مهاجرت

تفاوت زندگی در فیلیپین و قبرس

تفاوت زندگی در فیلیپین و قبرس

در راستای مقایسه کشورهای توسعه یافته اروپایی و آسیایی جهت مهاجرت، قصد داریم با بیان تفاوت زندگی در فیلیپین و قبرس به بررسی جزئیات بپردازیم؛ زندگی در کشوری ثانویه همواره با نقاط مثبت و منفی متعددی همراه بوده و علاوه بر جذابیت های فرهنگی و آداب و رسوم مردم سرزمین موردنظر، اطلاع از شرایط اقتصادی و چگونگی اوضاع معیشتی شهروندان کمک شایانی به متقاضیان در راستای اتخاذ بهترین تصمیم خواهد نمود. کشورهای فیلیپین و قبرس نیز اگرچه دارای موقعیت جغرافیایی متفاوتی هستند، وجود جاذبه های متعدد در هرکدام موجب شده تا همه ساله پذیرای شمار قابل توجهی از مهاجرین دارای ملیت های گوناگون باشند. به هر روی در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است قصد داریم شما عزیزان را با تفاوت های زندگی در دو کشور مذکور آشنا گردانیم.

  • آب و هوا و شرایط جوی حاکم بر کشورهای فیلیپین و قبرس تا چه اندازه متفاوت بوده و روی زندگی شهروندان اثرگذار است؟
  • آیا زیرساخت های مستحکم موجود در حوزه اقتصاد قبرس، در کشور فیلیپین نیز مشاهده می گردد؟
  • متوسط درآمد شاغلین در کدام سرزمین بیشتر است؟
  • افراد برای تجربه زندگی مرفه در شهرهای اصلی کدام یک از دو کشور فیلیپین و قبرس هزینه بیشتری را متحمل خواهند شد؟
  • شرایط مهاجرت به قبرس چیست؟
  • بهترین راه برای ورود به قبرس چیست؟
  • تحصیل در فیلیپین و قبرس چه تفاوت های عمده ای دارد؟

تفاوت های عمده زندگی در فیلیپین و قبرس

کشور فیلیپین در جنوب شرقی آسیا واقع شده و درواقع متشکل از 7000 جزیره کوچک و بزرگ می باشد؛ طبیعت بسیار زیبای فیلیپین همراه با سواحل دیدنی آن موجب شده تا شمار گردشگرانی که در سال 2022 به بازدید از جاذبه های این کشور مبادرت ورزیده اند، از مرز 8 میلیون نفر عبور کند. هزینه زندگی در فیلیپین در مقایسه با ایران حدودا 30% بیشتر بوده و با این وجود افراد قادر خواهند بود با دستیابی به فرصت های ایده آل شغلی موجود در شهرهایی نظیر مانیل و داوائو به درآمد بسیار مطلوبی دست یابند. متداول ترین شیوه های اخذ اقامت فیلیپین جهت زندگی در این کشور، تحصیل و سرمایه گذاری در شاخه هایی چون برج سازی بوده و علت این امر نیز تعدد دانشگاه های علوم پزشکی معتبر در فیلیپین و همچنین افزایش شمار علاقه مندان به فعالیت های ساخت و ساز در این کشور بوده است.

مقایسه نرخ بیکاری فیلیپین و قبرس

کشور قبرس اما جزیره ای کوچک واقع در غرب دریای مدیترانه بوده که بخش شمالی آن تحت نفوذ ترک ها بوده و طبق قوانین آن ها اداره می گردد درحالیکه نیمه جنوبی قبرس به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. در مقایسه با فیلیپین، کشور قبرس دارای گستردگی بسیار کمتری بوده اما این امر مانعی بر توسعه صنعت توریسم در این کشور نبوده و طبق آمار رسمی بیش از 110 هزار نفر از ساکنین شهرهای مختلف قبرس را مهاجرین بین المللی تشکلیل می دهند؛ نکته حائز اهمیت در باب مهاجرین خارجی حاضر در قبرس، تعداد زیاد اشخاص با ملیت فیلیپینی هستند که بیشترین درصد مهاجرین این کشور را تشکیل داده اند. نرخ بیکاری در قبرس بالاتر از فیلیپین بوده و پاسپورت این کشور در رده بندی اعلام شده سال 2022 جایگاه بسیار بهتری را در مقایسه با فیلیپین به خود اختصاص داده است.

تفاوت آب و هوای فیلیپین و قبرس

فیلیپن را آب های دریای چین و دریای فیلیپین احاطه کرده و آتشفشان های فعال موجود در تعدادی از جزایر، بخشی از این سرزمین را غیر قابل سکونت کرده است. به رغم اینکه آب و هوای فیلیپین در اغلب فصول سال جوی پایدار را تجربه می کند، طوفان های شدید موجود در ماه های اوت، سپتامبر و اکتبر که تحت عنوان Habagat شناخته می شوند موجب ایجاد تغییراتی در اقلیم این کشور می گردد. میانگین دمای شهر مانیل در طول سال 31 درجه سانتی گراد بوده و بهترین آب و هوای فیلیپین در ماه های دسامبر و آوریل ملموس می باشد. از سوی دیگر اما قبرس دارای آب هوای معتدل مدیترانه ای است؛ تابستان های خشک و زمستان های همراه با بارش برف در برخی روزها از شاخصه های اصلی اقلیم این سرزمین بوده و شهرهای ساحلی این کشور دارای میانگین دمای 24 درجه سانتی گراد در طول سال هستند.

تفاوت زندگی تحصیلی در فیلیپین و قبرس

تفاوت زندگی تحصیلی در فیلیپین و قبرس

حدود 16% از بودجه ملی فیلیپین هر ساله صرف توسعه فعالیت های نظام آموزشی این کشور می گردد؛ هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فیلیپین بسیار معقول بوده و افراد می توانند با پرداخت شهریه 1200$ (دلار آمریکا) رشته مورد نظر خود را در مقطع کارشناسی پشت سر بگذارند. Quezon و Cebu از بهترین شهرهای فیلیپین برای تحصیل بوده و همچنین پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در این کشور دندانپزشکی، حقوق، دامپزشکی، خلبانی و مهندسی کامپیوتر هستند. دانشجویان می توانند با اقامت در خوابگاه هزینه ماهیانه زندگی خود را به 450$ (دلار آمریکا) کاهش دهند که این رقم در مقایسه با شرایط مشابه در قبرس بسیار پایین تر می باشد. در ادامه به بررسی معتبرترین دانشگاه های هر یک از کشورهای فیلیپین و قبرس به ترتیب رتبه آن ها پرداخته ایم:

برترین دانشگاه های فیلیپینبرترین دانشگاه های قبرس
University of the Philippines DilimanUniversity of Cyprus
Ateneo de Manila UniversityUluslararasi Kibris Üniversitesi
University of Santo TomasDogu Akdeniz Üniversitesi
University of the Philippines SystemUniversity of Nicosia

تحصیل در دانشگاه های معتبر قبرس در مقایسه با فیلیپین مقرون به صرفه نبوده هزینه متوسط 3500€ (یورو) را برای افراد در مقطع کارشناسی به همراه خواهد داشت؛ باید خاطرنشان کرد مضاف بر آن، علاقه مندان به شاخه هایی چون داروسازی و پزشکی سالیانه ملزم به پرداخت شهریه 7400 یورویی می باشند.

سایر تفاوت های زندگی در فیلیپین و قبرس

در پایان سال 2022 متوسط درآمد شهروندان فیلیپینی 51000 پزو اعلام شده است و این درحالی است که شاغلین حاضر در قبرس با متوسط درآمد 2160€ (یورو) بیش از دو برابر این رقم را به دست می آورند. شایان ذکر است که به تبع آن هزینه زندگی نیز در شهرهای اصلی قبرس بالاتر بوده و افراد جهت دستیابی به زندگی مجلل نیازمند هزینه ماهیانه 1400€ (یورو) هستند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق برقراری ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری را در این مقوله کسب نمایید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *