مهاجرت

تفاوت زندگی در آمریکا و چک

تفاوت زندگی در آمریکا و چک

در مقایسه میان کشورهای برتر اروپایی و آمریکا، در این مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعاتی پیرامون تفاوت زندگی در آمریکا و چک بپردازیم؛ کشور آمریکا دارای بیشترین نرخ مهاجرپذیری در جهان بوده و با توجه به اینکه دارای بیشترین نرخ تولید ناخالص داخلی می باشد، قوی ترین اقتصاد جهان لقب گرفته است. افراد زیادی از اقصی نقاط جهان جهت یافتن فرصت های شغلی مناسب موجود در این کشور و همچنین تحصیل در دانشگاه های برتر جهان که در ایالت های مختلف 20 گانه آمریکا واقع شده اند، به اخذ ویزای این سرزمین مبادرت می ورزند. از طرف دیگر جمهوری چک با برخورداری از سطح بالای رفاه اقتصادی و امنیت اجتماعی در سال های اخیر توجه درصد عظیمی از افراد را به خود جلب کرده است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نوشته به بررسی دقیق شرایط زندگی در این کشوها میپردازد.

  • شرایط مهاجرت به آمریکا چگونه است؟
  • بهترین روش برای ورود به آمریکا چیست؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای مهاجرت به چک یا آمریکا دارند؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به چک چیست؟
  • آیا جمهوری چک اقتصادی پایدار در اختیار دارد؟
  • محدودیت های مهاجرت به هر کشور در چیست؟

تفاوت های بارز زندگی در آمریکا و چک

به رغم اینکه میزان تولید ناخالص داخلی جمهوری چک در مقایسه با آمریکا رقم بسیار کوچکی را به دست می دهد، میزان رشد این شاخصه در جمهوری چک طی سال 2024 بیشتر از آمریکا بوده و این موضوع نشانگر روند صعودی و پیشرفت قابل توجه چک در رونق بازار اقتصادی خود می باشد. جمهوری چک در سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و درحال حاضر بیش از 524000 خارجی در این کشور سکونت دارند که البته اغلب آن ها اتباع سایر کشورهای اروپایی می باشند. در طرف دیگر کشور آمریکا با حضور 47 میلیون فرد خارجی در خاک خود، علاوه بر اینکه توانسته به چرخه اقتصادی خود جان تازه ای ببخشد، مهاجرپذیرترین کشور جهان لقب گرفته است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که با توجه به گستردگی این کشور، این جمعیت تنها 14% از جمعیت آمریکا را شامل می شوند.

مقایسه تغییرات تولید ناخالص داخلی آمریکا و چک

افراد با دریافت ویزای موقت جمهوری چک از طریق در دست داشتن دعوت نامه کاری یا با هدف گردشگری، تنها برای 3 ماه مجاز به زندگی در این کشور بوده و علاقه مندان به دریافت اقامت این کشور و زندگی به مدت طولانی تر در بهترین شهرهای چک برای کار و تحصیل نظیر برنو و پراگ، می بایست 3 الی 5 سال در این کشور کار کرده و رسید پرداختی های بیمه و مالیات خود را به دولت این کشور ارائه نمایند. از سوی دیگر علاقه مندان به زندگی در کشور آمریکا اگرچه به علت هزینه های سالانه نزدیک به 55000$ (دلار) جهت تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور، قادر به دریافت ویزای تحصیلی نمی باشند از طرق مختلفی چون سرمایه گذاری، ثبت شرکت، اشتغال و تولد فرزند آمریکا را به عنوان مقصد مهاجرت خود برمی گزینند.

تفاوت هزینه زندگی در آمریکا و چک

تفاوت هزینه زندگی در آمریکا و چک

هزینه های زندگی در آمریکا بسیار بالاتر از جمهوری چک است؛ اگرچه علاقه مندان به تحصیل می توانند با دریافت انواع بورسیه تحصیلی بخشی از هزینه های خود را کاهش دهند اما هزینه های جاری نظیر اجاره مسکن و خوراک در آمریکا تنها در صورتی قابل مدیریت است که فرد دارای تمکن مالی مطلوبی بوده و یا در یکی از مشاغل مرتبط حقوق ماهیانه دریافت نماید. شهرهای نیویورک سیتی (منهتن)، هونولولو و سن فرانسیسکو، نیویورک سیتی (بروکلین) و واشینگتن دی سی گران ترین شهرهای آمریکا برای زندگی لقب گرفته و از سوی دیگر دو شهر دیترویت و ال پاسو شرایط را برای مهاجرین راغب به پرداخت کمترین هزینه های زندگی در آمریکا فراهم آورده اند. شایان ذکر است که متوسط درآمد افراد در آمریکا $7920 (دلار) برآورد شده است. در ادامه به بررسی چگونگی توزیع هزینه های زندگی در کشور آمریکا پرداخته ایم:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در آمریکا

برخلاف اغلب کشورهای اروپایی، واحد پول جمهوری چک کرون می باشد؛ هزینه زندگی در شهرهای اصلی این کشور چون پراگ در مقایسه با سایر مناطق طبعا بالاتر بوده و با توجه به جمعیت بیش از 1 میلیون نفری و موقعیت های و فرصت های ایده آل مناسب در این شهر، اغلب مهاجران آن را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می نمایند. هزینه زندگی در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا پایین تر بوده و عموم شهروندان دغدغه ای بابت مسائل مالی نخواهند داشت. اجاره مسکن در آپارتمانی با یک خواب در پایتخت چک با هزینه ای معادل $1233(دلار) امکانپذیر می باشد درصورتیکه شهروندان آمریکایی برای نیل به این هدف ملزم به پرداخت حداقل $1844 (دلار) می باشند. اگرچه آمریکا اقتصاد نخست جهان به شمار می رود اما نرخ بیکاری چک در سال 2023 اوضاع بهتری داشته است:

مقایسه نرخ بیکاری کشور آمریکا و جمهوری چک

مقایسه مزایا و معایب زندگی در آمریکا و چک

حداقل حقوق افراد در جمهوری چک حدود CZK15400 (کرون) معادل $686 (دلار) معین شده است؛ با توجه به وضعیت مطلوب حمل و نقل و هزینه های پایین این امر در جمهوری چک، متقاضیان قادر خواهند بود با پرداخت ماهیانه $1635 (دلار) برای هزینه های جاری زندگی مطلوبی را در شهری نظیر برنو تجربه نمایند. سیستم مالیاتی این کشور بی نظیر بوده و با توجه به انعطاف پذیری قوانین حقوقی آن مهاجرین بین المللی بی شماری تاکنون موفق به ثبت شرکت در جمهوری چک شده اند. امکان تحصیل رایگان و نرخ بهره بسیاری پایین وام های اعطا شده از سایر مزیت های زندگی در چک می باشند. شایان ذکر است که زبان مردم این کشور نیز متعلق به منطقه اسلواکی بوده و کم شباهت به زبان روسی نمی باشد.

از مزیت های عمده آمریکا نسبت به چک می توان کیفیت بسیار بالاتر تحصیل در این کشور را نام برد:

برترین دانشگاه های چکرتبه در جهانبرترین دانشگاه های آمریکارتبه در جهان
Charles University248Massachusetts Institute of Technology (MIT)1
Masaryk University400Harvard University4
Czech Technical University454Stanford University5
University of Chemistry and Technology Prague556University of California, Berkeley (UCB)10

در رده بندی ارائه شده در ماه دسامبر سال 2023 که شامل برترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی می باشد، جمهوری چک در جایگاه 23- ام قرار دارد درصورتیکه آمریکا موفق شده است با 1 پله صعود به جایگاه 16- ام جهان برسد.

مقایسه شاخص کیفیت زندگی در آمریکا و چک

در پایان امیدواریم شما عزیزان از مقایسه صورت گرفته استفاده کرده باشید. همکاران حاذق و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات بیشتر شما عزیزان خواهند بود.

سوالات پرتکرار در خصوص تفاوت زندگی در آمریکا و چک

در انتها مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • تفاوت های بارز زندگی در آمریکا و چک به چه صورت است؟ به رغم اینکه میزان تولید ناخالص داخلی جمهوری چک در مقایسه با آمریکا رقم بسیار کوچکی را به دست می دهد، میزان رشد این شاخصه در جمهوری چک طی سال 2024 بیشتر از آمریکا بوده و این موضوع نشانگر روند صعودی و پیشرفت قابل توجه چک در رونق بازار اقتصادی خود می باشد. جمهوری چک در سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و درحال حاضر بیش از 524000 خارجی در این کشور سکونت دارند که البته اغلب آن ها اتباع سایر کشورهای اروپایی می باشند. در طرف دیگر کشور آمریکا با حضور 47 میلیون فرد خارجی در خاک خود، علاوه بر اینکه توانسته به چرخه اقتصادی خود جان تازه ای ببخشد، مهاجرپذیرترین کشور جهان لقب گرفته است.
  • مقایسه مزایا و معایب زندگی در آمریکا و چک چگونه است؟ حداقل حقوق افراد در جمهوری چک حدود CZK15400 (کرون) معادل $686 (دلار) معین شده است؛ با توجه به وضعیت مطلوب حمل و نقل و هزینه های پایین این امر در جمهوری چک، متقاضیان قادر خواهند بود با پرداخت ماهیانه $1635 (دلار) برای هزینه های جاری زندگی مطلوبی را در شهری نظیر برنو تجربه نمایند. سیستم مالیاتی این کشور بی نظیر بوده و با توجه به انعطاف پذیری قوانین حقوقی آن مهاجرین بین المللی بی شماری تاکنون موفق به ثبت شرکت در جمهوری چک شده اند. امکان تحصیل رایگان و نرخ بهره بسیاری پایین وام های اعطا شده از سایر مزیت های زندگی در چک می باشند
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *