مهاجرت

تفاوت سوئیس و انگلستان برای مهاجرت

تفاوت سوئیس و انگلستان برای مهاجرت

اخیرا کشورهای اروپایی مقصد ایده آلی برای سفر بوده اند؛ به فراخور این امر قصد داریم به بررسی تفاوت سوئیس و انگلستان برای مهاجرت پردازیم و موازین مختلف اقامت در هر یک از این دو کشور را به تفصیل مورد بحث قرار دهیم. علاقه مندان به مهاجرت، می بایست بر این موضوع واقف باشند که اگرچه کشورهایی چون انگلستان، لوکزامبورگ و سوئیس جزء قدرت های برتر اقتصادی اروپا به شمار می روند، به مراتب هزینه زندگی در آن ها نیاز در مقام قیاس با سایر کشورها، بسیار زیاد می باشد. تشابهات بسیاری میان انگلستان و سوئیس وجود داشته که از جمله آن ها می توان به شرایط جغرافیایی مشابه آن ها اشاره کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند با استناد به مراجع رسمی، تفاوت های عمده مهاجرت به این دو کشور را همراه با جزئیات هر یک بیان نمایند.

  • بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی کدامند؟
  • بهترین شهرهای سوئیس برای زندگی کدامند؟
  • نظام های آموزشی سوئیس و انگلستان چه تفاوت هایی دارند؟
  • برترین مسیرهای مهاجرتی به این دو کشور کدامند؟
  • تفاوت هزینه های زندگی در سوئیس و انگلستان چیست؟

تفاوت سوئیس و انگلستان برای مهاجرت تحصیلی

اگرچه تحصیل در کشورهای اروپایی در اغلب اوقات منتهی به اخذ اقامت دائم در آن ها نشده و تنها افرادی که مسیرهایی چون کار پس از تحصیل در سوئیس را در پیش می گیرند، قادر به عملی کردن چنین عنوانی خواهند بود، تفاوت های بارز کشورهای گوناگون در سطح و کیفیت ارائه آموزش، تعداد بورسیه های تحصیلی اختصاص یافته و اعتبار مدرک اخذ شده از دانشگاه ها موجب طبقه بندی و تفکیک این سرزمین ها از یکدیگر خواهد شد. هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر سوئیس که اغلب در شهرهای زوریخ و ژنو واقع شده اند از 12000€ الی 17000€ (یورو) متفاوت بوده و تنها علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی ملزم به پرداخت شهریه سالانه بیشتری می باشند؛ درحالیکه انگلستان یکی از گران ترین کشورهای جهان در زمینه آموزش و تحصیل بوده و به همان میزان از استانداردهای کیفی بالاتری نیز برخوردار است.

مقایسه متوسط هزینه تحصیل در انگلستان و سوئیس

برترین دانشگاه های کشور سوئیس همچون مدارس معتبر این کشور، اغلب در شهرهای بزرگ لوزان، بازل و زوریخ واقع شده اند. 4 دانشگاه این کشور طبق رده بندی اعلام شده در سال 2022 توانسته اند به جمع 100 موسسه آموزش عالی برتر جهان راه یابند. این درحالی است که دانشگاه های انگلستان دارای شهرت جهانی بوده و نام کالج هایی چون College of London در بین 10 دانشگاه برتر دنیا مشاهده می گردد. هر دو کشور بورسیه های تحصیلی متعددی به متقاضیان تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه داده و از امکانات آموزشی روز دنیا برخوردار می باشند.

دانشگاه های انگلستانرتبه در جهاندانشگاه های سوئیسرتبه در جهان
University of Oxford4ETH Zurich13
University of Cambridge8École Polytechnique Fédérale de Lausanne39
University of Edinburgh21University of Zurich87
University of Mancherster38University of Basel95

تفاوت سوئیس و انگلستان برای مهاجرت کاری

تفاوت سوئیس و انگلستان برای مهاجرت کاری

اغلب کشورهای اروپایی پس از همه گیری کرونا با رکود قابل توجهی در حوزه اقتصاد دست و پنجه نرم کرده اند؛ درحالیکه انگلستان که قدرت دوم اقتصادی اروپا پس از آلمان به شمار می رود توانسته است با حفظ الگوهای ثابت رشد اقتصادی و افزایش صادرات ضربه وارد شده بر اثر فقدان صنعت توریسم بر پیکره اقتصاد خود را به خوبی جبران نماید. اگرچه تعداد بسیاری اندکی از ایرانیان در سال های اخیر موفق به مهاجرت به انگلستان و اخذ اقامت دائم این کشور شده اند، دریافت ویزای کاری این کشور با توجه به نرخ پایین بیکاری از شیوه های بسیار محتمل می باشد. سه نوع ویزای کار برای مهاجرت به انگلستان موجود می باشد که تحت عناوین Tier2، Tier4 و Tier5 شناخته می شوند. شایان ذکر است که از طریق دریافت مجوز کار دو ساله در انگلستان می توان به اقامت دائم این کشور (ILR) دست یافت.

سوئیس نیز یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی بوده و به بازار پر رونق اقتصادی شهره می باشد؛ ذکر این نکته حائز اهمیت است که در مقایسه با انگلستان، یافتن فرصت های شغلی مطلوب در کشورسوئیس کاری نسبتا دشوار بوده و با توجه به شمار زیاد افراد متخصص و دارای مهارت در زمینه های شغلی گوناگون این کشور، ارتباط با کارفرمایان موسسات و شرکت های معتبر و دریافت مجوز کار در مراتب بعدی شیوه های مهاجرت آسان به این کشور مدرن قرار می گیرد. حداقل حقوق کارگران در سوئیس 7980$ (دلار آمریکا) اعلام شده که رقم قابل توجهی است. در ادامه به مقایسه نرخ بیکاری در کشورهای سوئیس و انگلستان طبق آمار رسمی منتشر شده در سال 2022 پرداخته ایم:

مقایسه نرخ بیکاری در کشورهای انگلستان و سوئیس

تفاوت سوئیس و انگلستان در سایر روش های مهاجرت

علاقه مندان مهاجرت به کشورهای اروپایی مسیرهای گوناگونی را برای دریافت اقامت دائم و تابعیت کشور هدف در پیش می گیرند؛ اخذ تابعیت کشور سوئیس از طریق تولد فرزند یکی از این شیوه هاست که طبق اصل خون امکانپذیر می باشد. بدان معنا که فرزندان متولد شده دارای والدین سوئیسی در خاک این سرزمین، مشمول قوانین تابعیت خواهند بود. قوانین حقوقی انگلستان نیز در این مورد شباهتی زیادی به قوانین وضع شده در سوئیس دارا می باشد. شایان ذکر است که در مسیر اخذ تابعیت سوئیس، کوتاهترین مسیر ازدواج با یکی از اتباع این کشور می باشد که درصورت حداقل 3 سال سکونت پس از ازدواج در شهرهای این کشور منتهی به اخذ تابعیت و حقوق شهروندی این کشور توسعه یافته خواهد شد.

از دیگر روش های اخذ تابعیت از کشورهای اروپایی سرمایه گذاری می باشد؛ سرمایه گذاری در انگلستان نیازمند سرمایه اولیه بسیار زیادی بوده و طبق ضوابط این کشور اشخاص می بایست در ابتدای امر مبلغ 750000£ (پوند) را در این مسیر هزینه نمایند. سرمایه گذاری در سوئیس اگرچه نیازمند زمانی 10 ساله در مسیر اخذ تابعیت برای افراد خارجی است، با هزینه های کمتری میسر می باشد. مضاف بر اینکه سیستم پذیرش انگلستان در این موضوع طبق موازین امتیاز محور PBS بوده و تعداد افراد جذب شده در هر سال بسیار اندک می باشد.

تفاوت سوئیس و انگلستان برای مهاجرت و هزینه زندگی

کشورهای سوئیس و انگلستان هر دو جزء سرزمین های واقع در نیمه غربی اروپا بوده و در حقیقت طبق آمار رسمی هزینه زندگی در این دو کشور در بین شاخصه های منفی آن ها برآورد می گردد. اگرچه وضعیت اقتصادی سامان یافته در کشور سوئیس زبانزد می باشد، میزان تولید ناخالص داخلی در آن چیزی حدود 25% انگلستان بوده و 703 میلیارد دلار برآورد شده است. هزینه ماهیانه زندگی در سوئیس 1400€ (یورو) برآورد شده درحالیکه پیش بینی می شود افراد برای زندگی در شهرهای اصلی انگلستان ماهیانه بیش از 2100€ (یورو) هزینه نمایند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر پیرامون جنبه های مختلف مهاجرت به کشورهای سوئیس و انگلستان با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *