مهاجرت

قوانین تولد در گرجستان

قوانین تولد در گرجستان

قوانین تولد در گرجستان همانند سایر کشورهای جهان از شرایط خاصی برخوردار است پس اشخاص متقاضی بهتر است قوانین تولد در گرجستان را مطالعه نمایند. از اصلی ترین سوالی که در باب تولد در این کشور برای والدین ایجاد می گردد اخذ اقامت و تابیعت برای والدین می باشد. قوانین تولد در گرجستان، اخذ اقامت از طریق تولد در گرجستان و اقامت والدین از طریق تولد فرزند از جمله مشغله های فکری محسوب می گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به ارائه مقاله ذیل در این خصوص می باشد.

  • قوانین مربوط به تولد در گرجستان چیست؟
  • آیا به متولدین کشور گرجستان تابعیت گرجستانی اعطاء می شود؟
  • و اگر بله، اعطای تابعیت از این طریق تابع چه اصلی است؟
  • اصولا مزایا و امتیازات تابعیت گرجستانی چیست؟
  • بهترین کشور برای اخذ تابعیت از طریق تولد کدام کشور است؟

اهمیت اخذ تابعیت (پاسپورت) گرجستان

یکی از پاسپورت های قوی در سطح جهانی پاسپورت گرجستان می باشد. پاسپورتی که اخذ آن امتیازات گوناگونی برای دارنده اش درپی خواهد داشت. از همین رو نیز هدف خیلی از مهاجرین به گرجستان، اخذ این پاسپورت می باشد. اما قبل از اینکه با مزایا و امتیازات این پاسپورت آشنا شویم ابتداء بهتر است با جایگاه و رتبه آن آشنا شویم. پاسپورت گرجستان در جایگاه 52- امین پاسپورت های برتر دنیا قرار دارد. و اما امتیازات مهم اخذ تابعیت (پاسپورت) کشور گرجستان از قرار ذیل می باشد:

  • امکان خرید زمین و ملک در نواحی شهری و روستایی گرجستان
  • امکان مسافرت آزادانه تا 90 روز به کلیه کشورهای شینگن تروپا
  • بهره مندی از انواع خدمات و امکانات عمومی
  • برخورداری از مزایای مالیاتی
  • کار و زندگی آزادانه در هر نقطه از کشور گرجستان

از این گذشته یکی از بزرگترین امتیازات اخذ تابعیت گرجستان که نایستی از آن غافل شد این است که با پاسپورت این کشور و معاف از اخذ ویزا می توان به 115 کشور جهان سفر کرد.

اهمیت اخذ تابعیت (پاسپورت) گرجستان

اقامت از طریق تولد فرزند در گرجستان در 2024

همانطور که بیان نمودیم سیستم اعطای تابعیت در گرجستان در سال 2024 همانند گذشته، براساس خون می ­باشد و افراد در صورتیکه یکی از والدین آنها گرجستانی باشد می ­توانند تابعیت گرجستان را اخذ نمایند. هر کشوری برای اعطای اقامت خود به اتباع خارجی دارای شرایط و قوانینی می­ باشد که کشور گرجستان نیز از این امر مستثنی نیست و به افرادی که دارای شرایط زیر هستند اقامت گرجستان را اعطا می ­نماید:

  • نوزادانی که در کشور گرجستان بدنیا آمده اند و تنها یکی از والدین آن ها تابعیت گرجستان را دارا باشند.
  • نوزادانی که والدین آنها بدون تابعیت می ­باشند و در خاک کشور گرجستان متولد شده اند.
  • نوزادانی که یکی از والدین آنها بدون تابعیت و دیگری تابعیتی ناشناخته داشته باشد.
  • نوزادانی که از طریق لقاح مصنوعی در کشور گرجستان بدنیا می­ آیند و هیچ یک از والدین تابعیت گرجستان را نداشته باشند.
  • نوزادانی که به سن قانونی نرسیده اند و والدین آنها مشخص نیستند نیز طبق قانون تابعیت گرجستان، تبعه­ گرجستانی شناخته می­ شوند.
  • نوزادانی که قبل از تاریخ مارس 1975 در خاک گرجستان متولد شده اند و به مدت 5 سال بطور مستمر در این کشور اقامت داشته اند نیز می­ توانند تابعیت این کشور را اخذ نمایند.
  • نوزادانی که از والدین غیر گرجستانی متولد شده اند و قبل از رسیدن به سن قانونی به فرزند خواندگی شهروندان گرجی در آمده باشند نیز می­توانند تابعیت گرجستان را اخذ نمایند.

بررسی قوانین تولد در گرجستان

گواهی تولد ممکن است به دلایلی از قبیل هویت فرد، ثبت نام در مدرسه و درخواست مجوز رانندگی استفاده شود. در دفتر امور خارجه، پرونده های تولد از ژانویه سال 1919 تاکنون موجود است. تولد فرزند و دریافت اقامت در یک کشور، یکی از راه های مهاجرت شناخته می شود. خانواده هایی که به دنبال دریافت اقامت در کشور مورد نظر خود هستند باید قبل از هر اقدامی قوانین آن کشور را در خصوص مهاجرت از طریق تولد بررسی نمایند. به صورت کلی قوانین کشورها در خصوص دریافت اقامت از طریق تولد به 2 دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • دسته اول قانون خاک
  • دسته دوم قانون خون

تعداد محدودی از کشورها وجود دارند که به فرزندانی که در خاکشان متولد شده اند از همان بدو تولد تابعیت می دهند؛ یعنی تعداد کشورهایی که به طور عمده اصل خاک را پذیرفته اند کم است. یکی از این کشورها، کشور کانادا می باشد. این کشور این امکان را می دهد که از همان بدو تولد، تابعیت کانادایی فرزند دریافت شود. اما گرجستان از سیستم خون تبعیت می کند.

مبنای تولد در گرجستان در 2024

قوانین تولد در گرجستان در سال 2024 همانند قبل بر پایه اصل خون تعریف شده است. این قانون به این معنی است که فرزند تازه متولد شده در گرجستان نمی تواند از اقامت از طریق تولد بهره مند گردد. والدینی که تمایل به اخذ اقامت و تابعیت فرزندان از طریق تولد را دارند، می بایست از سایر طرق دیگر نسبت به مهاجرت به گرجستان اقدام نمایند. برای دریافت اقامت از طرق گوناگون در کشور گرجستان با مشاوران حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

هزینه زندگی در گرجستان از جمله موارد قابل ذکر در خصوص مهاجرت و اقامت و تابعیت است که نباید از آن چشم پوشی کرد. یکی از نکته های حائز اهمیت در باب قوانین تولد در گرجستان این است که یکی از والدین فرزندان متولد شده در این کشور باید تابعیت کشور گرجستان را داشته باشد و شهروند قانونی این کشور شناخته شود تا بتواند تضمین دریافت تابعیت فرزند را از دولت آن کشور دریافت نماید.

بررسی قوانین تولد در گرجستان

مدارک لازم در پروسه تولد در گرجستان

به طور معمول، شخص درخواست دهنده می بایست یک کپی گواهی شده از پرونده تولد فرزند را ارائه دهد و به همراه کپی مزبور باید موارد زیر را نیز ارائه کند:

  • پاسپورت
  • مبلغ اعمال شده
  • فرم درخواست تکمیل شده و امضا شده
  • کارت دانشجویی که توسط دانشگاه و یا کالج صادر شده است.
  • کپی مدارک شناسایی که شامل مجوز رانندگی گرجستان که به مدت بیش از یک سال به پایان نرسیده یا منقضی نشده باشد.

مقایسه قوانین تولد در گرجستان و کانادا

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، متولدین کشور گرجستان در صورتی می توانند به طور توماتیک پاسپورت گرجستانی اخذ کرده و به عنوان شهروند این کشور درآیند که یکی از والدین آنها حتما تبعه خود کشور گرجستان باشد. چرا که اصل اعطای تابعیت گرجستان مبتنی بر اصل خون می باشد. اما قوانین تولد در خاک کانادا مبتنی بر اصل خاک است. از همین رو نیز کلیه متولدین خاک کانادا بدون توجه به تابعیت والدین خود به عنوان تبعه کانادا محسوب شده و بطور اتوماتیکی به آنها پاسپورت کشور کانادا تعلق می گیرد. ضمنا مزیت دیگر قانون تولد کانادا نسبت به گرجستان این است که دولت کانادا به زنان حامله که خواستار تولد فرزند در کانادا هستند با شرایط زیر، ویزای تولد اعطاء می کند.

مقایسه قوانین تولد در گرجستان و کانادا

هزینه دریافت گواهی زایمان گرجستان

پس از ارائه خدمات از جانب دولت گرجستان، هزینه ها غیرقابل برگشت می باشند. هزینه درخواست گواهی تولد 25$ (دلار آمریکا) می باشد. در این مقاله تمام سعی خود را بر این مبنا قرار دادیم که شما را با قوانین تولد در گرجستان آشنا سازیم. همانطور که در این مقاله مطالعه فرمودید قوانین تولد در گرجستان بر پایه قانون خون تصویب شده است. تولد فرزند در کشور گرجستان یکی از راه های مهاجرت به این کشور محسوب می شود و البته دریافت تابعیت از این طریق زمانی امکان پذیر است که حداقل یکی از والدین دارای تابعیت کشور گرجستان باشد.

راه های متفاوتی برای مهاجرت به گرجستان وجود دارد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در گرجستان و یا خرید ملک، مهاجرت از طریق دریافت کار و یا پیشنهاد شغلی از این کشور و مهاجرت تحصیلی به گرجستان و دریافت ویزای دانشجویی از جمله راه های مهاجرت به این کشور شناخته شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به سال ها تجربه در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا، مفتخر است شما را در تمام مراحل و جهت انتخاب بهترین مسیر مهاجرت راهنمایی نماید.

سوالات مهم درباب شرایط تولد در گرجستان

راه های مختلفی به منظور اخذ تابعیت گرجستان وجود دارد و یکی از این روش ها نیز از طریق تولد در گرجستان است. روشی که با خود سوالات مختلفی نیز به همراه دارد:

  • شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در گرجستان چیست؟ بدون توجه به محل تولد (داخل گرجستان و یا خارج از گرجستان) به هنگان تولد حتماو حتما یکی از والدین فرزند تازه متولد بایستی تبعه گرجستان باشد.
  • اصل قانونی در اعطای اتوماتیک تابعیت گرجستانی چیست؟ اصل خون
  • پاسپورت گرجستان پاسپورت چندم دنیاست؟ پاسپورت گرجستان در جایگاه 52- امین پاسپورت های برتر دنیا قرار دارد.
  • مهمترین امتیاز اخذ پاسپورت کشور گرجستان به چیست؟ اینکه با داشتن این پاسپورت می توان آزادانه به 115 کشور جهان سفر کرد.
  • هزینه درخواست گواهی تولد در گرجستان چقدر است؟ هزینه درخواست گواهی تولد 25$ (دلار آمریکا) می باشد.
  1. بهترین کشور برای تولد و اخذ تابعیت چه کشوری است؟ کانادا. دلیل این را می توان در امتیازات بالقوه ای دانست که هم والدین و هم فرزند از این طریق به دست می آورند. در واقع از این طریق والدین به مجوز اقامت موقت کانادا و فرزند نیز به طور اتوماتیکی به تابعیت (پاسپورت) کانادایی دست می یابد.
  • سیستم اعطای تابعیت کانادایی مبتنی بر چه اصلی است؟ اصل خاک
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “قوانین تولد در گرجستان

  1. عمویی گفت:

    با سلام ، اگر فرزندی با تابعیت دو طرف ایرانی در کرجستان بدنیا بیاد چه اتفاقی میافته و در آینده میتونه اقامت و پاسپورت بگیره یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر متاسفانه چون گرجستان تابع قانون خاک نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *