مهاجرت

تولد در گرنادا

تولد در گرانادا

تولد در گرنادا می تواند طبق شرایط خاص موجب کسب شهروندی این کشور زیبا شود. روش های مختلفی برای مهاجرت به گرنادا و کسب تابعیت و اقامت این کشور وجود دارد، اما این نوشتار تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای کاملی درباره تولد در گرنادا، شرایط کسب تابعیت گرنادایی با تولد در گرنادا و همچنین مزایای اخذ تابعیت گرنادا است. ملیت هویت بین المللی فرد را به عنوان عضوی از یک ملت مستقل تثبیت می کند و اگرچه مترادف با شهروندی نیست، برای حقوقی که طبق قوانین داخلی برای مقاصد داخلی اعطا شده است، انگلستان و در نتیجه کشورهای مشترک المنافع، به طور سنتی از این واژه ها به جای یکدیگر استفاده می کنند. گرنادا قبلاً یکی از کشورهای مرتبط با بریتانیا بود و ساکنان محلی تابع بریتانیا بودند. با گذشت زمان، به این مستعمره خودمختاری بیشتری اعطا شد و به تدریج از بریتانیا مستقل شد.

اگرچه شهروندان این کشور دیگر بریتانیایی نیستند، اما همچنان در هنگام اقامت در بریتانیا از وضعیت مطلوب برخوردار هستند. به عنوان شهروندان کشورهای مشترک المنافع، گرنادایی ها واجد شرایط رای دادن در انتخابات بریتانیا و خدمت در مناصب دولتی در آنجا هستند. همچنین در نیوزلند، موریس، مالاوی و بسیاری از کشورهای مشترک المنافع در دریای کارائیب، شهروندان گرنادایی که اقامت طولانی مدت دارند، حق رای در انتخابات را دارند. با توجه به این که تولد در گرنادا موجب کسب تابعیت این کشور می شود، بسیاری از والدین از راه های مخلتف قصد دارند مقیم این کشور شوند و فرزند خود را در گرنادا به دنیا آورند تا فرزند آنها از مزایای بی شمار شهروندی گرنادا بهره مند شود.

بررسی تولد در گرنادا و قانون ملیت این کشور

قانون ملیت گرنادا توسط قانون اساسی گرنادا در سال 1973 تنظیم و اصلاح شده است. این قوانین تعیین می کند که چه کسی تابعیت گرنادا را دارد یا واجد شرایط است. ملیت گرنادا معمولاً یا بر اساس اصل jus soli به دست می‌ آید، یعنی با تولد در گرنادا یا تحت قوانین jus sanguinis، یعنی از طریق تولد در خارج از والدین با ملیت گرنادایی. شایان ذکر است که افرادی که برای مدت مشخصی با مجوز اقامت معتبر در گرانادا زندگی می کنند (7سال)، می توانند تابعیت این کشور را کسب کنند. همچنین در حال حاضر برنامه ای در گرنادا برای افراد برای کسب تابعیت از طریق سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد.

اسناد لازم برای اخد شهروندی گرنادا برای فرد تازه متولد شده از طریق برنامه سرمایه گذاری عبارتند از:

مدارک لازمتوضیحات
فرم مربوط به اطلاعات شخصی کودکتکمیل و امضاء شده توسط والدین
فرم مربوطه به وضعیت پزشکی کودکتکمیل شده توسط پزشک
درخواست تابعیتتکمیل شده توسط والدین
شناسنامه کودکتایید شده توسط محضر
گذرنامه کودکتایید شده توسط محضر
2 عکس پرسنلی از کودکبا اندازه پاسپورت

شرایط کسب تابعیت گرنادایی با تولد در گرنادا

طبق قوانینی که در سال 1973 مشخص شد، افرادی که در گرنادا به دنیا می آیند، شهروند این کشور محسوب می شوند. ملیت گرنادایی از طریق تولد، ثبت نام یا تابعیت به دست می آید.

شرایط کسب تابعیت گرنادایی با تولد در گرنادا به صورت زیر می باشد:

  • افرادی که در داخل قلمرو گرنادا به دنیا آمده اند، مگر اینکه والدینشان مصونیت دیپلماتیک داشته باشند یا تبعه کشوری باشند که در حال جنگ با گرنادا هستند.
  • افرادی که در خارج از گرنادا از حداقل یکی از والدین متولد شده در گرنادا متولد شده اند.
  • افرادی که در هواپیما یا کشتی های ثبت شده در گرنادا یا هواپیماهای ثبت نشده یا کشتی های متعلق به دولت متولد شده اند.
  • افرادی که در گرنادا به دنیا آمده اند و والدین آنها ناشناس هستند.

در نمودار زیر به نرخ زاد و ولد و تولد در گرنادا (در هر 1000 نفر) اشاره شده است:

نرخ تولد در گرانادا

تمامی افرادی که در گرنادا به دنیا می آیند، می توانند بدون محدودیت در این کشور زندگی کنند، مشغول به تحصیل شوند، وارد دانشگاه های این کشور شوند و مشغول به کار شوند. شایان ذکر است که با دریافت تابعیت گرنادا، شهروندان این کشور می توانند به بیش از 140 کشور دنیا بدون دریافت ویزا سفر کنند و همچنین اقدام به دریافت ویزای آمریکا کنند. علاوه بر این، شهروندی گرنادا دارای مزایای دیگری نیز می باشد که در بخش بعدی به آنها اشاره شده است.

قوانین کسب اقامت و شهروندی ایتالیا

حقوق و امتیازات شهروندی گرنادا

شهروندان گرنادایی از حقوق زیر برخوردار هستند (با رعایت برخی استثناها):

  • حق ورود و اقامت در گرنادا در هر زمان بدون مجوز مهاجرت
  • حق حفاظت کنسولی گرنادا در خارج از کشور
  • مصونیت در برابر اخراج
  • حق رای دادن و نامزد شدن در مناصب دولتی
  • حق ترک گرنادا و بازگشت در هر زمان بدون نیاز به ویزا
  • حق اخذ تابعیت گرنادا از طریق تبار یا ثبت نام برای فرزندان متولد خارج از گرنادا
  • دسترسی کامل به حقوق تحصیلی و بورسیه
  • امکان درخواست برای مشاغل خدمات عمومی که مختص شهروندان گرنادیایی است.
  • دسترسی به ورزش بین المللی (در برخی از ورزش ها، بازیکنان بین المللی باید شهروند کشوری باشند که نماینده آن هستند)

به عنوان شهروندان مشترک المنافع، گرنادایی ها در برخی از کشورهای مشترک المنافع امتیازات زیادی دارند.

حقوق و امتیازات شهروندی گرنادا از طریق تولد

در بریتانیا، شهروندان گرنادایی از امتیازات زیر برخوردار هستند:

  • حق رای در همه انتخابات (یعنی انتخابات پارلمانی، محلی و اروپا) تا زمانی که برای رای دادن ثبت نام کرده باشند (آنها باید دارای مجوز معتبر برای ورود یا اقامت یا حق اقامت در تاریخ درخواست ثبت نام در انتخابات خود باشند).
  • انتخاب شدن در مجلس عوام بریتانیا تا زمانی که دارای مرخصی نامحدود برای اقامت باشند یا طبق قانون مهاجرت 1971 برای ورود یا ماندن در بریتانیا به مرخصی نیاز نداشته باشند.
  • واجد شرایط بودن برای تصدی مناصب دولتی (مانند قاضی، وزیر، پاسبان پلیس، عضو نیروهای مسلح و غیره)
  • حق اقامت (برای متولدین قبل از 1983 که شرایط لازم را دارند).
  • دسترسی به مجوز ورود اجداد بریتانیا (برای کسانی که پدربزرگ و مادربزرگشان در بریتانیا، جزایر کانال یا جزیره من، یا در جمهوری یا ایرلند در تاریخ یا قبل از 31 مارس 1922 متولد شده اند).

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی کامل هموطنان عزیز و ارائه خدمات عالی برای مهاجرت و اخذ اقامت در بهترین کشورهای دنیا می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *