مهاجرت

تفاوت زندگی در نیوزلند و هلند

تفاوت زندگی در نیوزلند و هلند

بررسی تفاوت زندگی در نیوزلند و هلند می تواند برای افرادی که قصد مهاجرت به این دو کشور را دارند مفید و در تصمیم گیری آنها تاثیرگذار باشد. هر دوی این کشورها از سیستم آموزشی با کیفیت و معتبری برخوردار بوده و سالانه عده زیادی از دانشجویان سراسر جهان جهت تحصیل در دانشگاه های آن ها اقدام می کنند. هم چنین امکان کار هم زمان با تحصیل و پس از تحصیل نیز در این دو کشور وجود داشته و به همین دلیل مقاصد مناسبی برای دانشجویان می باشند.

درصد زیادی از شهروندان هلند به زبان انگلیسی مسلط بوده و هم چنین ارائه کورس های گوناگون به زبان انگلیسی، مهاجرت به این کشور را آسان تر کرده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی مواردی از جمله تفاوت هزینه های زندگی در هلند و نیوزلند و تفاوت در حوزه کاری و تحصیلی پرداخته ایم.

  • شرایط تحصیل در دو کشور چیست؟
  • بهترین راه برای مهاجرت به نیوزلند چیست؟
  • تفاوت اصلی شرایط کار در دو کشور چیست؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل در این دو کشور چه تفاوتی دارد؟

تفاوت زندگی دانشجویی در نیوزلند و هلند

مهاجرت تحصیلی به نیوزلند و هلند از مجبوب ترین روش های مهاجرت یه این دو کشور است. سیستم آموزشی نیوزلند برگرفته از سیستم آموزشی بریتانیا بوده و این موضوع باعث شده تا سطح علمی دانشگاه های این کشور بالا باشد. هم چنین هزینه تحصیل در دانشگاه های نیوزلند برای دانشجویان بین المللی برابر با دانشجویان خارجی است. علیرغم عدم امکان تحصیل رایگان در این کشور، بورسیه های متنوعی به دانشجویان ممتاز ارائه می گردد. مدرک زبان انگلیسی جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور الزامی بوده و دانشجویان پس از تحصیل می توانند ویزای کار دریافت کنند و اقامت خود را از این طریق تمدید کنند.

هلند از جمله مهم ترین کشورهای اروپایی می باشد که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم کرده است. اعتبار دانشگاه های هلند نیز همانند نیوزلند بالا بوده و فرصت های تحقیقاتی و مطالعاتی متعددی پیش روی افراد علاقمند است. امکان کار دانشجویی به مدت 16 ساعت در هفته وجود داشته که درآمدی برابر با 10€ الی 12€ (یورو) در ساعت را دربر خواهد داشت. شاین ذکر است که کار دانشجویی ممکن است در برخی موارد شانس افراد را جهت اخذ بورسیه تحصیلی کاهش دهد و داشجویان جهت اشتغال نیاز به اخذ اجازه کار خواهند داشت که پروسه زمانبری است.

دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی و اشتغال در هلند، در صورت ادامه کار موفق به اخذ اقامت این کشور شوند:

8 دانشگاه برتر در هلند و نیوزلند طبق رتبه بندی THE
هلندنیوزلند
Wageningen University and ResearchUniversity of Auckland
AmsterdamUniversity of Otago
TU DelftAuckland University of Technology
Leiden UniversityUniversity of Canterbury
Erasmus University RotterdamLincoln University
University of GroningenMassey University
Utrecht UniversityVictoria University of Wellington
Maastricht UniversityUniversity of Waikato

تفاوت زندگی دانشجوئی در نیوزلند و هلند

تفاوت هزینه های زندگی در نیوزلند و هلند

طبق آمار جمع آوری شده از منابع معتبر، هزینه زندگی در نیوزلند مبلغی پایین تر از هرینه زندگی در هلند را در بر می گیرد؛ به طوری که میانگین هزینه زندگی با احتساب اجاره مسکن در پایتخت نیوزلند، شهر ولینگتون، $4524 (دلار آمریکا) اعلام شده که برای داشتن یک زندگی با همان کیفیت در آمستردام، پایتخت هلند، به مبلغی بالغ بر $5905 (دلار آمریکا) نیاز است. هزینه اجاره مسکن و رستوران در شهر ولینگتون، به ترتیب 30% و 33% پایین تر از آمستردام اعلام شده است. هم چنین میانگین درآمد ماهیانه ساکنین نیوزلند، $97300 (دلار نیوزلند) اعلام شده که رقم مربوطه در هلند، 36500€ (یورو) می باشد.

در جدول زیر، بخشی از هزینه های زندگی در ولینگتون و آمستردام مقایسه شده است:

مقایسه هزینه های زندگی در نیوزلند و هلند به دلار آمریکا
نوع هزینهولینگتونآمستردام
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت$11.3$18.9
McMeal در مک دونالد$8$10
یک گالن شیر$7$4.7
یک پوند فیله مرغ$3.7$4.4
یک گالن 1.5 لیتری آب$1.2$1.1
رفت و آمد ماهیانه$100.3$115.1
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$109.5$204.7
هزینه ماهیانه مهد کودک خصوصی یا پیش دبستانی$795.4$2014.3
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$1250.7$1897.9
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$974.6$1506.4

مزایا و معایب زندگی در نیوزلند و هلند

در باب مزایای زندگی در نیوزلند می توان به مواردی از جمله زندگی آرام، عدم ازدحام جمعیت و غذای با کیفیت اشاره کرد. هم چنین در زمینه زندگی کاری، ساکنین از برابری حقوق افراد ابراز خشنودی کرده اند و تبعیض نژادی در این کشور دیده نمی شود. هزینه های مربوط به خرید و اجاره مسکن در نیوزلند به خصوص در بزرگترین شهر این کشور، آوکلند، بالا بوده و گران محسوب می شود. هم چنین کمبود فرصت های شغلی، به خصوص در حوزه هنر، موجب شده تا بسیاری از ساکنین این کشور به مهاجرت به استرالیا روی آورند. از مشکل عدم وجود سیستم حمل و نقل عمومی به شکل گسترده نیز می توان به عنوان یکی دیگر از نکات منفی زندگی در نیوزلند یاد کرد.

یکی از مهم ترین موارد در لیست مزایای زندگی در هلند، توانایی درصد بالایی از ساکنین این کشور در صحبت به زبان انگلیسی است که برقراری ارتباط را برای مهاجرین و توریست ها راحت تر کرده است. هم چنین کیفیت بالای سیستم آموزشی و فراهم بودن فرصت مطالعه در رشته های گوناگون به زبان انگلیسی، تحصیل در هلند را به یکی از مزایای این کشور تبدیل کرده است. در لیست معایب زندگی در هلند مالیات بالا، دشواری یافتن مسکن برای اجاره و قسمت بالای خرید خودرو به چشم می خورد.

بررسی تفاوت های کشور نیوزلند و هلند

ملکه الیزابت دوم پادشاه کشور است و توسط فرماندار کل که در حال حاضر دام پتسی ردی است، نمایندگی می کند. علاوه بر این، نیوزیلند به 11 شورای منطقه ای و 67 مقام منطقه ای برای وظایف دولت محلی سازماندهی شده است. جزایر کوک و نیوئه (ایالت های خودگردان در ارتباط آزاد با نیوزلند)؛ و وابستگی راس، که ادعای ارضی نیوزلند در قطب جنوب است. نیوزلند عضو سازمان ملل متحد، مشترک المنافع ملل، ANZUS، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، آسه آن پلاس شش، همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه، جامعه اقیانوس آرام و مجمع جزایر اقیانوس آرام است.

هلند از سال 1848 یک پادشاهی مشروطه پارلمانی با ساختاری واحد بوده است. این کشور دارای سنت ستون گرایی و سابقه طولانی مدارا اجتماعی است، سقط جنین، فحشا و اتانازی انسانی را قانونی کرده است. هلند مجازات اعدام را در قانون مدنی در سال 1870 لغو کرد. این مجازات در قانون جنگ و قانون نظامی باقی ماند. در جنگ جهانی دوم برای Bijzonder Gerechtshof که با جنایتکاران جنگی سروکار داشت دوباره معرفی شد. در سال 1983 به طور کلی از قانون اساسی حذف شد. هلند در سال 1919 حق رای زنان را مجاز کرد، قبل از تبدیل شدن به اولین کشور جهان که ازدواج همجنس گرایان را در سال 2001 قانونی کرد. هلند از نظر شاخص های بین المللی آزادی مطبوعات، آزادی اقتصادی، توسعه انسانی و کیفیت زندگی و همچنین شادی در بین بالاترین رتبه ها قرار دارد. جهت اخذ مشاوره در باب مهاجرت به هلند می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های متداول در خصوص تفاوت زندگی در نیوزلند و هلند

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • مزایا و معایب زندگی در نیوزلند و هلند چه مواردی است؟ در باب مزایای زندگی در نیوزلند می توان به مواردی از جمله زندگی آرام، عدم ازدحام جمعیت و غذای با کیفیت اشاره کرد. هم چنین در زمینه زندگی کاری، ساکنین از برابری حقوق افراد ابراز خشنودی کرده اند و تبعیض نژادی در این کشور دیده نمی شود. هزینه های مربوط به خرید و اجاره مسکن در نیوزلند به خصوص در بزرگترین شهر این کشور، آوکلند، بالا بوده و گران محسوب می شود. هم چنین کمبود فرصت های شغلی، به خصوص در حوزه هنر، موجب شده تا بسیاری از ساکنین این کشور به مهاجرت به استرالیا روی آورند. از مشکل عدم وجود سیستم حمل و نقل عمومی به شکل گسترده نیز می توان به عنوان یکی دیگر از نکات منفی زندگی در نیوزلند یاد کرد.
  • تفاوت هزینه های زندگی در نیوزلند و هلند چگونه است؟ طبق آمار جمع آوری شده از منابع معتبر، هزینه زندگی در نیوزلند مبلغی پایین تر از هرینه زندگی در هلند را در بر می گیرد؛ به طوری که میانگین هزینه زندگی با احتساب اجاره مسکن در پایتخت نیوزلند، شهر ولینگتون، $4524 (دلار آمریکا) اعلام شده که برای داشتن یک زندگی با همان کیفیت در آمستردام، پایتخت هلند، به مبلغی بالغ بر $5905 (دلار آمریکا) نیاز است. هزینه اجاره مسکن و رستوران در شهر ولینگتون، به ترتیب 30% و 33% پایین تر از آمستردام اعلام شده است. هم چنین میانگین درآمد ماهیانه ساکنین نیوزلند، $97300 (دلار نیوزلند) اعلام شده که رقم مربوطه در هلند، 36500€ (یورو) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *