مهاجرت

تولد فرزند در برزیل

تولد فرزند در برزیل

برزیل مهد فوتبال دنیا در یک دهه اخیر توجه مهاجرت را به خود جلب کرده است. البته اصلی ترین دلیل این موضوع این است که برزیل به عنوان پلی برای رسیدن به آمریکا محسوب میشود. تولد فرزند در برزیل در سال 2024 برای اتباع خارجی از یکسری قوانین خاص برخوردار است که والدین نیز می بایست از قوانین مطلع شوند. این اتفاق در کمتر کشوری رخ می دهد و شاید یکی از سریع ترین مسیرها برای دستیابی به پاسپورت دوم است. البته مسیر اخذ روادید برای اتباع ایرانی و همچنین بعد از ورود شرایط اخذ اقامت و تابعیت روند آسانی نخواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله مفتخر به ارائه اطلاعاتی در باب قوانین تولد برای اتباع خارجی در برزیل نیز می باشد.

  • آیا کشور برزیل با تولد در این خاک پاسپورت میدهد؟
  • مزایای پاسپورت برزیل چیست؟
  • هزینه های زایمان در برزیل چقدر است؟
  • راه های اخذ اقامت برزیل کدام است؟
  • قانون برزیل تابعیت از طریق خاک است یا خون؟
  • آیا با دریافت پاسپورت برزیلی میتوان به امریکا به راحتی مهاجرت کرد؟
  • آیا با تولد فرزند در برزیل خانواده هم از این اقامت برخوردار میشوند؟

اخذ اقامت برزیل با تولد فرزند

کشورها در زمینه اعطای تابعیت یا همان شناسنامه و پاسپورت به 2 طریق عمل میکنند:

  1. تابعیت خون (فرزند متولد شده از پدر و مادر در هر کشور و خاکی) مثل اکثر کشورهای اروپایی و ایران
  2. تابعیت خاک (فرزند در خاک کشوری متولد شود فارغ از نوع ملیت پدر و مادر) تابعیت کشور خاک را اخذ می کند.

افراد نیز می توانند به طرق مختلفی مهاجرت کنند و یا به طرق متفاوتی اقامت و یا تابعیت یک کشور را بدست آورند. مسیری که در این مقاله در مورد آن مطالعه می فرمائید از بهترین راه ها و سریع ترین روش برای اخذ پاسپورت دوم است. به طوری که خیلی از کشورها این پاسپورت دوم را به ازای مبالغ کلان و سرمایه گذاری به یک خارجی اعطا می کنند. افراد نیز می توانند بسیار کم هزینه تر از این طرق و با تولد فرزند در برزیل برای خود و فرزندان خود اقامت و تابعیت اخذ نمائید. البته همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد، شرایط دریافت این ویزا برای اتباع ایرانی نیاز به دانش حقوق مهاجرتی دارد.


زایمان در برزیل

از بین تمام کشورهایی که تابعیت از طریق تولد را ارائه می دهند، برزیل بهترین گزینه است. اکثر کشورهای قاره آمریکا تابعیت را از طریق تولد ارائه می دهند. با این حال، برخی از کشورها، یعنی ایالات متحده، با بارهای مالیاتی و نظارتی نامناسب همراه هستند، و برخی دیگر، مانند کاستاریکا، برای زایمان راحت نیستند. از سوی دیگر، شهروندی برزیل همراه با چمدان پاسپورت ایالات متحده نیست و به لطف امکانات پزشکی پیشرفته آن، مکان بسیار راحتی برای زایمان شما یا همسرتان است. برزیل به دلیل مراقبت های بهداشتی کم هزینه و باکیفیت این کشور، مقصدی محبوب برای گردشگری پزشکی است. با این حال، علاوه بر مقرون به صرفه بودن، زایمان در برزیل تمام مزایای شهروندی برزیل را نیز برای فرزند شما به ارمغان می ‌آورد، مانند فرصت زندگی در جامعه‌ ای متنوع و پاسپورت دوم.

تولد فرزند در برزیل

هنگامی که فرزند شما در برزیل متولد می شود، به طور خودکار تابعیت برزیل را دریافت می کند. و شما و همسرتان، به عنوان والدین آنها، واجد شرایط درخواست برای اقامت نامحدود هستید – عملاً اقامت دائم. این به شما حق اقامت، زندگی، کار و سفر به خارج از مرزهای برزیل را می دهد. اولین قدم این است که برای پاسپورت نوزاد خود اقدام کنید که تحویل آن حدود یک ماه طول می کشد. برای درخواست، باید شناسنامه فرزندتان و کپی پاسپورت خود و همسرتان را ارسال کنید. درخواست باید به زبان پرتغالی انجام شود.

و پس از تضمین اقامت، 1 سال بعد، شما و همسرتان می توانید برای شهروندی اقدام کنید. با این حال، شما ملزم به قبولی در آزمون تمکن مالی و آزمون زبان پرتغالی خواهید بود. اما این موانع در مقایسه با مزایای شهروندی برزیل کمرنگ می‌شوند: طبق رتبه ‌بندی، پاسپورت برزیلی نمره B+ را می ‌گیرد و سفر بدون ویزا به منطقه شنگن اروپا را ارائه می ‌دهد.

فرم زرد و کد CPF در کشور برزیل

هنگامی که کودک متقاضی در خاک کشور برزیل متولد شود، بیمارستانی که کودک در آن متولد شود، فرمی را برای کودک تکمیل می ­نماید که این فرم زرد رنگ به فرم زرد معروف می ­باشد. فرم زرد برای فرزند نیاز است تا تکمیل شود و یکی از اطلاعات مهم در این فرم، پرینت اثر پای فرزند به دنیا آمده است. بعد از تکمیل فرم زرد در بیمارستان، متقاضی قادر خواهد بود شرایط را برای دریافت شناسنامه برزیلی، فرزند متولد شده فراهم نماید. در مرحله بعد، متقاضی می ­بایست به دفتر اسناد رسمی مراجعه و شناسنامه فرزند را بدون پرداخت هیچ هزینه ه­ای تهیه نماید.

CPF به معنای کد شناسایی یک شخص حقیقی می­ باشد و دارای اهمیت زیاد در برزیل است، متقاضیان برای انجام امور مختلف در زندگی روزمره، نیاز به ارائه کد CPF (موقت یا دائم) خواهند داشت. متقاضیان برای اقامت کوتاه مدت به نوع موقت و اقامت دائم به نوع دائم نیاز دارند. برای اقداماتی نظیر خرید ملک، خرید بلیط هواپیما، افتتاح حساب بانکی، خرید یک وسیله نقلیه، خرید تلفن همراه و علاوه بر این جهت هر نوع عضویتی به صورت آنلاین و یا خرید آنلاین احتیاج به کد CPF یا کد شهروندی کشور برزیل است.

مزایای پاسپورت برزیل در 2024

در میان اکثر کشورهای آمریکایی که با تولد فرزند به وی پاسپورت می دهند، بهترین شرایط را کشور برزیل دارد. اولین تفاوت برزیل به این جهت است که در اکثر این کشورها صرفا به خود آن فرزند تابعیت (پاسپورت) داده می شود. اما در برزیل تمام خانواده یعنی پدر و مادر و حتی خواهر و برادر آن فرزند متولد شده نیز می توانند اقامت و تابعیت بگیرند. در سال 2024 با پاسپورت برزیل برای ورود به کشورهایی نظیر ایالت متحده، کانادا و استرالیا در حال حاضر نیاز به اخذ ویزا می باشد. در کشوری نظیر آمریکا یا کانادا باید هزینه های زایمان و همچنین مالیات بیشتری نسبت به برزیل پرداخت نمود.

اخذ ویزای توریستی برزیل

اتباع خارجی و تبعه اتحادیه اروپا می توانند بدون ویزا به برزیل سفر کنند و این در حالی است که ایرانیان نیاز به ویزا دارند. این نوع ویزا همان ویزای توریستی و یا بازدید است که برای رقم زدن تولد فرزند در برزیل بیشتر درخواست می شود. این ویزا به مدت 90 روز صادر شده و اجازه می دهد برای 3 ماه دیگر نیز در اداره مهاجرت و خاک برزیل تمدید گردد. سخت یا آسان بودن دریافت این ویزا بستگی به شرایط شخص و تابعیت وی دارد که چه مقدار با او سخت گیری می شود. اتباع ایرانی جهت دریافت ویزا باید شرایط مالی مناسب، سابقه سفرهای خارجی و مخصوصا سفر به حوزه شنگن دارا باشند.

مزیت تولد فرزند در برزیل برای خانواده

مزیت تولد فرزند در برزیل برای خانواده

هنگام تولد یک بچه در برزیل طبق قوانین حقوقی و مهاجرتی باعث می شود که به وی تابعیت برزیلی داده شود. به طبع تولد فرزند در خاک برزیل نیز افراد خانواده می توانند یک اقامت یک ساله بدست آورند. برای توسعه اقامت نیز اگر پدر و مادر شرایطی را به وجود آورند، نیز می توانند در روندی کوتاه مدت پاسپورت دریافت کنند. طبق قوانین برزیل فرزندی که در خاک برزیل متولد شده باشد اجازه زندگی در این کشور را خواهد داشت. افراد برای اخذ اقامت باید در سابقه زندگی مشترک خود در کشور قبلی هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشند. همچنین در مورد پاسپورت دوم از کشور محل اقامت خود باید شرایط تابعیت مضاعف یا دوگانه را جویا شوند. کشور برزیل این مزیت را دارد که پاسپورت دوم را می پذیرد اما طبق قوانین ایران افراد باید ترک تابعیت نمایند.

مدارک لازم جهت اقامت برزیل

جهت دریافت تابعیت فرزند و اقامت خانواده مدارک زیر لازم میباشد:

  • مدارک هویتی پدر و مادر
  • مدارک تولد فرزند در برزیل مانند گواهی بیمارستان محل تولد
  • سوء پیشینه پدر و مادر
  • مدارک مالی پدر (نشان از توانایی اداره خانواده در برزیل)
  • گواهی تاییدیه ایالتی در برزیل

قوانین تولد فرزند در برزیل

هنگامی که فرزند متولد شد، یک سند از سوی بیمارستان به والدین داده می شود تا اقدامات بعدی صورت گیرد. افراد سپس با در دست داشتن این سند و مراجعه به مراکز دولتی می توانند برای دریافت گواهی تولد اقدام نمایند. پس از دارا بودن گواهی تولد افراد نیز می توانند برای دریافت پاسپورت (تابعیت) برزیلی فرزندان اقدام نمایند. برای دریافت اجازه اقامت والدین نیز می توانند با داشتن این مدرک برای درخواست اقامت و تابعیت دهند. البته در ادامه برخی تعهداتی وجود دارد که می بایست پدر و مادر فراهم سازند تا بتوانند همانند فرزند به تابعیت برسند. یکی از مواردی که برای اخذ اقامت و تابعیت رصد می گردد بحث تنظیم سیستم مالیاتی در این کشور است. همچنین از موارد دیگر برای اخذ تابعیت برزیل تسلط کامل به زبان رسمی این کشور دانش زبان پرتغالی است.

هزینه زندگی و تولد فرزند در برزیل

متقاضیان باید از پیش نسبت به هزینه زندگی در برزیل برنامه ریزی نمایند. هزینه های زایمان در برزیل در سال 2024 به شرح نمودار ذیل است:

هزینه های زایمان در برزیل

هزینه های اشخاص بنا به نوع اقامت متغیر است و همچنین میزان مالیاتی که پرداخت می گردد. در انتخاب شهر و بیمارستان و مسکن باید از پیش اقداماتی انجام داد که نیاز به علم این موضوع دارد. افرادی که نسبت به قوانین و شرایط این ویزا اطلاعاتی ندارند نیز می توانند با وکیل مربوط مهاجرت مشاوره نمایند. روند ویزا تولد در برزیل برای افراد ایرانی ساده نمی باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقالات خود مفتخر به راهنمایی لازم در باب مهاجرت به برزیل و اقصی نقاط دنیا نیز می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “تولد فرزند در برزیل

  1. فرزاد گفت:

    سلام الان زنم پنج ماه حامله هست می خواستم ببینم برای تولد فرزندم بخاطر اینکه بتواند اقامت برزیل را دریافت کند و در خاک ان کشور متولد شود باید از چه زمانی اقدام کنم و هزینه کلی ان چند می باشد . با تشکر
    سلام در مقاله هزینه کامل از سیر تا پیاز تولد در برزیل توضیح داده نشده سوال بنده این هست از چند ماهگی اقدام کنیم و هزینه ویزا و اقامت و زایمان و سفر همه و همه حدودا چند در میاد لطفا چواب بدهید متشکرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای دریافت ویزا، باید تست های پزشکی رو طی کنید و این مسئله که اگر به همسر شما مشکوک بشن برای بارداری ممکن هست پروسه شما رو با خطر روبرو کنه.
      درست هست که این کشورها از قانون خاک تبعیت می کنند ولی برای صدور ویزا برای خانم های باردار هم امتناع می کنند.

  2. محمد علی گفت:

    سلام مشاوره برای بدنیا آوردن فرزندم در برزیل و هزینه هاشو رو میخوام ممنون میشم.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

    2. یک ایرانی گفت:

      ساعت پنج و نیم عصر تماس گرفتم. یه خانم گستاخ و بی ادب جواب داد. واقعاً متاسفم برای این سبک پاسخگویی…..

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        از اتفاقی که رخ داده متاسفیم.
        لطفا شماره خودتون رو اینجا ارسال کنید تا بتونیم بررسی کنیم که با چه کسی صحبت کردید.
        شماره شما قطعا محفوظ خواهد بود و منتشر نخواهد شد

  3. سیدمنصورموسوی مقدم گفت:

    سلام
    در خصوص اقامت از طریق تولد در کشور برزیل اطلاعات میخواستم
    آیا امکان هست این نوع اقامت؟
    هزینه وکالت دفتر شما ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مقاله رو به دقت مطالعه فرمودید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *