مهاجرت

تفاوت زندگی در سنت کیتس و قبرس

تفاوت زندگی در سنت کیتس و قبرس

تفاوت زندگی در سنت کیتس و قبرس به دلیل شرایط فرهنگی و اقتصادی دو کشور به وضوح قابل مشاهده است و باید بصورت جزئی بررسی گردد. دو کشوری که هرگز در جمع سرزمین های پهناور جهان قرار نداشته اما با توسعه زیرساخت های خود در زمینه های مختلف چون آموزش، به ثبات مطلوبی دست یافته و توانسته اند طی سال های اخیر که کشورهای متعددی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، رونق بازار خود را حفظ نمایند.

به رغم اینکه سنت کیتس و قبرس دارای موقعیت های جغرافیایی کاملا متفاوتی می باشند، شباهت های بارزی در نحوه اخذ انواع اقامت آنان در زمینه های مختلف وجود دارد. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است قصد داریم با بیان جزئیاتی پیرامون شرایط زندگی در دو کشور سنت کیتس و قبرس به مقایسه جامع آن ها بپردازیم.

  • تفاوت های مشهود زندگی در سنت کیتس و قبرس کدامند؟
  • با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این دو کشور، آب و هوای غالب آن ها دارای چه تفاوت هایی است؟
  • شرایط زندگی تحصیلی در کدام یک از کشورهای مذکور ایده آل تر خواهد بود؟
  • اختلاف متوسط درآمد ماهیانه کارکنان در شهرهای اصلی سنت کیتس و قبرس چه میزان است؟
  • شرایط مهاجرت به سنت کیتس چیست؟
  • محدودیت های مهاجرت به قربس چیست؟
  • کدام یک از این دو کشور در رده بندی اعلام شده راجع به کیفیت زندگی در مناطق گوناگون جهان جایگاه بهتری را کسب کرده است؟

تفاوت های عمده زندگی در سنت کیتس و قبرس

سنت کیتس، سرزمینی با مساحت کمتر از 1000 کیلومتر مربع بوده و در دریای کارائیب واقع شده است. باربودا و آنتیگوا همسایگان این کشور کم جمعیت بوده و زبان اغلب شهروندان آن نیز انگلیسی می باشد. استقلال سیاسی و اقتصادی سنت کیتس در سال 1983 میلادی صورت پذیرفت و با وقوع آن سنت کیتس به 14 استان مختلف تقسیم گشت. بیش از 87% مردم حاضر در سنت کیتس را سیاهپوستان تشکیل می دهند و این درحالی است که تنها 6% جمعیت این کشور متعلق به سفیدپوستان است؛ سایر افراد را دو رگه های اروپایی تشکیل می دهند. جمعیت سنت کیتس در مقایسه با قبرس بسیار کمتر بوده و در سال 2020 پایین تر از 60000 نفر اعلام گشت. ساکنان جزیره سنت کیتس با نام Kittitians شناخته شده و اغلب دارای نژاد آفریقایی می باشند.

قبرس با جمعیتی نزدیک به 1.2 میلیون نفر در غرب دریای مدیترانه واقع شده و سیاستمداران در تقسیمات خود این کشور را دارای دو نیمه مستقل شمالی و جنوبی می دانند؛ با توجه به عضویت بخش جنوبی قبرس در اتحادیه اروپا، متقاضیان مهاجرت و زندگی در این منطقه بیشتر از ناحیه ای است که زیر سلطه ترکیه بوده و تحت عنوان قبرس شمالی شناخته می شود. علی رغم اینکه مساحت قبرس حدودا 40 برابر سنت کیتس است، همچنان این کشور نیز در زمره سرزمین های کوچک اروپایی قرار داشته و در سال 2022 جمعیت مهاجرین خارجی حاضر در شهرهای مختلف قبرس تنها 110000 نفر اعلام گشت. از نقاط اشتراک قبرس و سنت کیتس می توان به تعدد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبری اشاره کرد که به جذب دانشجویان بین المللی در طیف وسیعی از رشته ها مبادرت می ورزند. در ادامه به بررسی نرخ بیکاری قبرس پرداخته ایم:

تغییرات نرخ بیکاری قبرس

تفاوت آب و هوای سنت کیتس و قبرس

آب و هوای سنت کیتس در اغلب فصول سال گرمسیری و خشک می باشد؛ بارش باران در ماه های محدودی رخ داده و شهروندان سنت کیتس متعادل ترین هوای این کشور را در دو ماه می و ژوئن استشمام می کنند. حوضچه های نمکی به کرات در نقاط گوناگون سنت کیتس مشاهده شده و از معدود مناطق کوهستانی آن می توان به لیامویگا اشاره کرد. قبرس اما دارای اقلیم و آب و هوای متفاوتی است؛ وضعیت جوی متعادل حاکم بر شهرهای قبرس در اغلب ماه های سال موجب گشته تا گردشگران انتخاب دشواری بابت تعیین محدوده زمانی سفر خود نداشته باشند. تابستان های قبرس طولانی بوده و زمستان های نسبتا کوتاه این کشور با بارش برف و باران همراه می باشد. درباره بیشترین دمای هوای قبرس در طول سال باید اظهار داشت که در ماه اوت این دما به 43 درجه سانتی گراد می رسد.

تفاوت زندگی تحصیلی در سنت کیتس و قبرس

تفاوت زندگی تحصیلی در سنت کیتس و قبرس

بسیاری از افراد تحصیل در سنت کیتس را یکی از گزینه های مطلوب پیش روی افراد با توان کم پرداخت هزینه های جاری می دانند و نمی توان منکر این موضوع گشت اما شهریه 13500$ (دلار آمریکا) اخذ شده از سوی تعدادی از دانشگاه های این کشور برای آموزش در مقطع کارشناسی، جنبه دیگری از این موضوع را به تصویر می کشد. همچنین دانشجویان حاضر در سنت کیتس ماهانه ملزم به پرداخت هزینه 90$ (دلار آمریکا) به عنوان بیمه اجتماعی خود خواهند بود. با این وجود هزینه تحصیل و زندگی در سنت کیتس مقرون به صرفه بوده و علاقه مندان قادر خواهند بود با اسکان در خوابگاه های تعیین شده، هزینه 900$ (دلاری) اجاره ماهیانه مسکن را حذف نمایند. شایان ذکر است که اعطای بورسیه های تحصیلی 350$ الی 750$ (دلار آمریکا) نیز در جهت کاهش هزینه های زندگی دانشجویان حاضر در سنت کیتس می باشد.

مقایسه شهریه های تحصیل در دانشگاه های سنت کیتس و قبرس

تحصیل در قبرس به دو زبان ترکی و یونانی امکانپذیر بوده و با توجه به حقوق بسیار بالای مشاغلی چون دندانپزشکی و پزشکی اورورلوژی، درصد قابل توجهی از شهروندان قبرسی متقاضی تحصیل در این شاخه ها می باشند. به رغم اینکه تحصیل مقطع کارشناسی تعداد زیادی از رشته های مهندسی با پرداخت هزینه 3600€ (یورو) امکانپذیر می باشد، شهریه تعیین شده برای دانشجویان شاخه های پزشکی قبرس 7200€ (یورو) است. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های قبرس همراه با ذکر محل وقوع دانشکده های هر یک پرداخته ایم:

برترین دانشگاه های قبرسنام شهر
University of CyprusNicosia
Uluslararasi Kibris ÜniversitesiLefkosía
University of NicosiaNicosia
Dogu Akdeniz ÜniversitesiFamagusta

سایر تفاوت های زندگی در سنت کیتس و قبرس

در سال 2022 متوسط درآمد کارکنان کشور سنت کیتس 2173€ (یورو) اعلام شده است؛ این درحالی است که این رقم برای قبرس در وضعیت مشابه بیشتر بوده و 3430€ (یورو) می باشد. در رده بندی جهانی اعلام شده در باب کیفیت زندگی کشورهای گوناگون جهان، اگرچه نامی از دو کشور مذکور در بین 50 سرزمین برتر وجود نداشت، قبرس توانست در مجموع جایگاه بهتری را در مقایسه با سنت کیتس به خود اختصاص دهد. شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *