مهاجرت

تفاوت زندگی در استرالیا و کره جنوبی

تفاوت زندگی در استرالیا و کره جنوبی

تفاوت زندگی در استرالیا و کره جنوبی در جنبه های مختلف از جمله روش های مهاجرتی، هزینه های تحصیل و زندگی، زبان رسمی و غیره وجود دارد. با این حال نباید فراموش نمود که کره جنوبی پس از ژاپن و سنگاپور، بهترین و قدرتمندترین اقتصاد در آسیا را دارد و کشور فوق العاده توسعه یافته ای است. در نتیجه همانند استرالیا در جنبه های بهداشت، آموزش، رفاه و آزادی های اقتصادی و اجتماعی شرایط بسیار خوبی دارد. یکی از مهم ترین تفاوت های کره جنوبی و استرالیا این است که برخلاف استرالیا، کشور کره جنوبی به هیچ وجه مهاجرپذیر نیست و نتیجتا حتی کسانی که از راه تحصیل وارد این کشور می شوند غالبا در نهایت خاک کره را باید ترک نمایند. اما بخش اعظم جمعیت استرالیا را مهاجران تشکیل می دهند و این کشور راه های مختلف کاری، سرمایه گذاری و غیره را برای اعطای ویزا تعیین کرده است.

استرالیا با بیش از 25 میلیون نفر جمعیت عضو سازمان ملل متحد، G20، سازمان تجارت جهانی و… می باشد. کره جنوبی نیز صاحب دوازدهمین تولید ناخالص داخلی و سریع ترین اینترنت در دنیا می باشد و بیش از 51 میلیون نفر جمعیت دارد. در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده در خصوص تفاوت زندگی در استرالیا و کره جنوبی طی سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه زندگی وتحصیل در استرالیا و کره جنوبی چقدر است؟
  • سطح درآمد در استرالیا و کره جنوبی چه میزان تفاوت دارد؟
  • چرا آلمان کشور بهتری برای زندگی نسبت به کره است؟
  • فرایند مهاجرت به کدام کشور ساده تر است؟
  • شرایط کار در کدام کشور مناسب تر است؟
  • از نظر علمی دانشگاه های کدام کشور شرایط بهتری دارند؟
  • نرخ بیکاری در تورم در استرالیا و کره جنوبی چه میزان است؟

تفاوت زندگی دانشجویان خارجی در استرالیا و کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی هم در مقایسه با ترکیه، مجارستان، فرانسه، ایتالیا و غیره گران تر است اما از استرالیا کم هزینه تر می باشد. به عبارت دقیق تر در سال 2022 شهریه سالانه 16 دانشگاه برتر کره جنوبی که رنکینگ بین المللی خوبی هم دارند به طور متوسط در سال 6500$ (دلار آمریکا) می باشد. البته میزان دقیق شهریه پرداختی افراد در کره جنوبی هم مانند سایر کشورهای دنیا به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن ها بستگی دارد. شهریه دانشگاه های استرالیا نیز به شرح جدول ذیل می باشد:

مقطع تحصیلیشهریه سالانه دانشگاه های استرالیا در سال 2022 (دلار استرالیا)
کارشناسیاز 15000$ تا 33000$
کارشناسی ارشداز 20000$ تا 37000$
دکترااز 14000$ تا 37000$

تفاوت زندگی دانشجویان خارجی در استرالیا و کره جنوبی

تفاوت هزینه زندگی در استرالیا و کره جنوبی

میزان دقیق هزینه های زندگی بستگی به سبک زندگی هر فردی دارد اما به طور کلی می توان استرالیا را در کنار دانمارک، سوئیس، ایسلند و نروژ، از جمله گران ترین کشورهای دنیا دانست. زندگی دانشجویان بین المللی در استرالیا ماهانه 1500$ تا حدود 1800$ (دلار استرالیا) هزینه دربرخواهد داشت در حالی که این رقم برای دانشجویان در کره جنوبی ماهانه 950$ تا 1200$ (دلار استرالیا) می باشد. البته از آن جایی که نرخ تورم در این کشورها همان طوری که جدول ذیل نشان داده، پایین است، به مرور زمان تغییر عمده ای در قیمت کالاها و خدمات ایجاد نخواهد شد:

نام کشورنرخ تورم در سال 2022
استرالیا%1.4
کره جنوبی%0.2

تفاوت بازار کار در استرالیا و کره جنوبی

با توجه به هزینه های بالای زندگی اهمیت زیادی دارد تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی حتما شغل مناسبی پیدا کنند و خوشبختانه این امکان هم در استرالیا و هم در کره جنوبی وجود دارد. البته علاقمندان به کار در کره جنوبی باید مدنظر داشته باشند که اگرچه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برخی رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود دارد، برای استخدام شدن در این کشور تسلط به زبان کره ای ضروری است. این در حالی است که در استرالیا فرصت های شغلی زیادی وجود دارد و با توجه به رسمی بودن زبان انگلیسی نیازی به یادگیری زبان دیگری وجود نخواهد داشت. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نرخ بیکاری در کره جنوبی و استرالیا طی سال 2022 مقایسه شده است:

نرخ بیکاری در کره جنوبی و استرالیا

علاوه بر وجود فرصت های شغلی زیاد، یکی دیگر از مزایای زندگی در کره جنوبی یا استرالیا بالا بودن سطح درآمد و قدرت خرید است. البته باید توجه داشت میزان درآمد هر فردی بستگی به سطح تحصیلات، جنسیت، رشته تحصیلی، مهارت های شغلی و غیره وی دارد با این حال میانگین درآمد در استرالیا و کره جنوبی را در سال 2022 می توان به صورت جدول ذیل خلاصه نمود:

نام کشورمتوسط درآمد ماهانه (دلار آمریکا)
استرالیا$3500
کره جنوبی$2320

تفاوت خرید ملک و زندگی در استرالیا و کره جنوبی

خرید ملک در کره جنوبی توسط خارجی ها تحت قانون های “تملک زمین توسط بیگانگان” و “ثبت ملک غیرمنقول” در این کشور قرار دارد و در مجموع مجاز است. باید توجه داشت که این امکان در تمامی کشورها وجود ندارد چرا که خرید ملک به با نظم عمومی هر کشوری ارتباط تنگاتنگ دارد. مثلا در حالی که آلمان خرید ملک را حتی از سوی خارجی هایی که اقامت این کشور را ندارند نیز مجاز دانسته است، رومانی تنها خرید ملک را از سوی مللی مجاز می داند که عضو اتحادیه اروپا هستند. در استرالیا نیز اگر کسی تابعیت استرالیا را نداشته باشد، مشروط بر این که هنگام خرید اقامت قانونی این کشور را اخذ نموده باشد، مجاز به خرید ملک غیر منقول است.

مهاجرت به استرالیا و کره جنوبی

مهاجرت به استرالیا با توجه به قوانین مهاجرپذیرانه و رسمی بودن زبان انگلیسی پرطرفدارتر است؛ در حالی که کره جنوبی بیشتر مقصدی کوتاه مدت برای کسانی است که به دلایل مختلف از جمله علاقه به فرهنگ آسیای دور، تمایل دارند چند سال در یکی از کشورهای این حوزه از جمله کره جنوبی زندگی کنند. چرا که برخلاف استرالیا که شیوه های مهاجرتی متعددی پیش بینی نموده است و بسیار سهل گیرانه تر به خارجی ها مجوز اقامت دائم می دهد، کره جنوبی به دنبال جذب مهاجر نیست. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تفاوت زندگی در استرالیا و کره جنوبی در سال 2022 از جنبه های مختلف از جمله بازار کار، میانگین درآمد ماهانه، هزینه های تحصیل و زندگی، نرخ تورم و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *