مهاجرت

تولد در وانوآتو

تولد در وانوآتو

تولد در وانوآتو روشی مستقیم و تضمینی برای تبدیل شدن به شهروند این کشور است. اخذ پاسپورت وانوآتو از طریق تولد در وانوآتو دارای شرایط خاص خود می باشد که در این نوشتار توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی دقیق قرار گرفته اند. وانوآتو یک کشور جزیره‌ ای در اقیانوس آرام جنوبی است که مسیری ساده را برای شهروندی با تولد، سرمایه گذاری یا ازدواج ارائه می ‌دهد، که در کل منطقه اقیانوس آرام و دنیا محبوب می باشند. اگرچه ممکن است مهاجرت به یک بهشت ​​گرمسیری پر از سواحل متروک وسوسه انگیز باشد، اما برای به دست آوردن تابعیت وانواتو نیازی به اقامت فیزیکی نیست و قبل از هر کاری، باید در این زمینه اطلاعات کامل کسب کرد. با داشتن تابعیت و پاسپورت وانوآتو، می توان سفر بدون ویزا به 98 کشور از جمله بریتانیا و بسیاری از مقاصد محبوب دیگر را تجربه کرد.

در وانوآتو فرصت های مخلتفی برای تحصیل، کار، زندگی و سرمایه گذاری و سایر امور وجود دارد که برای مهاجران خارجی بسیار جذاب می باشد. هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب می باشد و افرادی که دارای تخصص در یک زمینه خاص هستند، شانس بسیار زیادی برای کاریابی و شروع کسب و کار در این کشور خواهند داشت. شایان ذکر است که از سال 2013، تابعیت دوگانه در وانوآتو مجاز است، اما فقط برای کسانی که وضعیت خود را در کمیسیون شهروندی ثبت می کنند.

بررسی تولد در وانوآتو و تابعیت این کشور

قانون ملیت Ni-Vanuatu توسط قانون اساسی 1980 وانوآتو تنظیم شده و همچنین اصلاح شده است. قانون شهروندی وانوآتو شامل قوانین مشخص شده در سال 1980 و اصلاحات آن و قراردادهای بین المللی مختلفی که کشور امضا کننده آن است می شود. این قوانین تعیین می کند که چه کسی تابعیت وانوآتو را دارد یا واجد شرایط است. ملیت Ni-Vanuatu معمولاً بر اساس اصل jus sanguinis به دست می‌آید، یعنی با تولد در وانوآتو یا تولد در خارج از وانوآتو توسط والدین با ملیت وانوآتو. علاوه بر این، می تواند به افراد وابستگی به کشور یا مقیم دائمی که برای مدت معینی در کشور زندگی کرده است از طریق تابعیت اعطا شود. وانوآتو چندین برنامه داشته است که شهروندی افتخاری را با سرمایه گذاری اعطا می کند. به طور کلی، ملیت در وانوآتو در بدو تولد یا در مراحل بعدی زندگی با ثبت نام یا تابعیت به دست می آید.

افرادی که در بدو تولد موفق به دریافت تابعیت از طریق تولد در وانوآتو می شوند عبارتند از:

  • افرادی که در وانوآتو متولد شده ‌اند، در صورتی که یکی از والدین تابعیت وانوآتو را داشته باشد.
  • افرادی که در خارج از کشور وانوآتو متولد شده اند و حداقل یکی از والدین آنها دارای تابعیت وانوآتو می باشد.

علاوه بر این، فرزند متولد شده در وانوآتو، از 2 شهروند خارجی ساکن در وانوآتو ، می تواند پس از رسیدن به سن 18 سالگی برای تابعیت وانوآتو درخواست خود را اعلام کند. به یاد داشته باشید که کودکی که هر دو والدینش شهروندان وانوآتو هستند، صرف نظر از کشور محل تولد کودک، می تواند تابعیت وانوآتو را کسب کنند. همچنین در صورتی که پدر فرزند اهل وانوآتو باشد و مادر و خارجی باشد، صرف نظر از کشور محل تولد کودک، تابعیت ارائه می شود.

نرخ تولد در وانوآتو و جمعیت این کشور

نرخ خام زاد و ولد یا تولد نشان دهنده تعداد تولدهای زنده در طول سال است که به ازای هر 1000 نفر جمعیت در اواسط سال تخمین زده می شود. کم کردن نرخ خام مرگ و میر از نرخ خام زاد و ولد، نرخ افزایش طبیعی را فراهم می کند که برابر با نرخ تغییر جمعیت در صورت عدم مهاجرت است. در سال 2022، نرخ تولد در وانواتو 28.1 در هر 1000 نفر بوده است. نرخ زاد و ولد وانواتو به تدریج از 41.5 در هر 1000 نفر در سال 1971 به 28.1 در هر 1000 نفر در سال 2022 کاهش یافت. علاوه بر این، شایان ذکر است که نرخ مرگ در وانوآتو 5.1 در هر 1000 نفر می باشد و تقریبا 38% جمعیت وانوآتو را افراد 1 تا 14 ساله تشکیل می دهند.

شرایط مهاجرت به کانادا برای شما هم فراهم میشه

در نمودار زیر به طور دقیق تر به نرخ تولد در وانوآتو در هر 1000 نفر اشاره شده است:

نرخ تولد در وانوآتو

همچنین با مشاهده جدول زیر می توان اطلاعات بیشتری درباره جمعیت وانوآتو کسب کرد:

عنواناطلاعات
جمعیت324000
درصد جمعیت شهری25.7%
درصد جمعیت 15 تا 64 ساله58.2%
درصد جمعیت 65 سال به بالا3.6%
نرخ رشد جمعیت2.4%
تراکم جمعیت25.2 نفر در هر کیلومتر مربع
نسبت اشتغال به جمعیت67.4%

ترک تابعیت در وانوآتو

اتباع Ni-Vanuatu می توانند تابعیت خود را ترک کنند و انصراف باید در وانوآتو انجام شود، مشروط بر اینکه دارای مجوز قانونی و ظرفیت باشند و تابعیت دیگری را به دست آورده باشند، اگرچه در زمان جنگ، ترک تابعیت وانوآتو ممکن است مجاز نباشد. اگر شخصی تابعیت وانوآتو خود را از طریق جعلی، نمایندگی نادرست، خدمت در ارتش یا دولت خارجی، ارتکاب جنایاتی که مجازات آنها پنج سال یا بیشتر است یا بدون ثبت وضعیت، تابعیت مضاعف را به دست آوردند، از دست دادن تابعیت ممکن است رخ دهد. به طور کلی افرادی که قصد دارند اقدام به مهاجرت به وانوآتو کنند و در این کشور مشغول به کار و زندگی یا تحصیل شوند، می توانند از روش های مختلف، اقامت و سپس تابعیت این کشور را کسب کنند. اما در صورتی که افراد برخلاف قوانین وانوآتو عمل کنند، ممکن است اقامت و تابعیت خود را از دست بدهند.

شرایط ترک تابعیت وانوآتو

به همین دلیل، قبل از مهاجرت به وانوآتو و اقامت در این کشور همچنین اقامت در سایر کشورهای دنیا، توصیه می شود متقاضیان و مهاجران حتما از تمامی قوانین اقامت، تحصیل، کار، سرمایه گذاری، اخذ پاسپورت و همچنین هزینه های زندگی در کشور مورد نظر خود اطلاعات کافی کسب کنند. متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن سال ها سابقه در انجام امور حقوقی و مهاجرتی در زمینه های مختلف، آماده هستند تا متقاضیان و هموطنان عزیزی را که قصد دارند از روش های مختلف مانند مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و حتی پناهندگی اقدام به به کسب اقامت در کشورهای مختلف کنند، همراهی و یاری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *