مهاجرت

تولد فرزند در اسلواکی

تولد فرزند در اسلواکی

تولد فرزند در اسلواکی از مسائلی است که ذهن برخی افراد متقاضی مهاجرت به این کشور را به عنوان یک راهکار به خود مشغول داشته است. اما آیا تولد فرزند در اسلواکی می تواند منجر به اخذ اقامت اسلواکی گردد؟ وکلا و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در مورد مقوله تولد فرزند در اسلواکی و نحوه اخذ ویزای تولد اطلاعات جامعی در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

  • مهم ترین مزایای تولد در اسلواکی چیست؟
  • آیا به فرزند متولد شده در کشور اسلواکی تابعیت اعطا می شود؟
  • ملیت پدر و مادر کودک چه تاثیری در تولد فرزند در اسلواکی خواهد داشت؟
  • آیا تولد فرزند در اسلواکی برای والدین او نیز ایجاد فرصت می کند؟

اعطای تابعیت کشور اسلواکی

شهروندی جمهوری اسلواکی به افرادی که تابعیت اسلواکی را ندارند، بر اساس شرایط زیر می تواند اعطا شود:

  • سکونت و اقامت دائم بدون وقفه در جمهوری اسلواکی به مدت حداقل 8 سال، بلافاصله قبل از ثبت نام درخواست برای اعطای تابعیت
  • فرد باید ثابت کند که به زبان اسلواکی به صورت کتبی و شفاهی تسلط دارد.
  • اگر فردی با یک شهروند جمهوری اسلواکیایی ازدواج کند و این ازدواج به صورت قانونی به مدت 5 سال باقی بماند.
  • فرد حداقل 3 سال قبل از رسیدن به سن 18 سالگی در اسلواکی به صورت دائم اقامت داشته باشد.
  • در زمان تولد حداقل یکی از والدین شهروند جمهوری اسلواکی باشند بر طبق قوانین شماره 194/1949 Coll در مورد درخواست اکتساب و ترک تابعیت والدین از مقامات منطقه ای مربوط برای کسب تابعیت درخواست داده باشند و حداقل 2 سال در خاک کشور اسلواکی زندگی کرده باشند
  • فردی که هیچگونه سابقه کیفری نداشته باشد.
  • فردی که در این کشور درخواست پناهندگی کرده باشد.
  • شخصی که به صورت قابل توجهی تاثیر مثبتی در در مزایای جمهوری اسلواکی در عرصه اقتصادی، علمی، فنی، فرهنگی، اجتماعی یا ورزشی داشته است.
  • فردی که از پدر و مادر اسلواکیایی به دنیا آمده اما خارج از خاک اسلواکی متولد شده است در صورتی که 3 سال در اسلواکی اقامت داشته باشد، می تواند درخواست تابعیت نماید.

اصل خاک و خون برای تولد فرزند در اسلواکی

نکته اساسی که در مورد مهاجرت از طریق تولد مهم می باشد، این است که متوجه شویم کشور مد نظر از سیستم خون یا سیستم خاک پیروی می کند. اصل خاک از شیوه های اعطای تابعیت می باشد که بر پایه آن هر فردی که در قلمرو و خاک سرزمین یک کشور تولد پیدا کند تابعیت و یا شهروندی آن کشور را دریافت می نماید. اصل خون نیز از شیوه های اعطای تابعیت می باشد که بر پایه آن هر فردی که از یکی از اتباع کشوری متولد شود، تابعیت آن کشور را دارا می شود. بسیاری از کشورهای دنیا تلفیقی از اصل خاک و اصل خون در نظام تابعیتیشان می باشند. در حال حاضر اسلواکی به طور کلی تابع سیستم خون است.

اصل خاک و خون برای تولد فرزند در اسلواکی

قوانین تولد فرزند در اسلواکی در 2024

کشور اسلواکی، کشوری محصور به خشکی که در اروپای مرکزی واقع شده است. پایتخت این کشور براتیسلاوا و واحد پول این کشور یورو می باشد. مردم این کشور به زبان اسلواکیایی صحبت می کنند. اسلواکی از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن می باشد به همین دلیل بسیاری از افراد به منظور اخذ اقامت اروپا و شنگن این کشور نسبتا ارزان را برای مهاجرت انتخاب می کنند. در سال 2024 تابعیت این کشور اصولا از این روش ها منتقل می گردد:

  • تولد
  • فرزند خواندگی
  • اعطای تابعیت

اگر فردی هدفش اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در اسلواکی باشد باید شامل یکی از موارد زیر شود:

  • حداقل یکی از والدین کودک متولد شده باید شهروند جمهوری اسلواکی باشند.
  • کودکی که در خاک کشور اسلواکی متولد شده اما تابعیت والدین او مشخص نمی باشد.
  • کودکی که در خاک اسلواکی متولد شده و والدین او بیگانه هستند و کودک شهروندی هیچ یک از والدین را به دست نیاورده است.
  • کودکی شهروندی جمهوری اسلواکی را نداشته باشد و توسط خانواده ای که حداقل یکی از زن و یا مرد شهروندی اسلواکی را دارند به فرزند خواندگی قبول شود، تابعیت اسلواکی را بعد از 2 سال دریافت خواهد کرد.

مدارک لازم جهت تولد فرزند در اسلواکی

برای کسب اقامت کشور اسلواکی از طریق تولد فرزند و بر اساس آن چه که توضیح داده شد، مدارک ذیل مورد نیاز است: ثبت نام و نام خانوادگی، گواهی تولد، تاریخ و محل تولد، دلیل تقاضای تولد در اسلواکی، آدرس محل سکونت، گواهی هویتی پدر و مادر، ارائه پاسپورت پدر و مادر، اثبات وضعیت زناشویی پدر و مادر، گواهی ازدواج، گواهی طلاق (در صورت جدایی)، گواهی مرگ همسر و ارائه نامه سوء پیشینه از 6 ماه اخیر.

بسیاری از افراد برای ورود به کشور و اقدام به زایمان از ویزاهای توریستی استفاده می کنند؛ اما در واقع اخذ ویزای توریستی منطقه شنگن بسیاری سخت می باشد به دلیل اینکه اولین نکته ای که به ذهن آفیسر ویزا می رسد، موضوع پناهندگی است. و همانطور که در بالا ذکر شد اخذ اقامت اسلواکی به دلیل اینکه از اصل خون تبعیت می کند عملا از جانب پدر و مادر ایرانی نشدنی می باشد.

بهترین راه مهاجرت به اسلواکی

وکلا و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان پیشنهاد می کنند که اگر خواهان مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اسلواکی هستید، راه های ساده تر و کوتاه تری وجود دارد. از کم هزینه ترین و راحت ترین راه های مهاجرت و همچنین راه های قانونی می توان به طرق مهاجرت همچون مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل، مهاجرت به اسلواکی از طریق کار و مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری اشاره کرد.

به عنوان مثال افراد می توانند با پذیرش از دانشگاه در مقاطع مختلف و یا حتی دوره های زبان با هزینه های پایین به این کشور وارد شده و سپس با پیدا کردن شغل و انعقاد قرارداد با کارفرمای اسلواکیایی شروع به کار نمایند که بعد از 3 سال اقامت دائم خود را دریافت نموده و با زندگی به مدت 5 الی 8 سال درخواست تابعیت نمایند. حتی در این حین اگر با تبعه اسلواکیایی ازدواج نمایند روند اخذ اقامت و شهروندی راحت تر می شود.

5/5 - (7 امتیاز)

12 دیدگاه برای “تولد فرزند در اسلواکی

  1. ایمان گفت:

    امکان اخذ اقامت اسلواکی وجود دارد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      متاسفانه امکان اخذ اقامت اسلواکی از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد و باید از سایر روشها نظیر تحصیل در اسلواکی یا کار در اسلواکی جهت این امر اقدام نمود.

  2. ارشاد گفت:

    من تا الان فکر می کردم بری تو یه کشور بچت بدنیا بیاد همونجا اقامت میگیری که ظاهرا اصلا اینطور نیست و این قوانین تو هر کشور متفاوته و صرفا اقامت و تابعیت شامل حال بچه میشه

  3. پدرِ پسرشجاع گفت:

    راجع به ازدواج در اسلواکی هم بنویسیسد لطفا

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقالهاقامت و ازدواج در اسلواکی رو مطالعه کنید

  4. امیر عباس گفت:

    بابت مقاله خوبتوندر مورد تولد فرزند در اسلواکی تشکر میکنم اگه امکانش هست در مورد تولد فرزند در کشور چک هم مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقاله تولد در چک راهنمای مناسبی برای شما محسوب میشود.

  5. لیدا بهرامی گفت:

    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون در این مقاله

  6. سحر صابری گفت:

    سلام

    تشکر می کنم بابت اطلاعات به روزتون

  7. فرمانعلی فتحعلیان گفت:

    سلام
    مرسی از این همه اطلاعات خوب و مفید

  8. mani گفت:

    با تشکر از سایت خوبتون آیا تولد فرزند در اسلواکی هزینه زیادی میطلبد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      هزینه های تولد فرزند در اسلواکی مربوط به اخذ ویزا، سفر توریستی، بیمارستان، محل اقامت و غیره میباشد که با توجه به اینکه اسلواکی از طریق تولد در خاک این کشور اقامت اعطا نمی نماید و بر اساس قانون خون عمل میکند میتوانید تولد فرزند در کانادا را جایگزین مناسبی برای این کشور در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *