مهاجرت

تفاوت مهاجرت به موناکو و استرالیا

تفاوت مهاجرت به موناکو و استرالیا

تفاوت مهاجرت به موناکو و استرالیا بسیار مشخص است و دلایل آن را میتوان تفاوت در سبک زندگی، فرهنگ، وسعت سرزمینی، جمعیت و غیره دانست. در سال های اخیر شمار متقاضیان مهاجرت به کشورهایی با سطح رفاهی مطلوب و استانداردهای بالای زندگی چون استرالیا و موناکو افزایش یافته و به رغم اینکه دریافت اقامت این دو کشور از طریق اثبات تمکن مالی از کوتاه ترین مسیرهای نیل به این عنوان می باشد، قصد داریم سایر شیوه های مهاجرت را نیز بررسی نماییم. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش در کنار شماست و همچنین امیدواریم بتوانیم در پایان این مقاله، اطلاعات مفیدی را برای اتخاذ درست ترین تصمیم در اختیار شما سروران گرامی قرار داده باشیم.

  • آیا مهاجرت از طریق کار به کشور موناکو نیز همچون استرالیا دارای مراحل تسهیل شده ای می باشد؟
  • متوسط درآمد افراد در هر یک از کشورهای استرالیا و موناکو چه اندازه تخمین زده می شود؟
  • در رتبه بندی کشورهای بزرگ جهان از نظر کیفیت زندگی، استرالیا چه جایگاهی را به خود اختصاص داده است؟
  • چرا موناکو مقصد مناسبی برای مهاجرت به حساب نمی آید؟
  • محدودیت های مهاجرت به موناکو چیست؟
  • هزینه های زندگی در کدام کشور کمتر است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در کدام یک از دو کشور مذکور پایین تر می باشد؟
  • شیوه های اخذ تابعیت در دو کشور چگونه است؟
  • پس از مهاجرت، در کدام سرزمین دارای شرایط آسان تری خواهد بود؟

تفاوت های بارز مهاجرت به موناکو و استرالیا

وسعت موناکو در مقایسه با استرالیا بسیار ناچیز بوده و با توجه به اینکه در گذشته نه چندان دور تحت استعمار ایتالیا بوده است، قوانین و ضوابط سنتی متعددی در آن موجود میباشد که ریشه در تشابهات میان موناکو، فرانسه و ایتالیا دارد. با وجود تمامی این اوصاف، موناکو توانسته است در دو دهه اخیر با جذب سرمایه گذارانی از اقصی نقاط جهان رشد بی سابقه ای را در زمینه اقتصاد تجربه کرده و هم اکنون کارشناسان این کشور را در زمره مرفه ترین و ثروتمندترین سرزمین های اروپایی قرار می دهند. تنها 26% از ساکنین موناکو در این کشور زاده شده و دارای تابعیت موناکویی می باشند؛ بخش عمده جمعیت این کشور را مهاجرینی تشکیل داده اند که با شنیدن آوازه رفاه بسیار بالای شهروندان موناکویی، به اخذ ویزای آن مبادرت ورزیده اند. هزینه بالای مسکن در این کشور از مشکلات زندگی در موناکو به حساب می آید.

کشور استرالیا اما در سال های اخیر جزء مهاجرپذیرترین سرزمین های جهان بوده است؛ اگرچه نرخ بیکاری در استرالیا بالاتر از موناکو می باشد، به علت تنوع موقعیت های شغلی در این کشور و همچنین تعدد موسسات کاریابی، همه ساله افراد زیادی از طریق دریافت ویزای کار، مهاجرت به استرالیا را تجربه می نمایند. طبق اعلام رسمی دولت این کشور در سال 2019 جمعیتی بالغ بر 7.5 میلیون نفر، بخش قابل توجهی از ساکنین استرالیا را تشکیل داده و همگی از اتباع سایر کشورها هستند. شایان ذکر است که این رقم 30% از جمعیت استرالیا را شامل می شود. همچون اغلب کشورهای اروپایی، مهاجرت به استرالیا نیز با دغدغه پرداخت هزینه مسکن همراه بوده و این مقوله 29% از هزینه ماهیانه شهروندان این کشور را شامل می گردد. این درحالی است که هزینه پوشاک بسیار کمتر از موناکو بوده و تنها 2% از مخارج را در بر می گیرد.

توزیع هزینه های زندگی در استرالیا

تفاوت شرایط تحصیل در موناکو و استرالیا

با توجه به اینکه اقتصاد موناکو وابسته به بانک داری و صنعت توریسم می باشد، نظام آموزشی این کشور رشد چندانی را در سال های اخیر تجربه نکرده است؛ با این وجود دانشگاه بین المللی موناکو که قریب به 40 سال پیش آغاز به فعالیت نموده است به پذیرش دانشجویان بین المللی در رشته ها و مقاطع گوناگون اقدام می نماید. تحصیل مقطع کارشناسی در این دانشگاه 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و همچنین تحصیل در مقطع دکتری 3 الی 5 سال نیازمند زمان می باشد. شایان ذکر است که امکان تحصیل رایگان در موناکو برای مهاجرین خارجی فراهم نبوده و هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 18000$ و 20000$ (دلار آمریکا) تعیین شده است. علاوه بر فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان حاضر در هر دو کشور موناکو و استرالیا مجاز به کار همزمان با تحصیل در ساعات معینی از هفته می باشند.

تحصیل در استرالیا دارای شرایط متفاوتی است؛ اگرچه افراد می توانند اقدام به دریافت مجوز تحصیل در دانشگاه های معتبر و دولتی این کشور نمایند، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آن به طور متوسط 27000$ (دلار آمریکا) اعلام شده و بسیار بالاتر از شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه IUM موناکو می باشد. استرالیا همچنین دارای 38 دانشگاه دولتی بوده و از مدارک مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به این کشور می توان سوابق تحصیلی همراه با ریز نمرات دیپلم و مدرک آیلتس 6.5 را نام برد. اخذ ویزای تحصیلی استرالیا 550$ (دلار آمریکا) هزینه در پی داشته و گران ترین دانشگاه های این کشور به ترتیب دانشگاه ملی، دانشگاه ملبورن و دانشگاه سیدنی می باشند. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های این کشور بر اساس رتبه جهانی آن ها پرداخته ایم:

برترین دانشگاه های استرالیارتبه در جهان
دانشگاه ملی استرالیا27
دانشگاه ملبورن33
دانشگاه سیدنی41

تفاوت شرایط تحصیل در موناکو و استرالیا

سایر تفاوت های مهاجرت به موناکو و استرالیا

نرخ مالیات وضع شده در موناکو 19% بوده و این امر موجب نارضایتی شهروندان این کشور و مهاجرین خارجی است که موناکو را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می کنند. همچنین هزینه خرید و اجاره مسکن در این سرزمین بیش از دو برابر کشورهای اروپایی و همچنین استرالیا می باشد. متوسط درآمد شاغلین در شهرهایی نظیر موناکوویل 4240€ (یورو) است و این درحالی است که میانگین حقوق کارمندان حاضر در استرالیا کمتر بوده و 3426$ (دلار آمریکا) عنوان شده است. اگرچه در مجموع درصد بیشتری از ساکنین در موناکو دارای شرایط رفاهی مطلوبی در مقایسه با استرالیا هستند، هزینه زندگی در این کشور نیز به مراتب بیشتر از هزینه ماهیانه زندگی در شهرهایی نظیر سیدنی با 2830$ (دلار آمریکا) می باشد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *