مهاجرت

تولد در مونته نگرو

تولد در مونته نگرو

تولد در مونته نگرو یکی از مسیرهایی است که ممکن است برای برخی از افراد تبدیل به مسیر دریافت اقامت و پاسپورت شود. برای افرادی که قصد دارند اقامت کشور مونته نگرو را به دست آورند، مسیرهای متفاوتی وجود دارد که می تواند برای هر کس متفاوت از دیگری باشد. باید به این نکته توجه داشت که تولد در این کشور نیز خود یک راه است که می تواند منجر به دریافت شهروندی در این کشور شود. باید در نظر داشت که به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، تولد در این کشور برای والدین امتیازی را به همراه نخواهد داشت و تنها کودک متولد شده است که می تواند از این امکان استفاده کنند.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که مونته نگرو یکی از کشورهای اروپایی است که می تواند زندگی نسبتا با کیفیتی را در آن تجربه کرد. وقوع چنین اتفاقی سبب شده است تا افراد زیادی در تلاش باشند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی فرزند خود انتخاب کنند تا در آینده بتوانند زندگی بهتری داشته باشند. در راستای توجه بیش از اندازه ای که به فرایند تولد در خارج از کشور و دریافت اقامت در کشورهای مختلف شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی پروسه تولد در مونته نگرو پرداخته اند.

  • قوانین مربوط به تولد فرزند در مونته نگرو چیست؟
  • چگونه می توان از طریق تولد اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • آیا تولد فرزند در مونته نگرو منجر به اقامت والدین می شود؟
  • محدودیت های تولد فرزند در مونته نگرو چیست؟

شرایط و قوانین تولد در مونته نگرو

باید به این نکته اشاره کرد که مونته نگرو یکی از کشورهایی است که از قانون خون تبعیت می کند و در نتیجه تنها افرادی می توانند در این کشور به تابعیت از طریق تولد دست پیدا کنند که یکی از والدین آن ها شهروند رسمی این کشور باشد. بر اساس این قانون، افرادی که خارج از مونته نگرو متولد شده باشند نیز این فرصت را خواهند داشت تا از طریق ملیت والدین خود، ملیت این کشور را به دست آورده و یکی از دارندگان پاسپورت مونته نگرو شناخته شوند.

قانون دیگری به نام قانون خاک نیز در جهان مرسوم است که بر اساس آن، افراد بسته به شرایط محل تولد خود می توانند اقامت به دست آورند. در صورتی که کودکی در یکی از این کشورها متولد شود و والدین او شهروندی مونته نگرو را در اختیار داشته باشد، می توان تصمیم گرفت که فرد تابعیت کشور محل تولد خود را در اختیار داشته باشد یا اینکه بر اساس قانون خون در مونته نگرو، تابعیت به دست آورد.

راه های اخذ اقامت مونته نگرو از طریق تولد

افرادی که شرایط زیر را در اختیار داشته باشند، می توانند از طریق تولد، اقامت مونته نگرو را به دست آورند.

  • کودکی که لحظه تولد از پدر و مادر اهل این کشور متولد شده باشد.
  • کودکی که یکی از والدین او در لحظه تولد مونته نگرویی باشد و در قلمرو جغرافیایی این کشور متولد شده باشد.
  • هر کودکی که یکی از والدین او در لحظه متولد شدن مونته نگرویی باشد و در کشور، استان یا منطقه دیگری غیر از این کشور متولد شود اما والدین او اذعان داشته باشند که فرزند آن ها مونته نگرویی است
  • کودکی که یکی از والدین او در لحظه تولد مونته نگرویی باشد و نفر دیگر ناشناس باشد یا شهروندی هیچ کشوری را در اختیار نداشته باشد و کودک چه در خاک این کشور و چه خارج از آن متولد شود و ملیت کشور دیگری را پیش از آن برای او درخواست نکرده باشند.
  • کودکی که در خارج از خاک مونته نگرو و توسط یک مادر مونته نگرویی متولد شده باشد.

دریافت اقامت مونته نگرو از طریق تولد

باید در نظر داشت که در صورتی به کودک متولد شده از شهروندان دو کشور (در صورتی که یکی حتما مونته نگرویی باشد) تابعیت داده می شود که هر دو نفر برای دریافت تابعیت مونته نگرو توافق داشته باشند یا یک نفر به هر دلایل مشخص، حضور نداشته باشد.

مزایای تولد در مونته نگرو

تولد در این کشور را به طور کلی می توان به 2 دسته عمده تقسیم کرد و برای هر یک از آن ها یک پروسه مجزا تعریف نمود. در هریک از مسیرها می توان انتظار داشت که فرد به یک نوع از مزایای این روش دسترسی داشته باشد و به همین دلیل باید آن ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد.

از مهاجرت به مونته نگرو چه می دانید؟

برخی از مهم ترین مزیت های اقامتی در رابطه با تولد فرزند در مونته نگرو عبارتند از:

مزایای تولد فرزند در مونته نگرو

با توجه به این که این کشور این فرصت را به افراد می دهد تا از طریق قانون خون به تابعیت و اقامت این کشور از طریق تولد دست پیدا کنند، به افرادی که قصد تولد فرزند خود در خارج از کشور را دارند، توصیه می شود تا کشورهای دیگری را انتخاب کنند تا امکان اخذ اقامت در این کشور را به دست آورند و یا حداقل از امکانات بهداشتی و درمانی بیشتری بهره ببرند. در صورتی که شما نیز در این زمینه در جستجوی مطالب بروز شده هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *