ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

تفاوت های خرید ملک در یونان و ترکیه

تفاوت های خرید ملک در یونان و ترکیه

با توجه به اینکه خرید ملک، یکی از شیوه های متداول سرمایه گذاری بوده، قصد داریم به بیان تفاوت های خرید ملک در یونان و ترکیه بپردازیم. کشورهای اروپایی چون یونان و پرتغال در سال های اخیر با وضع قوانینی منوط به خرید ملک با قیمتی مشخص جهت دستیابی به اقامت دائم و پاسپورت خود، توجه مهاجرین زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جلب نموده اند. ترکیه نیز همواره در صدر مهاجرپذیرترین سرزمین های خاورمیانه قرار داشته و با توجه به جذابیت های پرشمار این کشور، اشخاص زیادی به دنبال خرید ملک و دریافت اقامت در شهرهایی چون استانبول می باشند.

در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است قصد داریم به مقایسه شرایط خرید ملک این دو کشور بپردازیم.

  • تفاوت حداقل سرمایه مورد نیاز جهت خرید ملک در کشورهای یونان و ترکیه چه اندازه می باشد؟
  • بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک کدامند؟
  • مراحل و شرایط خرید ملک در یونان به چه شرحی است؟
  • محدودیت های مهاجرت به یونان چیست؟
  • بهترین راه برای ورود به ترکیه چیست؟
  • آیا ترکیه شرایط بهتری نسبت به یونان برای زندگی دارد؟
  • فرایند مهاجرت به ترکیه و یونان چه تفاوت هایی دارد؟
  • تفاوت های موجود پیرامون اجاره مسکن در یونان و ترکیه شامل چه مواردی است؟

تفاوت های عمده خرید ملک در یونان و ترکیه

سرزمین یونان یکی از کشورهای مطرح در حوزه فرهنگ و تمدن طی سالیان دراز بوده و از همسایگان آن می توان به آلبانی، بلغارستان، یوگسلاوی و خود کشور ترکیه اشاره نمود. البته باید اظهار داشت در مقایسه وسعت این دو سرزمین، یونان از گستردگی کمتری برخوردار بوده و کشور پهناور ترکیه دارای مساحتی معادل 6 برابر آن می باشد. اگرچه یونان دارای بیش از 3000 جزیره پراکنده در شرق دریای مدیترانه می باشد، اغلب شهروندان آن در شهرهایی نظیر آتن سکونت داشته و اگرچه جمهوری یونان تسهیلات فراوانی را برای خرید مسکن در جزایر کم جمعیت خود برای مهاجرین در نظر گرفته است، با توجه به درصد قابل توجه ساکنین طبقه شهری، خرید ملک در این مناطق معقول تر به نظر می آید. کشور یونان شرایط دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری به شیوه خرید ملک با مبلغ حداقلی 250000€ (یورو) را برای متقاضیان درنظر گرفته است.

مقایسه حداقل هزینه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری به شیوه خرید ملک

اگرچه شرایط خرید ملک در یونان استثنائی بوده و بسیار ایده آل گماشته می شود، افزایش شمار ایرانیان علاقه مند به مهاجرت و زندگی در کشور ترکیه، موجب گشته تا افراد زیادی نیز به دنبال کسب اطلاعات درباره این موضوع باشند؛ ترکیه از نظر جغرافیایی میان آسیا و اروپا واقع شده و به سبب این امر پل فرهنگی و اقتصادی بین سرزمین های روسیه، گرجستان و ایران به حساب می آید. شاید افراد بپندارند تراکم جمعیت بیشتر موجود در این کشور در مقایسه با یونان شرایط را برای خرید ملک دشوار خواهد نمود که چنین باوری صحت نخواهد داشت. اخذ پاسپورت دوم در کشور ترکیه با خرید ملک به مبلغ 231000€ (یورو) امکانپذیر خواهد بود که این رقم در مقایسه با شرایط ذکر شده برای یونان کمتر می باشد.

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه و یونان

خرید ملک در ترکیه و یونان نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی دارای مزایا و معایب بی شماری می باشد. که تمامی متقاضیانی که قصد خرید ملک در این کشورها را دارند باید قبل از اعزام به ترکیه یا یونان با مزایا و معایب این کشورها به خوبی آشنا شوند.

در ابتدا می توانید با مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه در جدول زیر آشنا شوید:

مزایا خرید ملک در ترکیهمعایب خرید ملک در ترکیه
روند پیدا کردن ملک مناسب در ترکیه بسیار ساده است.سواستفاده های های گوناگونی در این حوزه رخ می دهد.
فرآیند خرید ملک در ترکیه در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.کمبود سایت های معتبر خرید املاک
تنوع املاک  جهت خرید در ترکیه بسیار بالا استمالیات بسیار بالا برای خرید ملک در ترکیه

برای اینکه با مزایا و معایب خرید ملک در یونان نیز همانند ترکیه آشنا شوید، جدولی را در این بخش از مقاله برای شما عزیزان ارائه کرده ایم:

مزایا و معایب خرید ملک در یونان

تفاوت های شرایط خرید ملک در یونان و ترکیه

جهت خرید ملک در یونان افراد ملزم به پشت سر گذاشتن چندین مرحله می باشند؛ در ابتدای امر تعیین یک وکیل که 1.2% از کل مبلغ قرارداد را دریافت خواهد کرد حائز اهمیت می باشد. جهت خرید ملک متقاضی می بایست دارای حساب بانکی معتبر در یونان باشد که در ادامه آن با دریافت شماره ثبت مالیاتی (AFM) قادر به انتقال سند خواهد بود. در پایان ثبت سند، امضای قرارداد و انتقال مالکیت در دفترخانه طبق روال معمول سپری شده و مبلغ دریافتی دفترخانه 1.5% کل قرارداد خواهد بود. خرید ملک در یونان دارای شرط اقامت تنها 7 روز طی سال بوده و افراد با سپری شدن مدت 5 سال از اقامت دائم خود، می توانند به دریافت تابعیت یونان و پاسپورت این کشور مبادرت ورزند. شایان ذکر است که خرید ملک در یونان مزایایی چون برخورداری از انواع حقوق شهروندی چون اتباع این کشور را به همراه خواهد داشت.

یکی از ساده ترین راه های دستیابی به اقامت ترکیه خرید ملک در این کشور می باشد؛ اگرچه در مقایسه با یونان مدت زمان موردنیاز جهت دریافت تابعیت ترک بیشتر بوده و حدودا 6 ماه برآورد می گردد، متقاضیان قادر خواهند بود از طریق اخذ ویزای گردشگری ترکیه با مدت اعتبار 3 ماه، پس از خرید ملک به اقامت Ikamet Tezkeresi این کشور دست یابند. طی سال های اخیر بیش از 22000 دستگاه آپارتمان در شهرهای مختلف ترکیه توسط مهاجرین خارجی مقیم این کشور خریداری شده است و بیشترین آن ها طبق آمار متعلق به شهر استانبول است. خرید ملک در محله هایی از ترکیه چون Altinkum نیازمند هزینه 45000€ (یورو) برای خانواده بوده و از بهترین محله های این کشور برای خرید ملک می توان به Alanya و Fethiye اشاره کرد.

محبوب ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملکرتبه در ترکیه
استانبول1
آنتالیا2
بورسا3
یالوا4

تفاوت های شرایط خرید ملک در یونان و ترکیه

تفاوت هزینه خرید ملک در یونان و ترکیه

به رغم اینکه اقتصاد یونان در سال های اخیر متحمل شکست های متعددی بوده، نرخ تورم منفی این کشور در سال 2024 شرایط را برای خرید ملک آسان نموده است. از سوی دیگر اما شهروندان کشور ترکیه با نرخ تورم 11% خود، هر ساله شاهد افزایش قیمت مسکن می باشند. این درحالی است که اجاره آپارتمان با یک خواب در یونان در سال 2024 نیازمند پرداخت هزینه 335€ (یورو) بوده و این رقم در سال 2024 دچار تغییر قابل توجهی نشده است. در مقایسه هزینه مورد نیار جهت خرید ملک در شهرهای اصلی یونان و ترکیه می توان اظهار داشت کشور ترکیه دارای شرایط بهتری بوده و می توان به 50% از رقم مورد نیاز برای خرید مسکن در شهرهای بزرگ یونان، به خرید آپارتمانی مجهز در شهر استانبول مبادرت ورزید.

مقایسه قیمت خرید یک متر مربع آپارتمان در یونان و ترکیه

خرید ملک در شهرهای کوچکتر این دو کشور نیز دارای شرایط مشابهی بوده و هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در حومه شهرهای یونان 1446€ (یورو) تعیین شده است درصورتیکه در شرایط مشابه افراد ملزم به پرداخت 450€ (یورو) برای خرید هر متر مربع آپارتمان در شهرهای کوچک تر ترکیه خواهند بود. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات بیشتر شما عزیزان در خصوص مهاجرت به ترکیه خواهند بود.

سوالات متداول تفاوت های خرید ملک در یونان و ترکیه

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص تفاوت های خرید ملک در یونان و ترکیه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • عمده ترین تفاوت خرید ملک در یونان و ترکیه در کدام بخش است؟ طبق بررسی های صورت گرفته، عمده ترین تفاوت خرید ملک در یونان و ترکیه میزان مالیات در خرید ملک در این کشور ها می باشد.
  • روند خرید ملک در کدام یک از کشورهای یونان و ترکیه آسان تر می باشد؟ به طور کلی روند خرید ملک در ترکیه به دلیل نبود بوروکراسی های اداری پیچیده بسیار ساده تر از یونان می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *