مهاجرت

تفاوت مهاجرت به چین و اروپا

تفاوت مهاجرت به چین و اروپا

از مقایسه های محبوب در زمینه مهاجرت میتوان به تفاوت مهاجرت به چین و اروپا اشاره کرد. قاره اروپا همواره از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی بوده و سالانه عده زیادی از متقاضیان مهاجرت، کشور اروپایی را برای ادامه زندگی خود انتخاب می کنند. وجود امکانات گوناگون برای داشتن یک زندگی ایده آل، مناظر زیبا و پیشرفته بودن کشورهایی از جمله آلمان باعث شده اند تا به آمار متقاضیان مهاجرت به کشورهای این قاره روز به روز افزوده شود. مهاجرت به کشور چین نیز متقاضیان خاص خود را دارد و از مزایای مهاجرت به این کشور می توان به وجود فرصت های کاری گوناگون اشاره نمود. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله سعی کرده اند تا به سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت به این دو مقصد پاسخ دهند.

تفاوت مهاجرت تحصیلی به چین و اروپا

مهاجرت تحصیلی یکی از آسان ترین و سریع ترین روش های مهاجرت شناخته می شود. به دلیل بالا بودن هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی، عده ای از متقاضیان به مهاجرت به کشورهایی از جمله چین روی آورده اند. قابل ذکر است که این کشور از دانشگاه های معتبری برخوردار بوده که برخی از آنها در میان دانشگاه های برتر آسیا و جهان جای می گیرند. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور پایین می باشد و امکان ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی نیز بر مزایای تحصیل در چین افزوده است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های چین در مقطع لیسانس، داشتن مدرک آیلتس با نمره 6 الزامی می باشد؛ با این حال دولت این کشور امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را به شرط ثبت نام فرد در کالج های زبان فراهم آورده است.

محبوبیت تحصیل در کشورهای اروپایی بر هیچ کس پوشیده نیست و از دیر باز از مهم ترین مقاصد تحصیلی به شمار می رفته اند. اعتبار دانشگاه ها و مراکز آموزی اروپا به طور میانگین بالا بوده و بسیاری از دانشگاه های مطرح جهان در کشورهایی از جمله فرانسه، انگلستان و آلمان هر ساله با متقاضیان زیادی از کشورهای گوناگون رو به رو هستند. قابل ذکر است که تحصیل در برخی کشورهای اروپایی از جمله اتریش و آلمان با برخورداری از برخی شروط رایگان است؛ شروط ذکر شده شامل تحصیل در دانشگاه های دولتی و به زبان رسمی کشور مقصد می باشند. با این حال تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی بسیار دشوار است و افراد می توانند با انتخاب کشورهایی از جمله اسپانیا، ایتالیا، آلمان و غیره با هزینه کمتری موفق به مهاجرت تحصیلی به اروپا گردند. امکان کار در زمان تحصیل و اخذ بورسیه نیز برای متقاضیان وجود دارد.

نمودار مقایسه هزینه سالیانه تحصیل در مقطع لیسانس در چین و اسپانیا

تفاوت مهاجرت کاری به چین و اروپا

مهاجرت کاری نیز از دیگر روش های محبوب در میان مهاجران به شمار می رود. برای اخذ ویزای کاری چین افراد ملزم به ارائه دعوت نامه کاری از سوی یک کارفرما در این کشور می باشند. حداکثر ساعت کاری در کشور چین 40 ساعت در هقت بوده اما کارکنان مجاز به اخذ اضافه کاری هستند. قابل ذکر است که امکان اخذ تابعیت چین با مهاجرت کاری نیز وجود دارد. مهاجرت کاری به اروپا نیز تا حدودی مشابه بوده و افراد می بایست دعوت نامه کاری داشته باشند؛ بااین وجود برخی کشورها از جمله اتریش و آلمان ویزایی تحت عنوان ویزای جست و جوی کار ارائه می دهند که با اخذ آن افراد مهلتی 6 ماهه برای یافتن شغل مناسب در این کشورها خواهند داشت. ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی نیز برای دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در چین و اروپا امکان پذیر است.

مشاغل مورد نیاز در چین و اروپا
اروپاچین
متحصص نرم افزارمدیریت فروش
مهندس مکانیکحسابداری
پرستاربازاریابی
مشاور مالیمترجمی
فیزیوتراپیستتدریس زبان انگلیسی

تفاوت هزینه های زندگی در چین و اروپا

در مقایسه هزینه های زندگی در چین و اروپا در می یابیم که چین از ارزان ترین کشورهای دنیا محسوب می شود و برخورداری از یک زندگی متوسط در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی هزینه کمتری را به دنبال دارد. با این وجود زندگی در برخی کشورهای اروپایی نیز ارزان بوده که این کشورها شامل روسیه، اوکراین، رومانی، صربستان، آلبانی، اسلواکی و غیره می باشند. هم چنین کشور بلغارستان به عنوان ارزان ترین کشور اروپایی در حال حاضر شناخته شده است. قابل ذکر است که زندگی در کشورهایی از جمله نروژ، دانمارک، سوئیس، فرانسه و ایسلند هزینه بالایی را در برگرفته که این کشورها را به گران ترین مقاصد این قاره برای مهاجرت تبدیل کرد است. 10 کشور گران اروپا در سال 2020 به ترتیب عبارتند از:

  • سوئیس
  • ایسلند
  • نروژ
  • لوکزامبورگ
  • دانمارک
  • ایرلند
  • فرانسه
  • سوئد
  • بلژیک
  • هلند

تفاوت مهاجرت کاری به چین و اروپا

مزایا و معایب زندگی در چین و اروپا

مقایسه مزایا و معایب زندگی در مقاصد مهاجرتی از مهم ترین مقدمات پیش از انتخاب مقصد نهایی می باشد. از بارزترین نکات مثبت زندگی در چین می توان به برخورداری این کشور از سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته اشاره نمود. هم چنین مالیات و هزینه زندگی پایین نیز از سایر نکات مثبت زندگی در چین به شمار می روند. قابل ذکر است که هزینه تعمیرات وسایل در چین در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورهای جهان پایین تر می باشد. در بررسی موارد منفی زندگی در چین به آلودگی هوا برمی خوریم که متقاضیان و به خصوص افراد حساس باید به این نکته توجه داشته باشند. هم چنین بی عدالتی کاری و بی اعتمادی در میان شهروندان این کشور نیز به چشم می خورد.

مهاجرت به کشورهای اروپایی از مزایای گوناگونی برخوردار است که از مهم ترین آنان می توان به پیشرفته بودن سیستم بهداشتی و درمانی اشاره نمود. هم چنین با در اختیار داشتن ویزای شنگن، امکان سفر به تمامی کشورهای این حوزه به راحتی فراهم است. سیستم حمل و نقل عمومی خوب و طبیعت زیبا نیز از سایر مزایای زندگی در اروپا به شمار می رود. معایب زندگی در کشورهای اروپایی شامل مواردی از جمله بروکراسی، مالیات بالا و زندگی گران می باشد. هم چنین کشورهای اروپایی به خصوص کشورهای واقع در ناحیه شمالی و شمال غرب این قاره آب و هوایی سرد داشته که ممکن است برای عده ای خوشایند نباشد. وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه روزه آماده ارائه تجربیات خود در زمینه مهاجرت به شما عزیزان می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *