ویترین

ثبت شرکت تعاونی در کرمان

ثبت شرکت تعاونی در کرمان

امسال نیز همانند سال قبل ثبت شرکت تعاونی در کرمان طرفداران زیادی در بین کارآفرینان و سرمایه گذاران دارد که بدلیل مزایای بسیار آن است. دلایل این امر را می توان در سادگی فرآیند ثبت، تنوع در فعالیت تعاونی ها، امکان دریافت تسهیلات بانکی بدون بهره، اخذ معافیت مالیاتی، اداره آسان شرکت ازطریق یک پروسه دموکراتیک، مسئولیت محدود به میزان سهام اعضا، امکان انتقال آسان سهام و غیره دانست. شاید شما نیز جزء متقاضیان تاسیس تعاونی در کرمان باشید. در اینصورت پیشنهاد می شود که مقاله حاضر را که توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش و با اشراف بر آخرین ضوابط و مقررات قانونی ثبت شرکتها نگارش شده را تا انتها مطالعه نمائید.

  • شرکت تعاونی در کرمان چیست و انواع آن کدامند؟
  • چگونه می توان این نوع شرکت را در کرمان ثبت کرد؟
  • با چه سرمایه ای امکان ثبت این شرکت در کرمان وجود دارد؟
  • فرآیند و مراحل مربوط به ثبت این شرکت در کرمان چیست؟

ساختار و اهداف شرکت در کرمان

شرکت تعاونی از نوع شرکت های تجاری بوده اما دایره فعالیت آن می تواند مربوط به امور غیرتجاری نیز باشد و در این زمینه نیز هیچ منع و محدودیتی ندارد. در این نوع شرکت ها اولا شرکت از چند شخص حقیقی تشکیل شده، ثانیا هدف اصلی و اساسی حاصل از تشکیل این نوع شرکت نیز تامین انواع نیازها و بهبود سطح معیشت اعضا تعاونی بوسیله همکاری و معاضدت می باشد. این نوع شرکت ها ویژگی های بارزی مثل موارد ذیل دارند که در آشنایی با ساختار آنها می تواند مفید باشد:

ساختار شرکت تعاونی در کرمان

اما سوالی که در این بین ممکن است طرح شود این سوال است که شرایط عضویت در شرکت تعاونی در کرمان چیست؟ از کلیدی ترین این شرایط می توان به عدم عضویت قبلی در شرکت تعاونی مشابه، عدم سوء سابقه، داشتن تابعیت ایرانی و درخواست کتبی برای عضویت در تعاونی اشاره نمود.

انواع شرکت تعاونی جهت ثبت در کرمان کدامند؟

شرکت تعاونی انواع و اقسام مختلفی مثل تعاونی مسکن، تعاونی اعتباری، تعاونی کارکنان، تعاونی تولید، تعاونی مصرف، تعاونی توزیع و غیره دارد. اما شاید این سوال نیز برای شما هم مطرح باشد که ملاک اصلی برای دسته بندی انواع شرکت های تعاونی چیست؟ در واقع با توجه به قوانین تجارت و قانون تعاونی ها می توان شرکت های تعاونی را بر اساس ملاک هایی مثل نوع فعالیت و نحوه عضویت به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

انواع شرکت تعاونی جهت ثبت در کرمان

در واقع شرکت های تعاونی در کرمان از لحاظ نوع یا موضوع فعالیت به تعاونی تولید و توزیع و از نظر عضویت به شرکت های تعاونی عام یا خاص دسته بندی می شود. در این زمینه فقط باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولا اینکه از نظر قانونی دو نوع شرکت تعاونی (عام یا خاص) برای ثبت رسمی توسط متقاضیان انتخاب می شود. دوم اینکه مابقی تعاونی ها مثل تعاونی مسکن، تعاونی اعتباری، تعاونی کشاورزی و غیره گرایشی از همین تعاونی هاست.

اخذ موافقت نامه تاسیس، جزئی از فرآیند شرکت تعاونی

اگر فرآیند ثبت دیگر شرکت های تجاری دو مرحله ای است اما فرآیند ثبت شرکت تعاونی در کرمان سه مرحله ای است و متقاضیان قبل از شروع ثبت آنلاین شرکت و درج آگهی شرکتشان بایستی به فکر اخذ مجوز ثبت از سوی وزارت تعاون باشند. در این زمینه، استارت کار با انتخاب اعضای 3 نفری به عنوان هیئت موسس شروع می شود. هیئت مذکور وظایف و مسئولیت های مختلفی دارد که مهمترین آن تاسیس شرکت تعاونی است. شرط یا مرحله اول برای انجام این کار نیز اخذ مجوز ثبت از اداره تعاونی است. اما نحوه و چگونگی اخذ این مجوز از قرار ذیل می باشد:

اخذ موافقت نامه ثبت شرکت در کرمان از وزارت تعاونی

اما سوال اینجاست که جهت اخذ موافقت نامه تاسیس تعاونی در کرمان چه مدارکی لازم است؟ مدارک مورد نیاز برای دریافت این مجوز شامل اساسنامه شرکت تعاونی مصوب مجمع عمومی، طرح توجیهی، مدارک هویتی هیئت موسسان، درخواست کتبی تاسیس تعاونی، فهرست اعضاء موسسان و نهایتا ارائه گواهی عدم سوء پیشینه هیئت موسسان می باشد.

فرآیند ثبت شرکت تعاونی در کرمان

این فرآیند که با انتخاب هیئت موسس و اخذ موافقت نامه تاسیس تعاونی کلید خورد، در ادامه نیز با شروع فرآیند ثبت نهایی و درج آگهی تاسیس شرکت تعاونی به اتمام می رسد. کلیت فرآیند ثبت شرکت تعاونی در کرمان به صورت آنلاین انجام شده و شامل چندین مراحل پی در پی می باشد. در این میان وظیفه انجام مراحل ثبت شرکت بر عهده هیئت مدیره شرکت بوده و آنها ظرف مدت یک ماه باید کار ثبت را انجام دهند. در این مرحله کار ثبت شرکت تعاونی در دو سامانه اینترنتی متفاوت به شرح ذیل انجام می شود:

فرآیند ثبت شرکت تعاونی در کرمان

نحوه ثبت شرکت تعاونی در کرمان نیز از این قرار است که متقاضیان با مراجعه به پورتال ثبت علاوه بر درج تمامی اطلاعات و مشخصات درخواستی، نامی برای شرکت خود انتخاب کرده و در ادامه به تکمیل و بارگذاری فرم های مربوطه پرداخته و دست آخر نیز شماره پیگیری خود را اخذ می کنند. از این مرحله به بعد نیز پرونده مدارک لازم به صورت پستی به اداره مذکور ارسال و نتیجه به صورت تاییدیه ثبت رسمی و تحویل آگهی تاسیس شرکت تعاونی به متقاضیان امر منعکس می گردد و آنها نیز می توانند خود را برای گام آخر این فرآیند یعنی درج آگهی در روزنامه رسمی و یک روزنامه پر تیتراژ آماده کنند.

مدارک مهم برای ثبت شرکت تعاونی در کرمان

مدارک مهم برای ثبت شرکت تعاونی در کرمان

تهیه مدارک لازم از جمله ضروریات مهم برای ثبت شرکت تعاونی در کرمان محسوب می شود بگونه ای که بدون تهیه این مدارک یا وجود نواقص در آنها امکان ادامه فرآیند ثبت تعاونی از متقاضیان سلب می شود. بر این مبنا، بسته مدارک لازم برای ثبت شرکت تعاونی در کرمان از این قرار است:

  • 4 نسخه از اساسنامه شرکت تعاونی
  • کلیه مدارک هویتی اعضا موسس
  • گواهی عدم سوء سابقه موسسان
  • گواهی بانکی برای نمایش تادیه سرمایه تعاونی
  • 3 نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسان
  • 3 نسخه از صورت جلسه هیات مدیران تعاونی
  • 3 نسخه از لیست بهره برداران شرکت تعاونی
  • 3 نسخه از لیست هیئت موسسین تعاونی

علاوه بر ثبت شرکت در ایران و جهان، در سال های اخیر روند سرمایه گذاری برای خرید ملک در ترکیه در بین هموطنان عزیز نیز افزایش یافته است. اگر شما نیز متقاضی خرید خانه در ترکیه و اخذ شهروندی ترک برای خود و اعضای خانواده خودتان هستید توصیه می شود که اطلاعات خود را با رجوع به وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکمیل نمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *