مهاجرت

تفاوت زندگی در اروگوئه و چین

تفاوت زندگی در اروگوئه و چین

برای داشتن انتخابی صحیح در زمینه مهاجرت، توجه به تفاوت های اقامت و مهاجرت به مقاصد گوناگون از موارد الزامی می باشد. اطلاع از تفاوت زندگی در اروگوئه و چین برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به یکی از این دو کشور را دارند امری مفید و یاری دهنده میباشد. اروگوئه کشوری واقع در جنوب شرقی آمریکای جنوبی می باشد و زبان رسمی آن زبان اسپانیایی است. درصد زیادی از جمعیت این کشور را سفید پوستان مسیحی تشکیل می دهند. چین نیز در آسیای شرق واقع شده و پر جمعیت ترین کشور جهان لقب گرفته است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به بررسی مواد گوناگون در زمینه مهاجرت به این دو کشور خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل در اروگوئه و چین

تحصیل در کشورهای گوناگون یکی از راه های مهاجرت بوده که همواره به عنوان امن ترین و بهترین روش مهاجرتی از آن یاد می شود. این روش با مزایای زیادی همراه بوده و امکان اخذ اقامت دائم کشور مقصد پس از فارغ التحصیلی در بسیاری از موارد وجود دارد. تحصیل در اروگوئه به زبان اسپانیایی بوده و افراد برای تحصیل در دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور ملزم به تسلط بر این زبان می باشند. اروگوئه شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم نکرده اما امکان اخذ بورسیه های تحصیلی گوناگون وجود دارد. به طور کلی، هزینه تحصیل در اروگوئه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مبلغ پایین ترین را در بر می گیرد. هزینه هر ترم تحصیل در دانشگاه های این کشور مبلغی برابر با $2000 الی $6000 (دلار آمریکا) اعلام شده است.

هم چنین امکان انجام کار دانشجویی و اخذ درآمد $100 الی $250 (دلار آمریکا) در ماه نیز با تحصیل در اروگوئه وجود دارد. مهاجرت از طریق تحصیل در چین به دلیل اعتبار بسیار بالای دانشگاه های چین و هم چنین هزینه پایین آن در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی، طرفداران خاص خود را دارد. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور امکان پذیر بوده اما به دلیل عدم تسلط ساکنین این کشور به زبان انگلیسی، توانایی صحبت به زبان چینی در حد مبتدی برای برقرای ارتباط با ساکنین چین بسیار مفید واقع خواهد شد. امکان اخذ بورسیه و کار دانشجویی در چین نیز برای دانشجویان بی المللی فراهم است. هزینه سالیانه تحصیل در چین، 1320£ الی 2400£ (پوند) اعلام شده است. قابل ذکر است که امکان اشتغال پس از تحصیل و اخذ اقامت دائم در هر دوی این کشورها فراهم می باشد.

تفاوت زندگی کاری در اروگوئه و چین

تفاوت زندگی کاری در اروگوئه و چین

مهاجرت کاری یکی دیگر از روش های پرطرفدار در بین مهاجران می باشد و اکثر کشورهای دنیا، امکان مهاجرت از این طریق را برای متقاضیان فراهم کرده اند. در اروگوئه، فرصت های شغلی فراوان یه چشم می خورند که این مورد فاکتوری بسیار مهم در این روش مهاجرتی می باشد. امان اخذ اقامت دائم و تابعیت اروگوئه در نهایت با مهارت از طریق اشتغال در این کشور فراهم است. چین نیز در زمینه تنوع فرصت های شغلی وضعیتی مشابه داشته و امکان اشتغال در حوزه های مختلف با تسلط به زبان انگلیسی وجود دارد. میانگین ساعات کاری مجاز در هفته در کشور چین، 40 ساعت اعلام شده اما امکان اضافه کاری نیز فراهم است. مهاجرت به هر دوی این کشورها از طریق اشتغال می تواند در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و یا تابعیت آنان گردد. مدارک لازم برا اخذ ویزای کاری به طور کلی عبارتند از:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • مدارک هویتی
  • چند عدد عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه کاری
  • انگیزه نامه
  • گواهی عدم سوسابقه کیفری
  • دعوت نامه و یا قرارداد کاری از سوی یک کارفرمای معتبر در کشور مقصد
  • درخواست اخذ ویزای کاری
  • اسناد مربوط به اجاره و یا خرید مسکن در کشور مقصد

نمودار رشد نرخ بیکاری در چین و اروگوئه

تفاوت هزینه های زندگی در اروگوئه و چین

توجه به هزینه های لازم برای گذران زندگی روزمره پس از مهاجرت به کشور مورد نظر، یکی از اساسی ترین نکات در زمینه مهاجرت بوده و عدم در نظر گرفتن آن می تواند منجر به تجربه ای ناخوشایند گردد. طبق اعلام رسمی منابع معتبر در سال 2020، برای برخورداری از دو زندگی یکسان در پایتخت کشورهای اروگوئه و چین به ترتیب به $2786 و $3784 (دلار آمریکا) در ماه نیاز است که این مبلغ، هزینه لازم برای اجاره مسکن را نیز در بر گرفته است. هزینه های مربوط به حوزه مسکن در کشور چین، حدودا 65% از کشور اروگوئه بالاتر بوده و خوار و بار نیز 26% گران تر از اروگوئه می باشد. میانگین درآمد شهروندان اروگوئه، 33000UYU (پزوی اروگوئه) در ماه گزارش شده که این مبلغ در چین بابر با 29300CNY (یوان چین) می باشد.

هزینه زندگی در اروگوئه و چین به دلار آمریکا
آیتماروگوئهچین
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت$9.3$5.3
رفت و آمد ماهیانه$39.6$30.2
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$113.8$57.2
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$438$1166
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$346$603

در این بخش در باب هزینه زندگی در چین و هزینه زندگی در اروگوئه خواندید.

مزایا و معایب زندگی در اروگوئه و چین

در بررسی مزایا و معایب زندگی در دو کشور اروگوئه و چین، به موارد گوناگونی بر می خوریم. از مزایای زندگی در اروگوئه می توان به پایین بودن هزینه های زندگی و به خصوص هزینه های سیستم بهداشت و درمان اشاره نمود. هم چنین تنوع آب و هوایی در این کشور به چشم می خورد و بر خلاف تصور عموم، اروگوئه کشوری دائما تابستانی نیست. سبک زندگی متنوع و نرخ جرم و جنایت پایین در کنار اینترنت پر سرعت، همگی از مواردی هستند که به محبوب تر شدن اروگوئه نزد مهاجران و گردشگران کمک شایانی کرده اند. اما زندگی در هر کشوری معایب خاص خود را نیز دارد. علیرغم هزینه های پایین زندگی در اروگوئه، درآمد ساکنین پایین بوده و قدرت خرید چندانی ندارند. یافتن شغل مناسب و پردرآمد می تواند یکی از چالش های پیش روی مهاجران باشد.

در بررسی مزایای زندگی در چین در می یابیم که این کشر از سیستم جمل و نقل عمومی پیشرفته، ارزان و گسترده ای برخوردار است که می تواند یکی از بزرگترین ویژگی های مثبت مهاجرت به این کشور برشمرده شود. تنوع غذایی بالایی در چین به چشم می خورد اما با این حال ممکن است با ذائقه بسیاری از مهاجرین سازگار نباشد. از دیگر مزایای مهاجرت به چین می توان به هزینه پایین زندگی در آن اشاره نمود که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی مبلغ پایین تری را در بر می گیرد. اما مواردی هم چون آلودگی هوا و زبان دشوار، ممکن است برخی افراد را از مهاجرت به این کشور منصرف نماید. رای اطلاع از موارد بیشتر در زمینه مهاجرت به این دو کشور، می توانید با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *