ویترین

ثبت شرکت تعاونی در خوزستان

ثبت شرکت تعاونی در خوزستان

گزارشات آماری موجود نشانگر آن است که امسال نیز ثبت شرکت تعاونی در خوزستان درحال افزایش است و مخاطبان فراوانی را دارا می باشد. دلیل تقاضای روزافزون برای تشکیل این نوع شرکت نیز مزایا و محاسن تشکیل این نوع شرکت نسبت به شرکت های تجاری دیگر است. چراکه اولا موضوعات فعالیت در این نوع شرکت بسیار گسترده بوده و بالتبع این شرکت نیز از انواع مختلفی برخوردار است. ثانیا روند اداره و مدیریت شرکت مذکور بسیار آسان و به شیوه دموکراتیک می باشد. ثالثا شما با تشکیل این نوع شرکت در استان خوزستان از مزایای استثنائی همچون اخذ وام بانکی بلا بهره، معافیت های مالیاتی و غیره برخوردار می شوید. در این مقاله با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا ضمن آشنایی با شرایط تاسیس شرکت تعاونی همچنین به پاسخ سوالات خود دست یابید:

  • حوزه فعالیت شرکت های تعاونی در خوزستان چیست؟
  • وضعیت سرمایه در این نوع شرکت به چه صورتی است؟
  • ثبت این شرکت در خوزستان چه مزایای دارد؟
  • کلیت فرآیند ثبت شرکت تعاونی چند مرحله است؟
  • الزامات و مدارک مورد نیاز برای ثبت تعاونی در خوزستان چیست؟
  • آیا تامین سرمایه در این نوع شرکت محدودیتی دارد؟

شرکت تعاونی و انواع آن

تعاریف و توصیفات مختلفی درباب شرکت تعاونی وجود دارد اما در حال حاضر جامع ترین تعریف در این خصوص مربوط به ماده 8 از قانون تجارت ایران می باشد که شرکت تعاونی را با این خصوصیات تعریف می کند:

تعریف شرکت تعاونی در خوزستان

متقاضیان محترم ثبت شرکت تعاونی در خوزستان بایستی به چند نکته مهم درباب ویژگی ها و خصوصیات این نوع شرکت توجه کنند. اول اینکه شرکت تعاونی در خوزستان با حداقل 7 عضو موسس امکان تشکیل دارد. نکته دوم اینکه این شرکت را می توان یا با اتکاء بر اصول شرکت سهامی و یا اصول مورد اجماع اعضاء تشکیل داد. از همین رو غالبا سرمایه در این نوع شرکت به سهام با نام بین اعضاء تقسیم شده و مسئولیت ها نیز متناسب با همین مقدار سهام است. در آخر نیز شرایط عضویت هموطنان در این نوع شرکت مطابق ماده 9 از قانون تعاونی ها بدین صورت است:

  • برخورداری از تابعیت ایرانی
  • عدم عضویت در سایر تعاونی ها
  • نداشتن سابقه مجرمیت
  • ارائه درخواست کتبی عضویت

محاسن شرکت تعاونی در خوزستان چیست؟

قبل از توضیح درباب محاسن و مزایای ثبت شرکت تعاونی در خوزستان به استحضار می رساند که موضوع و حوزه عمل این نوع شرکت بسیار گسترده و وسیع بوده و شامل تولید کالاهای مختلف صنعتی و محصولات کشاورزی، توزیع این اجناس و کالاها، ساخت مسکن و مشارکت در عمران مناطق، عرضه انواع خدمات عمومی و غیره می باشد و از همین رو شما با انواع شرکت تعاونی مثل تعاونی مسکن، تعاونی تولید، تعاونی توزیع و غیره روبه رو می شوید. بنابراین کلیت انواع شرکت تعاونی در خوزستان از نظرگاه قانونی عبارتند از:

شرکت تعاونی از نظر نوع فعالیت و عضویت

اما باید بدانید که شرکت تعاونی در خوزستان از آندسته از شرکت های تجاری است که امتیازات تشکیل آن به مراتب بیشتر از امتیازات سایر شرکت هاست. اولا متقاضیان برای ثبت این نوع شرکت در خوزستان محدودیت سرمایه ای ندارند. ثانیا سرمایه تعاونی قابل تبدیل به سهام بوده و مسئولیت مالی اعضاء در رابطه با همان میزان سرمایه آنهاست. ثالثا در این نوع شرکت، امکان اخذ وام بی بهره برای اعضا فراهم است. رابعا درآمدهای این شرکت مشمول مالیات بر درآمد نمی باشد.

اصول تشکیل شرکت در خوزستان چیست؟

قبل از آگاهی درباب پروسه ثبت شرکت تعاونی در خوزستان و شرایط و ضوابط آن بایستی نظری به اصول و قواعد تشکیل این نوع شرکت داشته باشیم. اگر بخواهیم این اصول را به صورت خلاصه وار عرض کنیم باید موارد زیر را مدنظر قرار دهیم:

اصول تشکیل شرکت تعاونی در خوزستان

با توجه به تصاویر می توان اصول و مبانی تشکیل این شرکت در خوزستان را بدین صورت توضیح داد که اولا اعضاء موسس با انتخاب هیئت سه نفری به نام هیئت موسس کار تاسیس شرکت تعاونی را کلید می زنند. چراکه این هیئت با توجه به اقدامات زیر مسئول اصلی تاسیس تعاونی در خوزستان است:

  • تنظیم اساسنامه تعاونی و تصویب آن در جلسه مجمع
  • افتتاح حساب ویژه برای تادیه سرمایه شرکت تعاونی
  • آگهی دعوت برای عضویت در تعاونی مربوطه
  • دعوت از اعضاء برای تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی موسسان
  • تنظیم و تهیه مدارک برای دریافت موافقت نامه از وزارت تعاون

اقدام دیگر درجهت تشکیل شرکت مذبور در خوزستان تهیه سرمایه است. با وجود اینکه قانون دراینباره محدودیتی برای سرمایه تعیین نکرده اما مطابق قانون تعاونی ها، حد مینیمم و ماکسیمم جهت تشکیل شرکت تعاونی خاص در خوزستان حدود 10 میلیون ریال و برای تشکیل شرکت تعاونی عام حدود 100 میلیون ریال می باشد. مطابق قوانین، اعضاء حین تاسیس شرکت بایستی تمام این سرمایه یا حدود 51% آنرا در حساب شرکت واریز کنند:

شرایط سرمایه گذاری در شرکت تعاونی در خوزستان

فرآیند ثبت شرکت تعاونی در خوزستان چند مرحله است؟

اگر بخواهیم کل فرآیند ثبت شرکت تعاونی را به صورت خلاصه وار بیان کنیم باید عرض شود که این فرآیند اولا به صورت الکترونیکی انجام شده و کلا از 3 مرحله اصلی و چندین زیر مراحل مختلف تقسیم می شود. 3 مرحله اصلی شامل دریافت مجوز تاسیس، ثبت نهایی و بالاخره درج آگهی می باشد. زیر مراحل مراحل اصلی سه گانه نیز شامل تکمیل فرم ها، درج اطلاعات لازم، بارگذاری مدارک و غیره می باشد. جدول زیر نشانگر این 3 مرحله برای ثبت شرکت تعاونی در خوزستان است:

پروسه ثبت شرکت تعاونی در خوزستان
مرحله 1دریافت مجوز ثبتصادره از: وزارت تعاون
مرحله 2اخذ پذیرش ثبت شرکتصادره از: اداره ثبت شرکتها
مرحله 3درج آگهیدرج در: روزنامه رسمی

عزیزان متقاضی ثبت شرکت تعاونی در خوزستان عنایت داشته باشند که برای انجام مرحله اول بایستی از طریق سایت تعاون به آدرس اینترنتی taavoni.mcls.gov.ir اقدام شود. برای انجام مراحل مربوط به ثبت نهایی و قانونی نیز رجوع به سایت sherkat.ssaa.ir الزامی است و نهایتا به منظور درج آگهی در روزنامه نیز بایستی از طریق سایت روزنامه جمهوری اسلامی به نشانی اینترنتی rkk.ir اقدام کرد.

فرآیند ثبت شرکت تعاونی در خوزستان

مدارک ضروری تاسیس شرکت تعاونی در خوزستان

هم برای دریافت مجوز ثبت و تاسیس، ثبت نهایی و هم برای درج آگهی لازم است تا یکسری مدارک مهم تهیه گردد. گردآوری این مدارک علاوه بر تسهیل روند کار ثبت تعاونی در خوزستان همچنین باعث تسریع کلیت فرآیند ثبت می گردد و از همین رو نیاز است تا این مدارک به صورت دقیق و کاملی تهیه و به کارشناس ثبت تحویل داده شود. مدارک مورد اشاره عبارتند از:

  • اساس نامه شرکت تعاونی در چهار نسخه
  • صورت جلسه هیئت مدیره در سه نسخه
  • صورت جلسه مجمع موسسین در سه نسخه
  • دعوت نامه برای تشکیل اولین جلسه مجمع در سه نسخه
  • گواهی پرداخت سرمایه برای تشکیل تعاونی (51% سرمایه)
  • مجوز تشکیل تعاونی صادره از طرف وزارت تعاون
  • فهرستی کامل از اسامی افراد حاضر در جلسه نخست مجمع
  • فهرست اسامی و همچنین مشخصات مدیران و بازرسین در سه نسخه

دایره خدمات مشاوره ارائه شده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نه تنها ایران بلکه کلیه نقاط جهان را شامل می شود و از همین رو متقاضیان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت یا خرید ملک جهت دریافت آسان اقامت کشورهای مختلف مثل اقامت ترکیه 2021 می توانند از مشاوره های برتر این موسسه برخوردار شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *