مهاجرت

تفاوت زندگی در آمریکا و موناکو

تفاوت زندگی در آمریکا و موناکو

تفاوت زندگی در آمریکا و موناکو با کسب آگاهی از آن بسیار است چراکه موناکو کشوری مبتنی بر تفریح و آمریکا کشوری مبتنی بر کار و کسب مالیات است. علی رغم وجود رکود در بازار برخی مناطق، کشورهای اروپایی متعددی در سال های اخیر با پیشرفت های چشمگیر در حوزه اقتصاد مواجه بوده اند و موناکو یکی از مرفه ترین آن ها می باشد. در طرف مقابل، کشورآمریکا، قدرتمندترین اقتصاد دنیا با بیشترین نرخ تولید ناخالص داخلی قرار دارد و افراد زیادی معتقدند هزینه زندگی در بعضی ایالت های این سرزمین سرسام آور می باشد. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به وضوح این موضوع را بررسی کرده و سایر جوانب زندگی در این دو کشور را مقایسه خواهند نمود.

  • شرایط زندگی در موناکو چیست؟
  • محدودیت های زندگی در آمریکا چیست؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به این دو کشور چیست؟
  • هزینه های زندگی در آمریکا چقدر است؟
  • فرایند دریافت حقوق در دو کشور چیست؟

تفاوت های عمده زندگی در آمریکا و موناکو

مهاجرت به آمریکا با توجه به سطح بسیار مطلوب رفاه اجتماعی شهروندان و استانداردهای بالای زندگی همواره جزء آرزوهای دیرینه افراد انگاشته شده است. اگرچه آمریکا نیز همچون سایر کشورهای جهان دارای نقاط قوت و ضعف گوناگونی می باشد، وجود بیش از 5000 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، شرایط ایده آل کار و برخورداری از انواع حقوق اجتماعی موجب شده تا 47 میلیون مهاجر خارجی دارای نژادها و اعتقادات گوناگون هم اکنون در 50 ایالت این کشور سکونت داشته باشند. شایان ذکر است که علاوه بر دستیابی آمریکا به رتبه نخست جهان در زمینه پژوهش و تحقیقات طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2024، این سرزمین در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری نیز در زمره مقاصد پر طرفدار بوده و فعالیت هایی نظیر ثبت شرکت، به فراخور قوانین وضع شده در هر ایالت می تواند شرایط ایده آلی را برای متقاضیان زندگی از این طریق رقم بزند.

مقایسه درصد مهاجرین حاضر در کشورهای آمریکا و موناکو

کشور موناکو در همسایگی فرانسه واقع شده و به رغم استقلال پادشاهی این کشور، ضوابط و قوانین مقرر در زمینه های گوناگون شباهت بسیاری به قانون اساسی فرانسه داشته و درواقع از آن پیروی می کنند. اگرچه در مقایسه با مساحت آمریکا، وسعت موناکو بسیار اندک و ناچیر پنداشته می شود، تعدد زیبایی های طبیعی و اماکن گردشگری در این کشور همه ساله توجه توریست های بسیاری را به خود جلب می کند. تراکم جمعیت در موناکو بسیار زیاد بوده و مطابق با قوانین مهاجرت به این کشور وضع شده در می 1963، افراد قادر خواهند بود با اهدافی نظیر تحصیل، کار، ازدواج و تولد فرزند زندگی در موناکو را تجربه نمایند. شایان ذکر است که با توجه به محدودیت شغل ها و این نکته که موناکو تنها از وجود یک دانشگاه بین المللی بهره می برد، تنوع انتخاب افراد این کشور در مقایسه با آمریکا بسیار پایین است.

تفاوت آب و هوای آمریکا و موناکو

با توجه به گستردگی کشور آمریکا، تنوع آب و هوایی بی نظیری در مناطق و ایالت های گوناگون این کشور به چشم می خورد. برخلاف ایالت هایی چون آلاسکا که در اغلب فصول سال جو حاکم بر آن ها سرد و خشک می باشد، سایر نواحی آمریکا دارای آب و هوای معتدل در طول سال می باشند. با توجه به اینکه این کشور در قاره آمریکای شمالی واقع شده است، ساکنین نواحی شمالی آن زمستان های طاقت فرسایی را همراه با برف و یخبندان تجربه خواهند کرد. موناکو اما در غرب اروپا واقع شده و به علت مجاورت با دریای مدیترانه از سواحل زیبایی برخوردار می باشد. برخلاف آمریکا، موناکو دارای شرایط جوی و آب و هوای نسبتا پایداری بوده و زمستان های خیلی سرد و تابستان های سوزان به ندرت در شهرهای این کشور مشاهده می شود. گاهی میزان بارش ماهیانه در موناکو به 90 میلی متر می رسد.

تفاوت زندگی دانشجویی در آمریکا و موناکو

تفاوت زندگی دانشجویی در آمریکا و موناکو

اگرچه حداقل حقوق کارگران در آمریکا در مقایسه با کشورهای آسیایی بیش از دوبرابر بوده و همچنین فعالیت هایی چون سرمایه گذاری در این کشور نیز دارای شرایط تسهیل شده ای می باشد، همچنان تحصیل در آمریکا در زمره پرمخاطب ترین و محتمل ترین شیوه های مهاجرت به این کشور بوده و علت اصلی این امر را نیز می توان در تعداد دانشگاه های معتبر واقع در آن با رتبه جهانی جست. هزینه متوسط تحصیل در دانشگاه های آمریکا بسته به نوع دانشگاه از $8000 الی $55000 (دلار آمریکا) تعیین شده و دانشجویان خارجی می توانند با اقامت در خوابگاه های ایالت مربوطه 34% از هزینه زندگی ماهیانه خود بکاهند. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های این کشور در سال 2024 پرداخته ایم:

امتیاز دانشگاهعنوان دانشگاهرتبه بین المللی
100موسسه فناوری ماساچوست (MIT)1
98.3دانشگاه هاروارد4
98.1دانشگاه استنفورد5
90.4دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)10
90.3دانشگاه شیکاگو11

زندگی دانشجویی در موناکو با هزینه های زیادی همراه خواهد بود؛ هزینه اجاره مسکن در این کشور بیش از 3 برابر متوسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده و همچنین از سایر مشکلات زندگی در موناکو عدم ارائه دوره هایی نظیر داروسازی و دندانپزشکی در تنها دانشگاه بین المللی آن برای علاقه مندان می باشد. با این وجود افراد زیادی با دریافت بورسیه های تحصیلی قادر به پرداخت شهریه 8700€ الی 16000€ (یورو) تعیین شده برای هر ترم تحصیل در رشته های گوناگون این کشور می باشند. در ادامه به ذکر عنوان تعدادی از این بورسیه ها پرداخته ایم:

  • بورسیه هریت و لئون
  • کمک هزینه FAFSA
  • بورسیه تحصیلی جورج جولز

تفاوت شرایط زندگی در آمریکا و موناکو

متوسط درآمد شهروندان آمریکایی $7920 (دلار) در سال 2023 اعلام شده است و این درحالی است که حقوق شاغلین در موناکو به طور میانگین $4589 (دلار) می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته هزینه زندگی در موناکو 72.1% بیشتر از ایالات متحده آمریکا بوده و زندگی در سطح رفاه بسیار مطلوب برای شهروندان موناکویی گاها هزینه $8451 (دلار) را طی ماه به همراه خواهد داشت. در قالب نمودار زیر می توان متوسط هزینه زندگی در موناکو و آمریکا را با هم مقایسه کرد:

مقایسه هزینه زندگی در آمریکا و موناکو

از دیگر شاخصه های مهم زندگی در این دو کشور می توان به نرخ بیکاری اشاره کرد؛ نرخ بیکاری آمریکا در سال 2023 به طور متوسط 3.9% بوده اما در مقطعی از سال به 14% نیز افزایش یافت؛ این درحالی است که نرخ بیکاری در موناکو بسیار کمتر از این می باشد. در پایان برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون مقایسه این دو کشور شما عزیزان قادر خواهید بود با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *