مهاجرت

تفاوت زندگی در مکزیک و آمریکا

تفاوت زندگی در مکزیک و آمریکا

اگرچه اغلب تردیدها پیرامون مقایسه زندگی میان کشورهای اروپایی و آمریکا وجود دارند، تفاوت زندگی در مکزیک و آمریکا از مباحث قابل بسط است. کسب اطلاعات درباره این موضوع می تواند کمک شایانی به تصمیم گیری افراد در این زمینه نماید. مکزیک و آمریکا دارای وجوه تشابه بسیاری بوده و یکی از این موارد موقعیت جغرافیایی می باشد؛ مکزیک درواقع همسایه جنوبی آمریکا بوده و هر 2 آنها در قاره آمریکای شمالی واقع شده اند. سرزمین مکزیک پس از سال 1821 و اعلام جدایی رسمی از اسپانیا توانست پیشرفت های چشمگیری را حاصل کند اما همچنان در مقایسه با آمریکا در بسیاری از شاخصه های پر اهمیت در جایگاه پایین تری قرار می گیرد.

در ادامه این نگارش که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است قصد داریم به مقایسه فاکتورهای اصلی زندگی میان کشورهای مکزیک و آمریکا بپردازیم:

  • تفاوت نرخ بیکاری در آمریکا و مکزیک چیست؟
  • محدودیت های مهاجرت به کدام کشور بیشتر است؟
  • فرایند مهاجرت به کدام کشور آسان تر است؟
  • بهترین شاخصه زندگی در هر کشور چیست؟
  • هزینه زندگی در کدام کشور بیشتر است؟
  • کیفیت آموزش در کدام کشور بهتر است؟

پیرامون تفاوت های زندگی در مکزیک و آمریکا

بسیاری از کارشناسان این حوزه آمریکا را سرزمین فرصت ها دانسته و همین امر موجب شده تا اشخاص زیادی از اقصی نقاط دنیا به دنبال تحقق بخشیدن به آمال و آرزوهای خود در این کشور مدرن و توسعه یافته باشند. استانداردهای بسیار بالای زندگی در آمریکا همراه با ثبات اقتصادی این کشور موجب شده تا شاهد تنوع نژادی قابل توجه میان مردمی که ایالت های مختلف را برای زندگی در این کشور انتخاب می نمایند باشیم. با توجه به قوانین حقوقی وضع شده یکی از شیوه های رایج دریافت اقامت و زندگی در آمریکا سرمایه گذاری بوده است؛ اشخاص قادر هستند با حداقل 800000$ (دلار آمریکا) به دریافت ویزای EB5 این کشور مبادرت ورزند. باید خاطرنشان کرد که آمریکا با اعطای مجوز زندگی به 47 میلیون خارجی بیشترین آمار را از نظر تعداد مهاجرین خارجی به خود اختصاص داده است . این رقم 14% کل جمعیت آمریکا را شامل می گردد.

پیرامون تفاوت های زندگی در مکزیک و آمریکا به جزییات نمودار زیر توجه فرمائید:

درصد جمعیت مهاجرین خارجی حاضر در کشورهای مکزیک و آمریکا

در سمت دیگر مکزیک یکی از کشورهای جذاب آمریکای شمالی با تنوع غذایی بی نظیر می باشد و برخلاف آمریکا که زبان مشخصی به رسمیت نشناخته و با این وجود اغلب مردم آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند، زبان رسمی مردم مکزیک اسپانیایی می باشد. آب و هوای مکزیک در ماه های مختلف سال بسیار متفاوت بوده و این سرزمین دارای تابستان های پربارانی می باشد. شهر مکزیکوسیتی به علت برخورداری از بهترین مراکز آموزشی و فرصت های کاری متعدد مقصد اصلی مهاجرانی است که قصد زندگی در این سرزمین را دارند. در مقایسه با آمریکا نرخ مهاجرپذیری مکزیک بسیار پایین تر بوده و اگرچه سیاست های آمریکا پیرامون این زمینه دستخوش تغییرات زیادی در سال های اخیر شدده است، همچنان جمعیت 1.2 میلیون نفری مهاجران ساکن مکزیک، تنها 3% جمعیت مشابه حاضر در آمریکا را شامل می گردد.

ریز شرایط مهاجرت به آمریکا

تفاوت هزینه زندگی در مکزیک و آمریکا

در مقایسه با کشور آمریکا، هزینه زندگی در مکزیک با احتساب اچاره خانه حدود 102.9%% پایین تر می باشد؛ در کنار تمام مزیت های زندگی در این کشور زیبا مقرون به صرفه بودن فعالیت های گوناگون نظیر تحصیل از ویژگی های مثبت بارز زندگی در شهرهای مکزیک بوده و خصوصا حمل و نقل در این کشور، با حداقل مبالغ پرداختی برای مسافت های طولانی امکانپذیر می باشد. افراد با پرداخت 40 سنت قادر خواهند بود بلیط سفر به اقصی نقاط مکزیک را بدست آورند. هزینه ماهیانه زندگی در مکزیک به فراخور سبک زندگی افراد و محل اقامت آن ها متفاوت می باشد اما به طور متوسط از 1322$ (دلار آمریکا) برآورد می گردد. شهروندان مکزیکی قادر خواهند بود با پرداخت 668$ (دلار آمریکا) به اجاره آپارتمانی با یک خواب در شهر مکزیکو سیتی مبادر ورزند درصورتیکه متوسط هزینه اجاره ملک در آمریکا چند برابر این رقم می باشد.

عنواناجاره ماهیانه بر حسب دلار
آپارتمان دارای 3 خواب در شهرهای اصلی3079$
آپارتمان دارای 3 خواب در حومه شهرهای بزرگ2484$

همانطور که مستحضر هستید هزینه زندگی در برخی از شهرهای آمریکا چون سان فرانسیسکو بسیار گزاف بوده و تنها افرادی با درآمد بسیار مطلوب قادر به پرداخت مخارج روزمره در این مناطق می باشند؛ اغلب مهاجرین پس از دریافت اقامت و شروع زندگی در آمریکا مناطق ارزانی چون لکسینگتون را برای سکونت برمی گزینند. در مقایسه با مکزیک، اجاره آپارتمانی یک خوابه در آمریکا هزینه 1843$ (دلاری) را به همراه داشته و همچنین برای سکونت در آپارتمانی دارای 3 خواب خانواده ها ملزم به پرداخت حداقل 3079$ (دلار آمریکا) به صورت ماهیانه هستند. میزان مالیات تخصیص یافته به حقوق افراد در این کشور از 10% تا 37% متغیر بوده و با توجه به نرخ بیکاری موجود در این کشور، این امر یکی از علل نارضایتی شهروندان آمریکایی می باشد.

تفاوت هزینه زندگی در مکزیک و آمریکا

سایر تفاوت های زندگی در مکزیک و آمریکا

طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2024 کیفیت زندگی در آمریکا پایین تر از کشورهایی چون استرالیا و ژاپن جایگاه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است؛ درحالیکه مکزیک در بین 30 کشور برتر این فهرست جایگاهی ندارد. شایان ذکر است که فاکتورهایی نظیر امنیت اجتماعی، سطح رفاه اقتصادی، برخورداری از انواع حقوق و میزان رضایت از رعایت حقوق شهروندی در کشورهای مورد بررسی سنجیده شده است. از سایر تفاوت های زندگی در مکزیک و آمریکا می توان به سطح بالاتر کیفیت ارائه آموزش در دانشگاه های آمریکا اشاره کرد به گونه ای که موسسات آموزش عالی مکزیک هرگز از چنین استانداردهایی برخوردار نبوده و تحصیل در آمریکا شرایط بسیاری ایده آل تری را در آینده برای اشخاص به ارمغان خواهد آورد.

شیوه های اخذ تابعیت کشوهای مذکور پس از دریافت اقامت از آن ها جزء سایر تفاوت های موجود می باشد؛ به عنوان مثال دریافت تابعیت آمریکا از طریق تولد فرزند طبق اصل خاک امکانپذیر می باشد درصورتیکه طبق قوانین حقوقی مکزیک تنها افرادی که از اصل خون پیروی کنند مشمول قوانین تابعیت این کشور خواهند بود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که شهروندان آمریکایی در کنار بهره مندی از انواع تسهیلات طبعا ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری نیز در این مسیر خواهند بود. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و بتوانید از طریق ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین تصمیم را در این موضوع اتخاذ نمایید.

سوالات تخصصی در خصوص تفاوت زندگی در مکزیک و آمریکا

در بخش پایانی مقاله توجه شما را به پاسخ سوالات مهم جلب می داریم:

  • پیرامون تفاوت های زندگی در مکزیک و آمریکا شامل چه مواردی است؟ بسیاری از کارشناسان این حوزه آمریکا را سرزمین فرصت ها دانسته و همین امر موجب شده تا اشخاص زیادی از اقصی نقاط دنیا به دنبال تحقق بخشیدن به آمال و آرزوهای خود در این کشور مدرن و توسعه یافته باشند. استانداردهای بسیار بالای زندگی در آمریکا همراه با ثبات اقتصادی این کشور موجب شده تا شاهد تنوع نژادی قابل توجه میان مردمی که ایالت های مختلف را برای زندگی در این کشور انتخاب می نمایند باشیم. با توجه به قوانین حقوقی وضع شده یکی از شیوه های رایج دریافت اقامت و زندگی در آمریکا سرمایه گذاری بوده است؛ اشخاص قادر هستند با حداقل 800000$ (دلار آمریکا) به دریافت ویزای EB5 این کشور مبادرت ورزند.
  • سایر تفاوت های زندگی در مکزیک و آمریکا چه مواردی است؟ طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2024 کیفیت زندگی جهت مهاجرت به آمریکا پایین تر از کشورهایی چون استرالیا و ژاپن جایگاه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است؛ درحالیکه مکزیک در بین 30 کشور برتر این فهرست جایگاهی ندارد. شایان ذکر است که فاکتورهایی نظیر امنیت اجتماعی، سطح رفاه اقتصادی، برخورداری از انواع حقوق و میزان رضایت از رعایت حقوق شهروندی در کشورهای مورد بررسی سنجیده شده است. از سایر تفاوت های زندگی در مکزیک و آمریکا می توان به سطح بالاتر کیفیت ارائه آموزش در دانشگاه های آمریکا اشاره کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *