرخ بیکاری این کشور نیز با پیمودن روندی نزولی به 2.3% در سال 2022 کاهش یافته است. در مقایسه با آمریکا اما باید عنوان کرد که متوسط دستمزد افراد این کشور $7920 (دلار آمریکا) عنوان شده است.

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در آمریکا و عمان

ضمنا همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، به لحاظ شرایط بازار کاری نیز بازار کار عمان با نرخ بیکاری پایین در وضعیت بهتری نسبت به بازار کار آمریکا قرار دارد:

مقایسه نرخ بیکاری آمریکا و عمان

سایر تفاوت های زندگی در عمان و آمریکا

آب و هوای عمان در مقایسه با آمریکا دارای تابستان های گرم و طولانی بوده و بارش باران در این کشور به ندرت صورت می پذیرد؛ بالاترین دمای هوای مسقط طی سال 36 درجه سانتی گراد بوده و پایین ترین آن نیز 21 درجه عنوان شده است. در طرف دیگر اما آب و هوای و اقلیم آمریکا دارای تنوع مثال زدنی با توجه به گستردگی این کشور می باشد. از نظر کیفیت زندگی آمریکا رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است و این درحالی است که رتبه عمان در این رده بندی 71 تعیین شده. شما عزیزان قادر خواهید بود جهت اطلاع از سایر تفاوت های اقامت در دو کشور مذکور با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *