مهاجرت

تفاوت زندگی در ایتالیا و استرالیا

تفاوت زندگی در ایتالیا و استرالیا

با توجه به تشدید شمار متقاضیان زندگی در سرزمین های توسعه یافته و مدرن جهان، بررسی تفاوت زندگی در ایتالیا و استرالیا مقوله ای مهم است که می تواند علاوه بر دستگیری از مخاطبان با اطلاعات اندک پیرامون این مقوله، کمک شایانی به اشخاص مردد در تصمیم گیری راجع به کشور هدف خود به حساب آید. ایتالیا و استرالیا هر دو جزء امن ترین سرزمین های جهان جهت مهاجرت به حساب می آیند و به رغم تفاوت های مشهود در زمینه هایی نظیر هزینه های زندگی و نرخ بیکاری طی سال های اخیر، در موضوعاتی چون سطح بالای استانداردهای موجود اجتماعی و کیفیت مطلوب نظام آموزشی دارای وجوه اشتراک متعددی هستند. در ادامه این نگارش که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی جزئیات زندگی در دو کشور زیبا و محبوب استرالیا و ایتالیا بپردازیم.

  • طبق رتبه بندی اعلام شده در سال 2020 کیفیت زندگی شهروندان در کدام یک از کشورهای استرالیا و ایتالیا بالاتر می باشد؟
  • شرایط اشتغال در شهرهای اصلی کدام کشور بهتر بوده و مزایا و معایب هر یک به چه شرحی است؟
  • هزینه تحصیل در کدام یک از دانشگاه های معتبر استرالیا و ایتالیا بالاتر می باشد؟
  • آب و هوا و اقلیم کدام کشور در فصول مختلف سال زیبایی های طبیعی بیشتری را به ارمغان می آورد؟
  • علت اصلی شمار بالاتر تعداد مهاجرین خارجی حاضر در خاک استرالیا چیست؟

تفاوت های عمده زندگی در ایتالیا و استرالیا

ایتالیا سرزمینی با پیشینه باشکوه تاریخی در نیمه جنوبی قاره اروپا بوده و اغلب شهروندان این کشور مسیحیت را به عنوان آیین رسمی خود پذیرفته اند؛ ایتالیا پس از بریتانیا و فرانسه بیست و سومین کشور پر جمعیت جهان بوده و به رغم افول اقتصادی مشهود طی سال های اخیر، همچنان در زمره قدرت های اروپایی با رجوع به نرخ تولید ناخالص داخلی قرار دارد. از نظر گستردگی ایتالیا تنها 21% مساحت ایران را دارا بوده و همچنین طبق تقسیمات شهری دارای 15 مادر شهر می باشد. از پر جمعیت ترین شهرهای این کشور می توان به تورین، ناپل، رم و میلان اشاره نمود. شایان ذکر است که جاذبه های متعدد طبیعی این کشور در کنار فرهنگ منحصر به فرد مردمان آن و تنوع غذایی موجود در جزایری نظیر ساردنیا موجب گشته تا تعداد گردشگران حاضر در خاک ایتالیا در سال 2019 به 94 میلیون نفر افزایش پیدا کند.

استرالیا اما بسیار وسیع تر از ایتالیا بوده و ششمین سرزمین پهناور جهان محسوب می گردد؛ زندگی در استرالیا با رفاه و امنیت مطلوب اجتماعی همراه بوده و جمعیت 25 میلیون نفری این کشور نشانگر تراکم بسیار پایین تر جمعیت در مقایسه با ایتالیا می باشد؛ شایان ذکر است که جمعیت ایتالیا در سال 2020 به رغم مساحت کمتر، بیش از دو برابر استرالیا اعلام شده است. همچون ایتالیا، امکان مهاجرت به استرالیا نیز به شیوه هایی چون اخذ ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و ازدواج فراهم بوده و باید خاطر نشان کرد اگرچه تنها 9.4 میلیون نفر در سال 2019 به اخذ ویزای گردشگری استرالیا مبادرت ورزیدند، این کشور همچنان جزء سرزمین های جذاب برای تفریح و گردش مهاجرین بین المللی به حساب می آید. در ادامه قصد داریم به مقایسه میزان تولید ناخالص داخلی دو کشور استرالیا و ایتالیا بر حسب تریلیون در سال 2018 بپردازیم:

مقایسه میزان تولید ناخالص داخلی دو کشور استرالیا و ایتالیا

تفاوت زندگی تحصیلی در ایتالیا و استرالیا

از جمله بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا می توان تحصیل در این کشور را نام برد؛ امکان کار همزمان با تحصیل و هزینه های معقول زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مجموعه دلایلی هستند که نهایتا منجر به افزایش شمار ایرانیان خواستار تجربه زندگی تحصیلی در ایتالیا گشته است. 7 دانشگاه ایتالیا در جمع 200 موسسه آموزش عالی برتر دنیا قرار داشته و شایان ذکر است که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور حدودا 5 برابر شهریه اخذ شده از سوی مراکز دولتی آن می باشد. بورسیه های تحصیلی 5000€ و 10000€ (یورو) ارائه شده کمک قابل توجهی به دانشجویان بین المللی حاضر در خاک ایتالیا محسوب می گردد و علت این امر نیز متوسط هزینه 800€ (یورو) زندگی در شهرهای اصلی این کشور می باشد. در ادامه به ذکر برترین دانشگاه های کشور ایتالیا پرداخته ایم:

نام دانشگاهرتبه در جهان
Bologna University127
Padua University131
Vita-Salute San Raffaele156
Roma Tre University192

استرالیا مجموعا دارای 40 دانشگاه دولتی و خصوصی می باشد و اگرچه متقاضیان تحصیل در علوم فنی و حرفه ای قادر هستند با پرداخت 7000$ (دلار) به ثبت نام در دوره های گوناگون مبادرت ورزند، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور حداقل 18000$ (دلار) تعیین شده است. همچنین در سال 2020 هزینه ماهیانه تجربه زندگی باکیفیت در استرالیا 2800$ (دلار) برآورد گشته است. البته باید خاطرنشان کرد که تفاوت مقدار شهریه در دانشگاه های مختلف استرالیا بسیار ملموس می باشد.

تفاوت هزینه های تحصیل در دانشگاه های مشهور استرالیا

تفاوت آب و هوای ایتالیا و استرالیا

ایتالیا درواقع یک شبه جزیره وسیع بوده و دارای نواحی کوهستانی بسیاری می باشد؛ گرمترین ماه سال در ایتالیا ژوئیه بوده و به رغم تنوع آب و هوایی موجود در نواحی گوناگون این کشور می توان شرایط جوی غالب در اکثر فصول آن را قاره ای و اقیانوسی ارزیابی نمود. آوریل و می بهترین زمان جهت گردش و تفریح در ایتالیا می باشند. اما آب و هوای کشور استرالیا به علت گستردگی بسیار آن دارای تنوع خاصی در ایالت های مختلف می باشد؛ به گونه ای که در نواحی شمالی کشور استرالیا آب و هوای گرم و شرجی غالب است. بالاترین دمای شهرهای سیدنی و اکلند 26 درجه بوده و پایین ترین دمای آن در زمستان به 7 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

تفاوت کلیات زندگی در ایتالیا و استرالیا

تفاوت کلیات زندگی در ایتالیا و استرالیا

تعداد مهاجرین خارجی حاضر در خاک استرالیا 7.5 میلیون نفر برآورد می گردد که 29% از کل جمعیت این سرزمین را تشکیل داده است و این درحالی است که جمعیت خارجی حاضر در کشور ایتالیا 5.3 میلیون نفر در سال 2019 برآورد شده است. بالاتر بودن سطح ارائه خدمات و همچنین احتمال موفقیت در مشاغل گوناگون رتبه 14 جهان را برای استرالیا در زمینه اشتغال به ارمغان آورده است درصورتیکه رتبه کشور ایتالیا در این مقیاس 36 می باشد. در مجموع کشورهای ایتالیا و استرالیا در رتبه بندی جهانی اعلام شده بر اساس میزان کیفیت زندگی شهروندان به ترتیب در جایگاه های 17 و 5 دنیا قرار گرفته اند. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از جزئیات این رده بندی و فاکتورهای تعیین کننده و اثرگذار بر آن با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار فرمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *