مهاجرت

تفاوت زندگی در برزیل و آلمان

تفاوت زندگی در برزیل و آلمان

تفاوت زندگی در برزیل و آلمان را می توان بسیار زیاد قلمداد کرد چراکه تفاوت های علمی، اقتصادی و فرهنگی بسیار زیادی در این دو کشور وجود دارد. اگرچه متقاضیان بسیاری با درنظر گرفتن فاکتورهایی چون بهداشت عمومی، سطح رفاه اجتماعی، امکان تحصیل در دانشگاه های برتر و کیفیت زندگی همواره اولویت را برای کشورهای توسعه یافته اروپایی قائل می شوند، بررسی های جامع صورت گرفته از سوی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نشان می دهد به رغم برتری های عیان موجود در این کشورها، سرزمین هایی چون برزیل و آرژانتین نیز دارای مزایای متعددی برای زندگی می باشند که شرایط را برای مهاجرت به آن ها بسیار جذاب خواهد نمود. با توجه به این تفاسیر قصد داریم در ادامه این نگارش به بررسی شاخصه های گوناگون اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و همچنین کیفیت زندگی در این دو کشور پرداخته و به سوالات پرتکرار شما عزیزان پاسخ دهیم.

  • هزینه زندگی در کشورهای برزیل و آلمان تا چه اندازه متفاوت است؟
  • آیا برزیل نیز همچون آلمان یکی از قدرت های برتر جهانی در موضوع صنعت و اقتصاد به شمار می رود؟
  • متوسط درآمد افراد در این دو کشور چه میزان است؟
  • شرایط زندگی تحصیلی در برزیل چگونه است؟
  • آیا برزیل مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی است؟
  • محدودیت های مهاجرت به برزیل چیست؟
  • تفاوت های زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف برزیل و آلمان چگونه است؟
  • طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2022 کیفیت زندگی شهروندان در کدام سرزمین بالاتر می باشد؟

تفاوت های اصلی زندگی در برزیل و آلمان

کشورهای برزیل و آلمان از نظر جغرافیایی و آب و هوای حاکم کاملا متفاوت می باشند؛ برزیل پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی بوده و در شرق این قاره واقع شده است. اروگوئه، بولیوی، پاراگوئه و پرو از همسایگان برزیل بوده و مجاورت این سرزمین با اقیانوس اطلس کمک شایانی به بازرگانی و مبادلات این کشور نموده است. حیات وحش منحصر به فرد، زمین های کشاورزی متعدد و محبوبیت مثال زدنی ورزش های گوناگون در بین مردم از شاخصه های اصلی زندگی در برزیل می باشند. شایان ذکر است که به دلیل وقایع تاریخی مهمی که برزیل را تحت تاثیر قرار داده زبان رسمی عموم مردم این کشور پرتغالی می باشد. برزیل یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای قرن حاضر به شمار رفته و بیش از 1.5 میلیون خارجی حاضر در آن اغلب متعلق به 3 گروه سرخپوستان آمریکایی، سیاه پوستان آفریقایی و مهاجران آسیایی می باشند.

مقایسه تعداد مهاجرین خارجی حاضر در برزیل و آلمان

زندگی در آلمان اما دارای شرایط متفاوتی می باشد؛ کشور آلمان موفق شده رتبه دوم جهان را در زمینه خدمات کسب کند و در موضوعاتی چون حمل و نقل و صنعت نیز همواره در زمره برترین های دنیا جای دارد. در مقایسه با برزیل، آلمان پذیرای جمعیت خارجی بسیار بزرگ تری بوده و 12% از جمعیت این کشور را مهاجران بین المللی تشکیل می دهند. وسعت آلمان بسیار کمتر از برزیل بوده و حدودا 4% از مساحت این کشور را دارا می باشد. علاوه بر موارد مذکور زندگی در آلمان و برزیل دارای مزایا و معایب متعددی می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

تفاوت زندگی دانشجویی در برزیل و آلمان

شهرهای ریودوژانیرو و سائوپوئولو برزیل در سال های اخیر با افزایش شمار موسسات آموزش عالی روبرو بوده اند و دلیل این امر را می توان نرخ تصاعدی درصد افراد باسواد در برزیل طی سال های اخیر دانست. تحصیل در دانشگاه های برتر برزیل نظیر The University of Campinas که در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند از سوی مهاجرین خارجی با استقبال خوبی مواجه می باشد. آموزش های دوره کارشناسی در برزیل به زبان پرتغالی صورت گرفته و ورود به این مقطع مستلزم شرکت در آزمون Vestibular می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 2 و 3 سال به طول انجامیده و به رغم اینکه تحصیل در دانشگاه های دولتی برزیل نسبتا رایگان می باشد، مراکز خصوصی این کشور شهریه 5000$ الی 6000$ (دلار آمریکا) را دریافت می کنند. شایان ذکر است که بورسیه های 700$ تا 1000$ (دلاری) شرایط را اندکی آسان خواهد نمود.

تحصیل در آلمان دارای ضوابط خاصی می باشد؛ اگرچه بسیاری از افراد امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های معتبر این کشور را مزیتی بسیار بزرگ می دانند، نکته حائز اهمیت پیرامون شرایط دریافت مجوز تحصیل از این مراکز محدودیت سنی تعیین شده از سوی دولت این کشور می باشد:

مقطع تحصیلیمحدوده سنی مجاز
مقطع کارشناسی25 سال
مقطع کارشناسی ارشد28 سال
مقطع دکتری38 سال

هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در کشور آلمان 850€ (یورو) برآورد شده است که با توجه به قوانین کشور آلمان دانشجو موظف است این رقم را برای یک سال برآورد کرده (حدود 9000€ (یورو)) و در حساب مالی خود ضبط نماید.

تفاوت زندگی دانشجویی در برزیل و آلمان

سایر تفاوتهای آلمان و برزیل

با توجه به اینکه متوسط درآمد افراد در آلمان 3900€ (یورو) اعلام شده و هزینه ماهیانه زندگی در شهرهای اصلی این کشور به صورت میانگین از 1600€ (یورو) تجاوز نخواهد کرد، می توان چنین اظهار داشت که شهروندان آلمانی دغدغه چندانی در باب مسائل اقتصادی نداشته و در رفاه مطلوبی به سر می برند. شرایط در برزیل اما بسیار متفاوت می باشد؛ متوسط حقوق ماهیانه افراد در این کشور 430€ (یورو) اعلام شده است و علت این اختلاف در تفاوت مخارج و هزینه های روزمره زندگی در کشور لوکس و مدرنی چون آلمان و سرزمینی دارای تضادهای مشهود میان سنت و مدرنیته چون برزیل هویدا می باشد.

در ادامه تفاوت های زندگی میان برزیل و آلمان می توان به هزینه های مسکن در این دو کشور اشاره کرد. از شهرهای ارزان آلمان برای زندگی می توان به بوخوم، سیگن و کیل اشاره کرد که متوسط هزینه اجاره آپارتمانی با یک خواب در این مناطق 410€ (یورو) می باشد. در سوی دیگر هزینه اجاره آپارتمانی با شرایط مشابه در مرکز شهرهای اصلی برزبل با رقم 240€ (یورو) امکانپذیر خواهد بود. اجاره آپارتمانی سه خوابه در مرکز شهر ریودوژانیرو 460€ (یورو) هزینه خواهد داشت درصورتیکه شهروندان آلمانی برای دستیابی به چنین امکانی ملزم به پرداخت حداقل 1100€ (یورو) خواهند بود. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. همکاران مجرب و توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره تلفنی و همچنین حضوری به شما سروران در زمینه های گوناگون مهاجرت و زندگی در اقصی نقاط جهان می باشند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تفاوت زندگی در برزیل و آلمان

  1. Sina گفت:

    سلام.وقت بخیر

    درآمد راننده های جرثقیل و ماشین سنگین تو کشوری مثل برزیل و آلمان چطوره؟اصلا همچین نیرویی پدیرش میکنن؟
    بعدبرای گرفتن اقامت ازدواج از چه طریقی باید بریم برزیل؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *