مهاجرت

اخذ تابعیت اکوادور از طریق تولد

اخذ تابعیت اکوادور از طریق تولد

اخذ تابعیت اکوادور از طریق تولد یکی از روش های تبدیل شدن به یک شهروند در اکوادور است که قوانین و شرایط خاصی را در بر می گیرد. تابعیت بر اساس اصل خون یا اصل خاک به افراد تعلق می گیرد در کشور اکوادور تابعیت بر اساس اصل خاک به افراد اعطاء می شود، در حقیقت بیشتر کشورهای آمریکایی تابعیت را بر اساس سیستم خاک به افراد اعطاء می کنند به همین دلیل مهاجرت و اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در این کشورها مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است. با توجه به این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم به نگارش این مقاله در رابطه با اخذ تابعیت اکوادور از طریق تولد گرفته اند، امیدواریم پس از مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت از طریق تولد فرزند در اکوادور کسب کرده باشید.

  • شرایط دریافت تابعیت اکوادور از طریق تولد چیست؟
  • محدودیت های تولد در اکوادور چیست؟
  • چه کسانی می توانند در اکوادور از طریق تولد اقامت به دست آورند؟
  • شرایط دریافت تابعیت در اکوادور چیست؟
  • مزایای تولد فرزند در اکوادور چیست؟

شرایط اخذ تابعیت اکوادور از طریق تولد

وقتی از اخذ اقامت دائم و تابعیت و پاسپورت کشورهای خارجی صحبت می شود بسیاری از افراد به تولد فرزند و اخذ اقامت از این طریق فکر می کنند، کشور اکوادور یکی از این مقاصد است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. اکوادور کشوری در آمریکای لاتین است که در شرق اقیانوس آرام قرار گرفته و دارای مرزهای مشترک با پرو و کلمبیا است. در سال 1998 برای اولین بار در تاریخ اکوادور قانون اقامت و تابعیت در این کشور بر مبنای قانون اساسی تنظیم و تصویب شد. همانطور که گفته شد تحصیل تابعیت در کشور اکوادور بر اصل خاک استوار است یعنی اگر فرزندی در خاک این کشور متولد شود بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین جزء شهروندان اکوادور محسوب می شود.


دقت داشته باشید که برای اخذ تابعیت این کشور باید پس از تولد فرزند درخواست خود را اعلام کنید، باید به این نکته اشاره کنیم که تابعیت مضاعف در کشور اکوادور رسمی نمی باشد و فرد جهت اخذ تابعیت این کشور باید تابعیت قبلی خود را باطل کند. طبق توافقنامه وضع شده توسط دولت اکوادور و دولت اسپانیا تبعه این دو کشور می توانند تابعیت مضاعف هر دو کشور را داشته باشند و در این امر منع قانونی وجود ندارد.

لغو و اخذ تابعیت اکوادور از طریق تولد

لغو یا از دست دادن تابعیت در کشور اکوادور ممکن است به 2 صورت ارادی و غیر ارادی باشد که به شرح ذیل است.

  • رد ارادی تابعیت اکوادور: زمانی که تبعه اکوادور در خارج از این کشور به سفارتخانه یا کنسولگری اکوادور مراجعه می کند و تابعیت خود را لغو می کند، پس از اعلام درخواست سفارتخانه گزارشی مبنی بر تقاضای فرد به وزارت خارجه اکوادور ارائه می دهد. در نهایت وزارت خارجه درخواست فرد را ثبت می کند و پس از ثبت متقاضی دیگر جزء تبعه کشور اکوادور نمی باشد.
  • لغو غیر ارادی تابعیت اکوادور: هر یک از اتباع کشور اکوادور که تابعیت کشوری دیگری را به جزء اسپانیا کسب کنند به صورت غیر ارادی تابعیت کشور اکوادور را از دست می دهند.

لغو و اخذ تابعیت اکوادور از طریق تولد

قوانین اخذ تابعیت اکوادور از طریق تولد

افرادی که قصد دارند تابعیت و شهروندی اکوادور را کسب کنند باید از قوانین وضع شده در این خصوص آگاه باشند، اول از هر چیزی والدین باید حداقل 12 ماه در کشور اکوادور زندگی کرده باشند و پس از گذشت این مدت فرزند آن ها در این کشور متولد شود. به طور کلی حق شهروندی در کشور اکوادور کمی سختگیرانه می باشد به طور مثال اگر قصد داشته باشید تنها فرزند شما در خاک اکوادور متولد شود و پس از تولد در کشور دیگری اقامت داشته باشید کار کمی سخت است و معمولا دولت اکوادور این اجازه را به شما نمی دهد.

تابعیت از طریق تولد در کشور اکوادور در نهایت منجر به اخذ پاسپورت این کشور می شود در صورتی که والدین در زمان تولد فرزند دارای شغلی در این کشور باشند می توانند از بیمه و خدمات بهداشتی استفاده کنند. ازدواج در کشور اکوادور روند اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را تسریع می بخشد، متقاضیان با مطالعه مقاله تبدیل اقامت به تابعیت در اکوادور اطلاعات بیشتری در رابطه با چگونگی اخذ اقامت دائم و تابعیت و پاسپورت کشور اکوادور به دست می آورند.

مزایای اخذ تابعیت کشور اکوادور

افرادی که قصد مهاجرت و اخذ تابعیت کشور اکوادور را دارند به تمام جوانب زندگی در این کشور نظر کرده اند و می دانند که جاذبه های گردشگری جذاب و اقتصاد قدرتمند و البته نرخ پایین بیکاری از مزایای زندگی در اکوادور است. اکوادور بر اساس برنامه های هدفمند اقتصادی در سال های گذشته نرخ پایینی از تورم و بیکاری را تجربه کرده است که در کنار هزینه های پایین زندگی شرایط مطلوبی برای شهروندان این کشور فراهم آورده است.

با اینکه سطح تحصیلات مردم مانند کشورهای برتر اروپایی مثل آلمان و انگلستان در اکوادور بالا نیست اما نمی توان از کیفیت بالای زندگی در این کشور چشم پوشی کرد. افرادی که اقامت دائم و تابعیت اکوادور را دریافت می کنند یا از طریق تولد در اکوادور طبیعی این کشور محسوب می شوند با شهروندان اکوادور هیچ تفاوتی ندارند. وقتی که پاسپورت اکوادور را از هر طریق دریافت کنید از تمام مزایای شهروندی در کنار بیمه سلامت پزشکی رایگان بهره مند خواهید بود.

سوالات متداول در رابطه با تابعیت اکوادور

متقاضیانی که قصد دارند تابعیت اکوادور را کسب کنند سوالاتی مطرح می کنند که در ادامه سعی داریم به برخی از آن ها اشاره کنیم.

  • اخذ تابعیت از طریق تولد در اکوادور چگونه است؟ پس از تولد در خاک کشور اکوادور بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین تابعیت این کشور به کودک تعلق می گیرد.
  • شرایط و راه های دریافت تابعیت و شهروندی اکوادور چیست؟ مهاجران می توانند از طریق کار، سرمایه گذاری، تولد فرزند در خاک این کشور و پناهندگی اقامت دائم و پس از آن تابعیت و پاسپورت اکوادور را به دست بیاورند.
  • تابعیت اکوادور بر اساس کدام اصل به افراد تعلق می گیرد؟ اکوادور یکی از کشورهایی در دنیاست که تابعیت را بر اساس سیستم خاک به متقاضیان اعطاء می کند.
  • شرایط تابعیت بر اساس اصل خون در کشور اکوادور به چه صورت است؟ چنانچه طفلی از والدینی با تابعیت اکوادور متولد شود بر اساس اصل خون جزء اتباع اکوادور محسوب می شود. حال اگر فرزندی از والدینی با تابعیت اکوادور در خارج از این کشور متولد شود می تواند به درخواست والدین تابعیت اکوادور را کسب کند.
  • مزایای اخذ تابعیت اکوادور چیست؟ متقاضیانی که قصد مهاجرت و اقامت در کشور اکوادور را دارند باید آگاه باشند این کشور دارای اقتصاد قوی و قدرتمند می باشد و نرخ بیکاری در آنجا پایین است علاوه بر این در اکوادور جاذبه های گردشگری دیدنی و چشم نوازی وجود دارد. در کنار این ها هزینه های پایین زندگی شرایط مطلوبی را برای زندگی فراهم کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط مهاجرت به این کشور مقاله انواع راه های مهاجرت به اکوادور را با دقت مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با مهاجرت به کشور اکوادور و سایر کشورهای مورد نظر با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *