مهاجرت

تفاوت زندگی در هند و روسیه

تفاوت زندگی در هند و روسیه

بررسی تفاوت زندگی در هند و روسیه موضوعی است که می تواند با توجه به اشتراکات فراوان موجود میان این دو کشور، کمک بسیاری به متقاضیان نماید. در سال های اخیر شمار درخواست ها جهت اخذ انواع ویزا و اقامت دو کشور مذکور نرخ صعودی قابل توجهی را پیموده و هم اکنون نیز همانطور که مستحضر هستید عواملی نظیر سطح رفاه اجتماعی شهروندان، شرایط آب و هوا، تفاوت های نظام آموزشی و شغلی تعیین کننده سطح کیفی زندگی در سرزمین های مختلف جهان می باشد؛ به فراخور همین موضوع قصد داریم با بررسی تفاوت های شرایط زندگی در هند و روسیه به بیان راهکارهایی مفید جهت تصمیم گیری صحیح در راستای انتخاب کشور هدف بپردازیم. در ادامه با اطلاعات جمع آوری شده از سوی تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • تفاوت های کلی شرایط زندگی در روسیه و هند کدامند؟
  • متوسط درآمد شهروندان کشورهای مذکور تا چه اندازه اختلاف خواهد داشت؟
  • اقلیم و آب و هوای روسیه و هند چه تاثیراتی بر وضعیت زندگی در شهرهای گوناگون هر یک دارد؟
  • آیا تحصیل در دانشگاه ها و مدارس هند از اعتباری مشابه با موسسات آموزش عالی روسیه برخوردار می باشد؟
  • نرخ بیکاری این دو کشور طی سال های اخیر دستخوش چه تغییراتی گشته است؟

تفاوت های عمده زندگی در هند و روسیه

هند سرزمینی بسیار وسیع در جنوب آسیا بوده و با کشورهای بنگلادش، پاکستان و نپال همسایه می باشد؛ وسعت هند موجب شده تا تنوع اقلیمی بسیار جذابی را در این کشور شاهد باشیم و همانطور که می دانیم فلات هیمالیا و جلگه گنگ از نمادهای این کشور به حساب می آیند. در مقایسه با روسیه اما مساحت هند چیزی حدود 20% بوده و با این وجود جمعیت آن بسیار بیشتر از کشور روسیه می باشد. تراکم بالای جمعیت هند علاوه بر مزایایی چون کاهش نیاز به نیروی کار خارجی، دارای معایبی نیز می باشد. از جمله این ویژگی های منفی می توان به کاهش سطح بهداشت عمومی و همچنین افزایش فقر در این کشور اشاره نمود. با این وجود هند موفق شد در سال 2019 ششمین اقتصاد برتر جهان لقب گرفته و همچنین نرخ بیکاری خود را نیز به 6.7% کاهش دهد.

تغییرات نرخ بیکاری هند و روسیه

کشور روسیه اما پهناورترین سرزمین جهان به حساب می آید که دارای 9 منطقه زمانی متفاوت نیز می باشد؛ روسیه همه ساله میزبان شمار بسیاری از مهاجرین خارجی با اهدافی نظیر تحصیل و کار بوده و باید خاطرنشان کرد که همچون هند، جاذبه های متعدد طبیعی این کشور نیز توجه گردشگران زیادی را هر ساله به خود جلب می نماید. در مقایسه با هند باید اظهار داشت اگرچه بیش از 5 میلیون گردشگر در سال 2019 از زیبایی های روسیه بازدید نمودند، این رقم در هندوستان متجاوز از 9 میلیون نفر می باشد و وابستگی اقتصاد هند به صنعت توریسم بیشتر است. روسیه در شمال اوراسیا واقع شده و شایان توجه است که اغلب ساکنین این کشور در نیمه غربی آن اقامت دارند. علت این امر را نیز می توان در غالب بودن فرهنگ اروپایی در این بخش از روسیه جویا شد.

تفاوت آب و هوای هند و روسیه

تنوع آب و هوایی کشور هند بسیار زیاد بوده و به علت وجود کوهستان ها و جلگه های متعدد در این کشور، شهروندان علاوه بر آب و هوای غالب گرمسیری، در طول سال در نواحی سردسیری چون هیمالیا بارش باران و برف را نیز به کرات تجربه خواهند کرد. متوسط میزان بارش سالانه باران در هند 1300 میلی متر بوده و در ماه های ژانویه و فوریه آب و هوای این کشور سرد و خشک می باشد. ماه های آوریل و می زمان بارش باران های موسمی بوده و در اغلب اوقات سال، آب و هوای غالب بر شهرهای گوناگون آفتابی می باشد.

کشور روسیه به علت قرارگیری در مجاورت اقیانوس هایی چون آرام، دارای آب و هوای قاره ای در اکثر روزهای سال می باشد؛ به رغم اینکه بسیاری از افراد روسیه را کشوری تماما سردسیر با یخبندان های عظیم و طولانی می دانند، باید خاطر نشان کرد که گاها دمای این کشور در فصل تابستان از 20 درجه سانتی گراد نیز تجاوز کرده و دارای رطوبت قابل توجهی نیز می باشد. کارشناسان بهترین زمان سفر به شهرهایی چون مسکو و سنت پترزبورگ را تابستان می دانند و همچنین جشن هایی چون شب های سفید نیز در این برهه زمانی از سال برگزار می گردند.

تفاوت زندگی دانشجویی در هند و روسیه

تفاوت زندگی دانشجویی در هند و روسیه

تحصیل رشته های مهندسی در هند دارای طرفداران بسیاری می باشد؛ نظام آموزشی هند در سال 2020 موفق شد به جمع 40 کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت آموزش راه یافته و علت این امر نیز تخصیص بودجه های فراوان به آن از سوی دولت این کشور می باشد. از محبوب ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های هند می توان به مهندسی ارتباطات، مهندسی کامپیوتر و مهندسی بازرگانی اشاره کرد. هند در مجموع دارای 407 دانشگاه دولتی و خصوصی بوده و در کل هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور در مقایسه با روسیه پایین تر می باشد. متوسط شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های هند برای مقطع کارشناسی 900$ (دلار آمریکا) و برای مقطع کارشناسی ارشد 1400$ (دلار آمریکا) برآورد می گردد. در ادامه به مقایسه برترین دانشگاه های هند و روسیه پرداخته ایم:

برترین دانشگاه های روسیهرتبه در جهانبرترین دانشگاه های هندرتبه در جهان
دانشگاه لومونوسوف روسیه211Indian Institute of Science308
دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو226Indian Institute of Technology Ropar311
دانشگاه ملی تحقیقاتی اقتصاد269Indian Institute of Technology Indore372

تعداد موسسات آموزش عالی در روسیه از 700 تجاوز کرده و از بهترین شهرهای این کشور برای زندگی تحصیلی می توان به Kazan، Nizhny Novgorod و Moscow اشاره کرد. با توجه به هزینه 1500$ الی 5000$ (دلار آمریکا) تحصیل در دانشگاه های روسیه باید اظهار داشت بهترین شیوه کسب مجوز زندگی در شهرهای روسیه از این طریق، دریافت بورسیه های تحصیلی می باشد.

سایر تفاوت های زندگی در هند و روسیه

از سایر تفاوت های زندگی در هند و روسیه می توان به میزان درآمد شهروندان حاضر در مشاغل گوناگون آن ها اشاره کرد؛ متوسط درآمد افراد در شهرهای اصلی هند 31900INR (روپیه) بوده و این درحالی است که میانگین درآمد شهروندان روس 900$ (دلار آمریکا) می باشد. در پایان نیز بر اساس رتبه بندی کیفیت زندگی در کشورهای مختلف جهان، روسیه با کسب امتیازات بیشتر بالاتر از هند در جایگاه 23 جهان قرار گرفته است که شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق ارتباط با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزئیات کامل تری را پیرامون این موضوع کسب نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *