ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

تمکن مالی پرتغال

تمکن مالی پرتغال

ویزای مخصوص بازنشستکان و تمکن داران در پرتغال یا همان ویزای تمکن مالی پرتغال (نوع 7 D) ویزای اقامت موقت میباشد که به شما اجازه اقامت یکسال را میدهد که قابلیت تمدید نیز دارد. بازنشستگان و افراد دارای تمکن مالی بایستی در جریان باشند که ویزای نوع D7 دارای مزایا و امتیازات مهم زیادی نیز هست. از جمله این موارد می توان به اقامت کل اعضای خانواده، دسترسی به کلیه خدمات اموزشی و بهداشتی، دسترسی به برنامه معافیت مالیاتی NHR، آزادی مسافرت به کشورهای شنگن و غیره اشاره نمود اما سوالات مهمی نیز در این بین توسط تمکن داران و بازنشستگان بدین سان پرسیده می شود؟

  • شرایط و الزامات برای اخذ ویزای D7 چیست؟
  • آیا اخذ ویزای D7 پرتغال آسان است؟
  • برای اخذ این نوع ویزا بازنشستگان و تمکن داران به چه نوع مدارکی نیازمند هستند؟
  • محدودیت های سنی دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال چیست؟
  • مزایای دریافت این ویزا چیست؟
  • امتیازات اخذ ویزای تمکن مالی کشور پرتغال چه می تواند باشد؟
  • امسال هزینه اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال چقدر است؟

پرتغال یا جمهوری پرتغال کشوری در شبه جزیره ایبریا و درست در منتها الیه جنوب غربی اروپا است. این کشور از یک آب و هوای گرم و مدیترانه ای برخوردار بوده و در جنوب و غرب توسط اقیانوس اطلس و از شمال و شرق هم با اسپانیا هم مرز است. استاندارد زندگی بالا، تعادل مناسب کار و زندگی و نیز پاسپورت با ارزش پرتغال موجب شده است که افراد زیادی متوجه پرتغال شده و برای اخذ مشاوره های تخصصی با وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

انواع روش های مهاجرتی به پرتغال

کشور پرتغال از جمله کشورهای موفق در جذب مهاجران خارجی مخصوصا سرمایه گذاران و افراد خود حمایتی می باشد. در این راستا نیز دولت پرتغال به افراد واجد شرایط انواع ویزای مهاجرتی و دسته های مختلف اقامتی (کوتاه مدت و بلند مدت) را ارائه می کند. پس انواع ویزاهای کشور پرتغال در سال 2022 از نظر مدت اقامت به دو نوع ویزای کوتاه مدت شنگن (یا ویزای نوع C) و ویزای بلند مدت (یا ویزای نوع D) تقسیم شده ولی از نظر اهداف مهاجرتی از قرار زیر می باشد:

  • ویزای کاری پرتغال
  • ویزای تحصیل و تحقیق
  • ویزای کارآموزی و کار داوطلبانه
  • تحرک جوانان
  • اهداف مذهبی
  • الحاق خانواده
  • ویزای استارت آپ
  • ویزای D7 یا ویزای تمکن مالی پرتغال
  • ویزای طلایی پرتغال

شرایط اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال 2022

در حقیقت افرادی که سرمایه لازم برای اخذ ویزای طلایی پرتغال را ندارند می توانند با داشتن یک تمکن مالی کوچک نیز متقاضی اخذ این نوع اقامت باشند. در واقع می توان گفت که ویزای تمکن مالی پرتغال یا همان ویزای D7 ویزای جاماندگان (یعنی بازنشستگان و تمکن داران) از ویزای طلایی این کشور می باشد. اما شرط اخذ این ویزای خاص اقامتی پرتغال اثبات صلاحیت خود می باشد. برای اخذ ویزای نوع D شما بایستی این 3 مرحله را سپری کنید:

مراحل اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال (2022)شرح
مرحله 1افتتاح حساب بانکی و اجاره منزل در پرتغال
مرحله 2درخواست ویزا از طریق مراجعه به سفارت پرتغال
مرحله 3درخواست برنامه ویزای اقامت در پرتغال

مرحله 1: افتتاح حساب بانکی و اجاره خانه در پرتغال

در این مرحله که مرحله اولیه و مقدماتی اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال (D7) محسوب می شود، متقاضیان بایستی شروع به اقدامات لازمه نمایند. از جمله این اقدامات قبل از ارائه درخواست ویزا، افتتاح حساب بانکی در پرتغال و دریافت مستر کارت اروپا یا ویزا کارت می باشد. در گام بعدی لازم است خانه ای به صورت بلند مدت اجاره یا خریداری شود که این کار به وسع مالی شما بستگی دارد. در گام آخر قبل از مراجعه حضوری به سفارت پرتغال نیز متقاضیان بایستی به صورت آنلاین در خواست ویزا و مصاحبه خود را تکمیل و آپلود کنند.

شرایط اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال

مرحله 2: درخواست ویزا در سفارت پرتغال

شرایط دقیق هر کنسولگری یا سفارت ممکن است کمی متفاوت از هم باشد ولی در کل همه سفارتخانه های پرتغال برای انجام مصاحبه با متقاضیان مدارک زیر را درخواست می کنند:

  • پاسپورت معتبر به مدت 6 ماه پس از تاریخ انقضای ویزای تمکن مالی پرتغال
  • دو قطعه عکس پاسپورتی و جدید به صورت رنگی
  • گزارش مکتوب دال بر دلایل اخذ اقامت کشور پرتغال
  • دفترچه بیمه سلامت معتبر که در کشور پرتغال و در عرض 90 روز پس از ورود خریداری شده باشد
  • گواهی عدم سوء سابقه محکومیت کیفری
  • داشتن آدرس مسکونی در پرتغال (اجاره نامه یا سند خانه)
  • داشتن تمکن مالی کافی جهت زندگی و اقامت در کشور پرتغال (ارائه صورت حساب بانکی نشانگر موجودی منطقی)
  • مدرکی دال بر داشتن درآمد پاسیو یا غیر فعال خالص معقول

مرحله 3: درخواست ویزای اقامت در پرتغال

این مرحله دیگر مرحله و گام نهایی اقامت با ویزای D7 پرتغال می باشد. با اخذ ویزای مذکور از سفارت پرتغال در حقیقت شما اجازه ورود و اقامت تا ماکسیمم 4 ماه در این کشور را به دست آوردید. پس شما در پرتغال در همین بازه زمانی 4 ماهه بایستی با در دست داشتن مدارک زیر خود را به اداره خدمات مهاجرین و امور مرزهای پرتغال (SEF) رسانده و درخواست مجوز اقامتی 1 ساله ارائه دهید:

  • پاسپورت دارای مهر ویزای صادره از سفارت پرتغال
  • مدرک نشانگر اثبات تمکن مالی کافی
  • بیمه سلامت پزشکی معتبر خریداری شده از داخل پرتغال
  • مدارک مختلف به زبان پرتغالی که وکیل مهاجرتی می تواند از طرف شما اخذ کند

امتیازات و مزایای ویزای تمکن مالی پرتغال

همانطوری که گفته شد، ویزای تمکن مالی در پرتغال فرصت گرانمایه و بسیار مغتنمی برای اخذ اقامت اروپایی و دست یابی به تابعیت پرتغالی در آینده می باشد. باید بدانید که پروسه رسیدگی به این ویزا تحت عنوان ویزای D7 بسیار سریعتر و هزینه اخذ آن هم از ویزای طلایی ارزانتر است. همچنین دارندگان این نوع ویزای پرتغال هم دارای امتیازات و منافع زیر می باشند:

مزایای تمکن مالی پرتغال در سال 2022شرح
مسافرت و گشت و گذار آزادانه در ناحیه شنگن شامل 26 کشور اروپاییآزادی زندگی و انجام فعالیت حرفه ای در پرتغال
اخذ امتیاز معافیت یا تخفیف مالیاتی ده ساله با برنامه معروف NHRدسترسی به حق و حقوقی مثل سایر شهروندان پرتغالی مثل تحصبل، اخذ مدرک، مراقبت های بهداشتی و درمانی، تامین اجتماعی، عضویت در اتحادیه های کاری و تجاری و امثالهم

در کنار این امتیازات همچنین نباید از ذکر این نکته مهم و کلیدی هم غافل شد که با اقامت مستمر 5 ساله تحت این ویزا شما به اقامت دائم کشور پرتغال دست یافته و دقیقا با همین مدت مشابه یعنی 5 سال زندگی در پرتغال می توانید صلاحیت خود برای اخذ تابعیت و پاسپورت پرتغالی را نیز ثابت کنید.

نکات ویزای تمکن مالی پرتغال

ابتداء بایستی به عرض رسانده شود که مدت اعتبار ویزای تمکن مالی یا ویزای نوع D7 فقط 24 ماه است و با احراز صلاحیت های اولیه این مدت تا 2 سال دیگر هم قابل تمدید می باشد. ثانیا مدت زمان رسیدگی به درخواست ها ممکن است با توجه به شرایطی مثل ملیت و غیره کمی متغییر باشد. ثالثا میزان تمکن مالی سال 2022 برای یک فرد بالغ (متقاضی اصلی) 100 درصد حداقل درآمد فعلی یعنی 633€ (یورو) می باشد.

ضمنا در پایان نکته ای که باید در اینجا بدان اشاره کرد اینکه هزینه درخواست ویزای D7 در سال 2022 میلادی دقیقا همان هزینه اخذ ویزا اقامت موقت می باشد. بر این اساس این هزینه بین 45.90€ (یورو) و 27.80€ (یورو) متغیر می باشد. در پایان خاطر نشان می شود که ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت افتخار این را داریم که با ارائه مشاوره های دقیق و تخصصی راهنمای متقاضیان در کسب انواع ویزاهای اقامتی کشورهای موردنظر آن باشیم.

3.7/5 - (3 امتیاز)

10 دیدگاه برای “تمکن مالی پرتغال

  1. محمد گفت:

    با سلام
    من درآمد ماهانه ام ماهی 30 میلیون تومانه و گردش حسابم خوبه و 9000 یورو در سال را نشون میده. آیا میتونم برای اقامت در پرتغال از طریق اقامت تمکن مالی اقدام کنم ؟
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      موارد زیادی باید در زمینه تمکن مالی برای شما بررسی شه که پیشنهاد میکنم در ابتدا با مشاورین ما در تماس باشید

  2. گیتا گفت:

    سلام
    یک خانم مجرد ۳۴ ساله هم برای این ویزا میتونه اقدام کنه؟
    ۹۰۰۰ یورو باید در حساب بانکی باشد یا اینکه ۹۰۰۰ یورو درآمد ماهیانه باشد؟
    من میتونم تمکن بانکی ۳۰ هزار یورویی ارایه بدم اما سود بانکی حاصلش با قیمت یوروی آزاد فعلی ۴۶۰ یورو هست.
    اما متخصص آی تی هستم و شرکتی که که ایران کار میکنم مشکلی نداره دورکار و از پرتغال براشون کار کنم.
    ضمنا تریدر ارز دیجیتال هستم و از آنجا هم درآمد دارم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بطور کلی شرایط خوبی دارید اما این قضیه نیاز به بررسی بیشتری داره لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. مهدی رضایی گفت:

    درود بر شما بنده کارمند بانک هستم و احتمالا سال آینده بازنشسته میشوم و دارای سپرده بانکی کافی جهت اقامت تمکن مالی پرتغال هستم. دارای همسر و یک فرزند 12 ساله هستم. پروسه انجام چقدر طول می‌کشد و اینکه هزینه شما بابت انجام این کار چقدر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در مورد هزینه ها لطفا با 02191003232 تماس بگیرید

  4. مجید گفت:

    من سرمایه ام 150.000 یوروه . خانواده ام جمعا 4 نفریم. دوقلوی 10ساله و خانمم. خودمم 50سالمه. میتونم این نوع ویزارو بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در کل تمکن مالی ها رو میتونید اقدام کنید بزرگوار یونان اسپانیا پرتغال فرانسه
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  5. فرهاد گفت:

    اسم اصلی این نوع اقامت که شما فرمودین اقامت خود کفایی چی هست .

    1. داوری گفت:

      سلام
      اسمش اقامت از طریق تمکن مالی هست دوست من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *