مهاجرت

تابعیت در رومانی از طریق تولد

تابعیت در رومانی از طریق تولد

تابعیت در رومانی از طریق تولد این روزها سوال بسیاری از افراد برای مهاجرت می باشد هرچند کشور رومانی تابع سیستم خون است نه خاک. دریافت تابعیت این کشور از طریق تولد طبق آزمایش های خونی افراد مشخص می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با به کارگیری کارشناسان زبده می توانند شما متقاضیان را در این باب راهنمایی نمایند.

همانطور که می دانید، کشور رومانی از زیبا ترین کشورهای اروپا می باشد که در سال های اخیر در زمینه های اقتصادی، بازرگانی و تجاری پیشرفت بسیار زیادی داشته است. این کشور حدود 21 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثر مردم آن به زبان رومانی صحبت می کنند و پیرو مسیحیت ارتدکس می باشند. کشور اروپایی رومانی که در جنوب شرقی این قاره واقع شده، نزدیک به 239 کیلومتر مربع گسترده می باشد.

کوه های کارپات که سومین رشته کوه طولانی در اروپا می باشند، کشور رومانی را به 3 قسمت تقسیم کرده اند. کشور رومانی حکومتی از نوع جمهوری نیمه ریاستی دارد و بزرگترین شهر آن نیز بخارست نام دارد که پایتخت این کشور اروپایی نیز محسوب می شود. لازم به ذکر است که واحد رسمی پول کشور رومانی لئوی رومانی می باشد و تمام امور مالی و بازرگانی داخلی این کشور با واحد پول لئو صورت می گیرند. تعداد افراد مسلمان در رومانی کمتر از 100000 نفر می باشد. یکی از مزایای کشور رومانی که قابل ذکر می باشد، رایگان بودن تحصیل در دوره عمومی می باشد. تحصیل در دوره عمومی در کشور اروپایی رومانی اجباری می باشد.

تاریخچه قوانین تولد در رومانی

قانون اعطای تابعیت رومانی در حال حاضر قانونی است که پارلمان این کشور در 6 مارس سال 1991 به تصویب رسانده است. علاوه بر این قانون در قانون اساسی رومانی نیز که در 21 نوامبر سال 1991 اصلاح شد، اصولی در خصوص تابعیت وضع گردیده است. لازم به ذکر است که رومانی بین سال های 1947 تا 1989 تحت حاکمیت نظام کمونیستی قرار داشت و حس ملی گرایی شدیدی بین رومانیایی ها در جریان بود. به همین دلیل قانون سال 1971 نیز همین رویکرد را داشت و کودکانی را که از پدر یا مادر رومانیایی و در خاک این کشور متولد می شدند، رومانیایی می دانست. آن قانون همچنین ریاست جمهوری رومانی را به عنوان رئیس دولت دارای این قدرت می دانست که بتواند به دلخواه خود تابعیت رومانیایی را به کسی بدهد یا از فردی سلب کند.


به مرور بحران های اقتصادی ای که در دهه 80 میلادی رخ داد منجر شد دیدگاه انتقادی ای نسبت به قوانین رومانی به وجود آید. علاوه بر ساختارهای اقتصادی حکومت، منتقدان قوانین اعطای تابعیت رومانی را نیز ناقض حقوق اقلیت مجاری می دانستند که در این کشور ساکن بودند. در نهایت نیز پس از سقوط حکومت کمونیست در اروپای شرقی طی سال 1989، قوانین در خصوص اعطای تابعیت این کشور و به طور کلی قانون اساسی رومانی اصلاح شد. در نتیجه این اصلاحات حتی دوتابعیتی بودن که فی السابق در رومانی پدیرفته نشده بود، به رسمیت شناخته شد.

دریافت تابعیت کشور رومانی در 2024

افرادی که قصد دریافت تابعیت کشور رومانی در سال 2024 را دارند، می بایست در نظر داشته باشند که یکی از راه های دریافت تابعیت این کشور تولد می باشد. شرایط دریافت تابعیت در رومانی از طریق تولد به صورت زیر می باشد:

  • پدر یا مادر رومانی فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند.
  • پدر یا مادر رومانی فرزند خود خارج از این کشور به دنیا بیاورند.
  • متولد شدن فرزند در رومانی از پدر و مادر نامشخص.

شرایط فرزند خواندگی در رومانی نیر بدین صورت است:

  • فرزند تابع خارجی باشد و یا به طور کلی تابع کشور خاصی نباشد.
  • کمتر از 18 سال سن داشته باشد.

اخذ تابعیت در رومانی از طریق تولد

در مواردی تابعیت کشور رومانی از طریق تولد اتفاق می افتد که اگر فرزندی در کشور رومانی متولد شود و در این کشور سکونت داشته و مقیم باشد. متقاضیانی که به مدت 5 سال در رومانی مقیم بودند اما متولد رومانی نیستند. متقاضی با فرد اهل رومانی ازدواج کند و به مدت 3 سال مقیم رومانی باشد. افرادی که می خواهند برای فرزند خود تابعیت رومانی از طریق تولد را دریافت کنند، باید سن قانونی داشته باشند.

داشتن سوابق کیفری در دریافت تابعیت در رومانی از طریق تولد کار افراد را سخت تر خواهد کرد. لازم به ذکر است که مسلط بود به زبان رومانی و آشنا بودن با آیین و آداب اهالی کشور رومانی در این امر مفید خواهد بود. اگر فرد تابع کشور رومانی باشد، قادر به دریافت تابعیت و اقامت رومانی برای همسر و فرزندان زیر 14 سال خود خواهد بود.

اخذ تابعیت در رومانی از طریق تولد

تابعیت مضاعف رومانی

دو تابعیتی یا مضاعف کشور رومانی در صورتی ممکن می باشد که طبق قوانین و مقررات کشور رومانی انجام شود. اگر فرزند افراد در رومانی به دنیا بیاید در صورتی که همسر اهل کشور رومانی باشد، فرزند نیز دارای تابعیت مضاعف خواهد بود. فرزند به 2 دلیل این نوع تابعیت را بدست می آورد: یکی از والدین وی رومانیایی باشد و همچنین در کشور رومانی متولد شده است.

دریافت تابعیت به این معناست که افراد به یک کشور خاص تعلق دارند. قوانین و مقررات آن کشور را پذیرفته اند و تابع مسائل معنوی و سیاسی کشور خود می باشند. با متولد شدن در یک کشور، افراد ناخدآگاه تبدیل به شهروند و تابع آن کشور می شوید. تابعیت در رومانی از طریق تولد مانند سایر کشورهای جهان از طریق خاک و یا از طریق خون ممکن می باشد. تابعیت از راه های مختلفی ممکن می باشد اما تنها راه دریافت تابعیت که از اراده فرد خارج می باشد، تابعیت از راه تولد می باشد.

تغییر تابعیت در رومانی از طریق تولد

در صورتی که یک فرد بخواهد تابعیت کشور زادگاه خود را تغییر دهد و در وقع تابع یک کشور دیگر شود، باید اطلاعات کافی و لازم داشته باشد و این پروسه را با در نظر گرفتن قوانین و مقررات مربوطه به پایان برساند. دریافت تابعیت غیر رسمی و غیر قانونی باعث ایجاد مشکلات بزرگی می شود و هرگز به شما متقاضیان عزیز و هموطنان گرامی توصیه نمی گردد. دریافت تابعیت و اقامت کشور رومانی از راه های مختلفی امکان پذیر است.

داشتن اطلاعات لازم درباره تابعیت در رومانی از طریق تولد به شما کمک خواهد کرد تا مراحل دریافت این نوع تابعیت را به راحتی پشت سر بگذارید. دریافت تابعیت و اقامت در کشور رومانی با روش های مختلفی ممکن می باشد. شما می توانید از طریق تحصیل در رومانی، کار در رومانی، مهاجرت سرمایه گذاری یا سایر راه ها وارد کشور زیبای رومانی که در قاره اروپا واقع شده است شوید. پس از سپری کردن مدت مشخص و همچنین داشتن شرایط مورد نظر، برای دریافت اقامت و یا دریافت تابعیت این کشور اقدام کنید. مشاورین بسیار خوب و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت به شما هموطنان عزیز و محترم در زمینه های مختلف دریافت روادید و مهاجرت به کشورها می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *