مهاجرت

اخذ تابعیت شیلی از طریق تولد

اخذ تابعیت شیلی از طریق تولد

اساسا اخذ تابعیت شیلی از طریق تولد برای متقاضیان امکان پذیر است؛ چرا که کشور شیلی علاوه بر سیستم خون از سیستم خاک هم تبعیت می کند. در صورت تمایل به کسب آگاهی از شرایط کشور شیلی در خصوص اخذ تابعیت، با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همراه باشید. در همین راستا، شما عزیزان می توانید پاسخ اکثر سوالات خود را درباره تابعیت و پاسپورت شیلی دریافت کنید، سوالاتی از قبیل:

  • آیا شیلی گزینه اعطای شهروندی از طریق حق تولد دارد؟
  • شرایط و مدارک لازم برای اخذ تابعیت کشور شیلی از طریق تولد چیست؟
  • برای اخذ تابعیت شیلی از طریق اقامت کاری یا ازدواج چه شرایطی مدنظر می باشد؟
  • مزایای تولد فرزند در شیلی برای والدین چیست؟
  • آیا شرایط بهداشتی شیلی برای تولد فرزند مناسب است؟
  • آیا اخذ تابعیت شیلی می تواند اعتبار ویژه به مدارک مسافرتی ببخشد؟
  • آیا اصولا امکان درخواست تابعیت شیلی از طریق اقامت وجود دارد؟

شیلی گزینه ایده آل برای دریافت تابعیت در 2024

به جرئت می توان گفت که شرایط اخذ اقامت شیلی به همان اندازه راحتی اخذ تابعیت کانادا بلکه راحت تر از آن نیز می باشد. اولا شما با تولد فرزندتان در خاک شیلی می توانید تابعیت دو گانه یا Dual Citizenship دریافت کنید. یعنی علاوه بر پاسپورت کشور خود از مزیت برخورداری از پاسپورت شیلی نیز بهره مند شوید به شرط آنکه خودتان مقیم دائم یا موقت شیلی باشید. در ثانی بر اساس رنکینگ جهانی، پاسپورت شیلی جزو ارزشمندترین پاسپورت های دنیا شناخته می شود. پس، در سال 2024 شما با پاسپورت شیلی می توانید:

  • در هر نقطه ای از خاک سرزمینی شیلی کار و زندگی کنید.
  • در ثروتمندترین کشور منطقه آمریکای لاتین زندگی کنید.
  • از حقوق شهروندی همانند حق رای و شرکت در احزاب برخوردار شوید.
  • از تابعیت دوگانه برخوردار شوید.

شرایط اخذ تابعیت شیلی از طریق تولد

قانون اساسی جمهوری شیلی در بند 10 خود با عنوان قانون تابعیت مبنای اعطای حق شهروندی و تابعیت شیلی را مشخص کرده است. بر این اساس، تابعیت شیلی مبتنی بر 2 اصل jus soil و jus sanguine (یعنی حق خاک و حق خون) می باشد. بنابراین، 2 دسته از متولدین در شیلی یا خرج از شیلی جزو اتباع این کشور محسوب می شوند:

دسته هاشرح
دسته اولشامل کلیه متولدین در خاک شیلی (حتی از پدر و مادر خارجی) به جز فرزندان کارکنان سفارتخانه های خارجی و نیز فرزندان افراد غیر مقیم شیلی
دسته دومشامل کلیه متولدین داخل یا خارج از شیلی از پدر و مادر شیلیایی (حداقل یکی از والدین جزو اتباع شیلی باشد)

دسته اول متقاضیان مشمول بهره مندی از اصل خاک jus soil و دسته دوم متقاضیان مشمول برخورداری از اصل خون jus sanguine بوده و تابعیت آنها به صورت ارثی از والدینشان به آنها رسیده است. بنابراین، اگر فردی خارجی خواستار اخذ تابعیت شیلی از طریق تولد فرزند باشد، او باید در وهله اول اقامت موقت یا دائم شیلی را از طریق کار، سرمایه گذاری و غیره بدست آورد.

مدارک اخذ تابعیت شیلی از طریق تولد

در یک جمع بندی کلی از مطالبی که تا بدینجا بیان شد، می توان چنین گفت که برای اخذ تابعیت شیلی برای فرزند داشتن اقامت شیلی امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. این شرط اساسی و مهم اخذ تابعیت شیلی از طریق تولد می باشد. اما برای دریافت پاسپورت شیلی، افراد نیازمند تهیه و تحویل مدارک زیر الزامی است:

  • فوتوکپی کارت اقامت دائم شیلی
  • فوتوکپی پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری صادره از پلیس
  • مدرک تمکن مالی از طریق کار یا حقوق بازنشستگی
  • تکمیل فرم درخواست Solicitud de Carta de Nacionalización
  • نامه توضیح دهنده قصد شما از اخذ تابعیت شیلی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی همراه با شماره مالیاتی RUT یا شماره پاسپورت

مدارک اخذ تابعیت شیلی از طریق تولد

دریافت پاسپورت شیلی از طریق ازدواج

افراد بسیاری از سراسر دنیا وجود دارند که پیوسته به دنبال بهترین کشور برای اخذ اقامت یا تابعیت از طریق ازدواج هستند. از هر لحاظ اخذ اقامت و تابعیت کشور شیلی برای متقاضیان خارجی آسان است. افراد متقاضی اخذ تابعیت شیلی از طریق ازدواج در واقع یک گام از متقاضیان اخذ تابعیت شیلی از طریق کار جلوتر می باشند. چرا که مدت زمان اقامت معمول برای اخذ تابعیت شیلی در حدود 5 سال است، اما اخذ تابعیت از طریق ازدواج این امتیاز مثبت را دارد که افراد پس از 2 سال اقامت دائم به پاسپورت شیلی دست می یابند.

بنابراین، روش اخذ تابعیت شیلی از طریق ازدواج بعد از روش تولد سریع ترین راه برای دست یابی به پاسپورت شیلی محسوب می شود. اما نباید از این نکته نیز غافل شد که این روش شرایط و فرآیند خاص خود را دارد و ابتدا اخذ اقامت موقت و دائم و سپس تبدیل اقامت به تابعیت کشور شیلی جزو مراحل ضروری محسوب می شود. اما قبل از انجام هر اقدامی توصیه می شود که در این مورد حتما با یک وکیل مهاجرتی آشنا به امور مشاوره گردد.

اخذ تابعیت شیلی از طریق کار و سرمایه گذاری

روش متداول دیگر برای اخذ تابعیت کشور شیلی، استفاده از روش کار و یا سرمایه گذاری در شیلی است. این روش نیز طرفداران زیادی دارد. با اینکه روش مذکور یک روش نسبتا ساده به نظر می رسد اما خیلی زمان بر است. ساده از این لحاظ که شیلی دارای قوانین محدود کننده سرمایه گذاری نمی باشد و از این لحاظ مناسب متقاضیان خارجی می باشد.

شرایط اخذ تابعیت شیلی با کار و سرمایه گذاری

اخذ تابعیت شیلی از این طریق تابع شرایطی است که ما این شرایط را در جدول خط زمانی زیر نشان می دهیم:

شرایط اخذنوع اقامت یا تابعیتمراحل
شرط اخذ اقامت دائم: اقامت پیوسته 180 روز از 1 سال یا 2 سالاخذ ویزای موقتی شیلیمرحله اول
شرط اخذ تابعیت شیلی: اقامت مداوم 5 ساله تا هنگام اخذ پاسپورت شیلیاخذ ویزای دائم شیلیمرحله دوم
اخذ پاسپورت شیلیاییمرحله سوم

اما نباید از این نکته نیز غافل شد که عدم رعایت این نکات و نیز ارائه مدارک ناقص می تواند باعث ریجکت درخواست شما گردد. در پایان مبحث اخذ تابعیت شیلی از طریق تولد می توان گفت که اخذ پاسپورت شیلی فقط از 2 طریق اقامت دائمی شیلی و نیز تولد از اتباع شیلیایی یا افراد خارجی مقیم در این کشور امکان پذیر است.

تابعیت دوگانه کشور شیلی

اصولا یکی از کشورهای جهان که داشتن تابعیت دوگانه در آن مجاز شمرده می شود، کشور شیلی است. بنابراین متولدین شیلی می توانند با حفظ تابعیت کشور خود، تابعیت دوم خود را از کشور شیلی دریافت کنند. همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، قدرت پاسپورت شیلی تا بدانجاست که شما با این پاسپورت می توانید به راحتی و بدون محدودیت ویزایی به هر کشور گروه G8 (ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا و روسیه) مسافرت نمایید. با همه این توصیفات، شیلی می تواند گزینه خوبی برای اخذ تابعیت دوگانه محسوب شود.

در پایان توصیه می شود که شما برای اطلاع از شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در کانادا و مقایسه آن با کشور شیلی به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و مقالات مربوطه را مطالعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *